Hvor mange Påskelam trenger du!??

Designet av Angelique Millonzi

 

Påskelam er jo like vanlig som en Påskekylling, så ja her kan du bare sette i gang å hekle en hel flokk om du vil – Blir aldri feil! Dessuten kan et Lam stå fremme hele året uten at noen reagerer på det,
en gul kylling med fjær slipper ikkje like lett unna 🙂

Disse er heklet i tynt garn (125 m/50 gr) – det er brukt tynn merino, heklenålen er 2,5 mm. Det er som det aller viktigste for et fint resultatet er at du bruker et garn som du klarer å hekle godt og fast med. Hekler du litt slapt her, eller bare sliter litt med å trekke tråden godt sammen for hver maske? Da finner du et garn som er bedre for deg. Alltid når eg hekler figurer som dette bruker eg alltid ei heklenål som er tynnere enn det som er oppgitt på nøstet eg bruker. Du trenger jo heller ikkje bruke like tynt garn som det oppskriften sier, bruk litt tjukkere om du vil, eller enda tynnere. Følger du anbefalingen i oppskriften blir lammet ditt ca 38 cm,
så det er kun størrelsen det går utover. Det viktigste er uansett å hekle fast.

 

 

 

Designet av Angelique Millonzi

 

Eg er jo som du vet ikkje så glad i bomull som mange velger til denne type hekling. Tidligere figurer eg har heklet på denne måten har eg brukt ull på, eg syns det er enklere å hekle fast da. Grunnen til at det skal være fast er jo først og fremst for å holde fasongen, dette skal være en figur som kan sto oppreist mer eller mindre. Dessuten er det ikkje så flatterende når vatt`n du fyller med syns mellom maskene 🙂 Ellers er det jo bare å kjøre på, oppskriften er full av bilder som hjelper deg om du lurer på noe.
Den består stort sett av standar heklemasker, det er kun bobble/popcorn masken som gjerne er ny for noen.
Den er forklart i oppskriften, er slettes ikkje så vanskelig og trenger du enda bedre forklaring søker du den bare opp på YouTube. Eg har brukt mye den kanalen når det er masker eller teknikker eg er usikker på 🙂 Anbefales!

 

 

SHEEP LIZE
Bildene over
38 cm høy/lang


Minner om SALG her på bloggen ut mars!

 

 

 

NATTINATTI

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg