Alt kan kjøpes…

 

…men noen ting svarer det seg absolutt å bare lage selv! Det er første gang eg har tørket appelsiner, har tenkt på det hvert år, men plutselig så er jula her og eg gidder ikkje. Vel, eg gjorde det i går etter strikkefestivalen. Kjøpte 2 appelsiner, skar de i tynne skiver (kunne skåret de enda tynnere) men men, de ble veldig bra! Totalt av 2 appelsiner fikk eg 28 skiver, litt i overkant av 100 gr ferdig tørket. Ble litt nysgjerrig på OM man kjøpe dette ferdig og sjekket litt…Hmm fant en norsk butikk som selger 1 pakke med 250 gr skiver til 139 kr + 140 kr i PORTO! Jadda, neida så…Muuulig de har + på dagens strømpriser??  -Hva koster 2 appelsiner? 10-20 kr, alt etter kiloprisen. Ikkje bare det, men mens appelsinene tørke kan du gjøre mye annet så 0 arbeid i det hele tatt.

Vet ikkje helt hvordan og til hva eg skal bruke de, men at de blir brukt? Ganske så sikkert 🙂 Tanken er å kjøpe litt flere appelsiner + eg vil tørke en rød Grapefrukt – Det blir fint! Skulle vel også nødvendigvis ha vært en tur i en skog snart, skulle hatt noen kongler! Nå om dagen er alt vått i vått så eg får se om det muligens tørker litt opp! Var en tur ute hos Amira og de i dag, naboen til parkeringen der har en HEL hekk med Krisstorn m/røde bær! Hmm Kunne virkelig tenkt meg noen greiner der ja…! Syns den hekken så ut som det trengte en liten stuss…! *ler*

Anyway, mye av det me pleier å rake med oss fra butikken fremover er faktisk “TING” me fint kan lage/finne ute NÅ! Kvister, kongler, mose, nøtter, mye fint hvis me bare gidder. Det er vanvittig mange år siden eg har laget en “juledekorasjon” av en eller annen type – Kunne tenkt meg å laget et eller annet i år. Får sjå hva eg klarer å tenke ut 😀 Vet bare det, at hvis eg svinger innom en hobbybutikk for å plukke med meg alt nipset så koster den dekorasjonen flesk til slutt! Tror eg skal putte en del av hjernen i bløt og se hva eg kommer opp med 🙂

Tja, nå har eg blitt bombadert hele dagen på nett om at i dag er det kun 2 mnd til Jul? Ja det er 2 mnd til Julaften, men da er jo alt ferdig? Det er jo fra nå og fremover me må “jobbe” med det man ønsker å kose seg med
i desember. F.eks sist eg var innom Nille så hadde de fått inn kalenderposer og brett med nummerklister til kalenderene…Tok med meg 1 brett med tall, har jo bare ett hjemmeboende barn, men i dag slo det meg….Eg må kjøpe 2 brett til, for eg har jo ikkje “Mistet” ett barn, nei…Eg har jo fått ett til ♥ Jadda, det går så fint.

 

 

NYT EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Dette har jeg stussa på også! Så slike tørka appelsiner i skiver i en blomsterbutikk her hjemme. Det var veldig veldig dyrt ja, kosta langt over 100.- for en liten pose. Kanskje 10 skiver. Er det mulig tenkte jeg! Det var det! Jeg kjøpte så klart ikke!

    2. Hvis du får tak i grankvister og litt streng, så kan du jo lage en fin krans å henge på ytterdøra til jul. Pynt med de tørkede appelsinskivene, kongler og ellers hva hjertet begjærer. Blir i hvert fall noe ikke ALLE har.

    3. Jeg skar sitronskiver og agurkskiver og hadde i drinkene våre i går kveld, det ble helt nydelig med dette gyldne bisonbrennevinet fra Polen, yumm.. hehe.. riktig gid kveld Vibbe 🍋🍊🍋

      1. Eeeg pleier å blande FUN Ellerville jordbær og Boble Lime i et stort glass med ei diger iskule oppi. Putter opp i et et par blader med mynte, lime på kanten og sååå er eg good to go!Foretrekker fortsatt Bisonull da, men kan tenke meg at du koset deg 😀

    4. Tørket appelsin er flott på krans eller lysfat. Du finner nok på noe 😊

Siste innlegg