Hvordan gikk det med din Julekrans?

 

Det ble en lang dag gitt, alt ble jo så himla forskjøvet når eg, AV ALLE, klarte å sove meg gjennom flere alarmer for så å våkne halv 12!! WHAT!?!? Dette funker ikkje så i morgen MÅ eg opp kl 07:00 for da er det trening i skogen + Amira og Eirik kommer på middag etter jobb 🙂 Eg er mest effektiv fra morgenen av + kwell/natt *ler* Sover eg der i mot halve dagen, ja da blir ikkje mye gjort…Uansett, eg kom meg ut å fikk ordnet det eg skulle +
eg klarte å komme meg hjem før det ble mørkt, bra jobba!

Var langt ut på Jernia/Hundvåg og har nå fått i hus sprøyteposer *Jula er reddet*. Der etter gikk turen til Julebutikken her i Tananger. Etter at eg så Ine sin Julestue på fredag med masse tente lys har eg innsett at el.lys faktisk er veldig fint…Så da har eg investert i husfred heeele jula! Ali blir litt irritert når eg tenner en haug med lys…Stua vår ser fortsatt nymalt ut fordi eg har redusert lystenninga til 0…Eg er jo for det meste på Hobbyrommet, men når eg er i stua vil eg jo ha lys. Nå har eg flere kubbelys med “timer” og det var jo genialt! Ser at eg trenger noen til. Kjøpte noen på Julebutikken, litt usikker på de for eg likte faktisk “stearin” utgaven på Nille best…Uansett, Ali ble veldig Happy så da trenger ikkje han vite at eg brukte en liten formue på de…Er jo uansett penger spart...
om et par år hehe

 

 

 

 

Plukket med meg litt småpynt til denne kransen også da vettu…sto å telte på fingrene om eg også skulle kjøpe ekte gran…Hmm…heldigvis kjørte eg ned på MesterGrønn for å sjekke den kunstige EN gang til. Den er utrolig fin til å være falsk, og etter grundig (så kalt, teskjemetoden) innføring fra damen på MesterGrønn ble den falske med meg hjem 🙂 Gikk nok litt hardt ut i starten når eg skulle knyte de på kransen for eg måtte bruke alle 9 grenene, men den ble fin da…! Plukket også med meg noen søte Dompapp, det hører liksom med,
ellers ble både nøtter og
tørket appelsin tatt i bruk 😀

 

 

 

 

Lyslenke kjøpte eg også hos MesterGrønn, en tynn gull“tråd” med lys, også denne har timer og det er jo genialt med hensyn til batteriene 🙂 Selve kransen er i bast og er 50 cm på tvers 🙂

Den store sløyfa er litt sånn stiv og full av glitter,
kjøpt på Julebutikken (Edens Hage/Hageland)

 

 

 

 

Ikkje så lett å se alle detaljene på kwellen,
får legge ut et dagslysbilde en dag det passer 🙂

 

 

 

 

Har stått på kjøkkenet nesten hele kwellen, ble litt avbrutt av diverse, men eg fikk nå klippet opp Fruktflesket som eg laget i går + eg kokte 2 porsjoner til…Man må jo ha Ananas-, pære- og mandarinsmak også skal vites...Guttene er i 100 av alt flesker, de liker det veldig godt og Cola flesket eg laget falt virkelig i smak!
Da har eg brukt
denne smaken.

Nå har eg satt meg i stua en stund, dempet belysning og masse sterainlys, og det funker fint med el.lys 🙂
Trodde aldri eg skulle si det altså! Men nå må eg tenke på senga, som sagt: Tidlig ut i morgen 🙂

 

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Kubbelys med timer er gull. Har et par sett fra en eller annen homeparty jeg var på for noen år siden. Null stress når en går ut av rommet en stund.
      Kransen ble jo kjempefin.
      Ønsker deg en god natt og sov godt.
      Klem fra Liv

    2. det var ei julepynta stue ,det venter eg med til lillejulaften ,er gok av gamlesorten der :=) men kubbelys med timer begynte jeg å pruke før corona for min mann reagerte plutselig på masse levende lys :=) kransen var nydelig ,jeg kan ikke pynte forran inngangen for der står liksom været litt på og ville blitt nedsnødd eller bortblåst :=) nyt turen med damene i dag da

    3. Nydelig krans. Jeg var og lenge mot de batterilysene, men nå har vi mange av de. Batterilys med timer er virkelig kjekt. Her sikret det og husefreden for GGG var ikke så begeistret for at jeg tente lys over alt, hele tiden.

Siste innlegg