Hvordan står det til med tålmodigheten? – Gratis Oppskrift

Designet av Sandra Paul

 

Dette er vel noe av det enkleste man kan hekle, ja en fullstendig fersk hekler kan fikse dette, MEN, om det blir et teppet….? Vel, da står og faller det på din egen tålmodighet *smiler* Teppet er jo fullstendig fantastisk
og eg skulle så mer enn gjerne hatt et digert et!

 

 

 

Designet av Sandra Paul

 

Teppet på bildet er heklet i Baby Merino fra Drops, det garnet er faktisk på tilbud nå:) Hvis eg har skjønt “teknikken” på dette teppe riktig hadde eg heklet alle lappene i farger først og de hvite til slutt, fordi: For når du hekler en hvit lapp hekler du den sammen med 4 fargede….En farget lapp på hver side, skjønner? Ja og sånn fortsetter du, ganske enkelt ser du, men eg tør ikkje regnet ut hvor mange lapper man trenger for et teppe med bra størrelse…Ups…eg kikket i oppskriften…du trenger 1020 lapper, vel på en god dag skulle man vel klart 100??
Ja hvis du setter på en god og spennende serie 🙂

Hva eg leser videre er det kun de hvite lappene som er i Baby Merino, det trenger du 26 nøster av, de fargede lappene er i sokkegarn (Sånn typ Opal) av det trenger du 800 gr og sååå er du good to go!

Passer jo fint at eg har GIVE AWAY med passende garn nå om dagen!

 

BATTENBERG BLANKET
Bildene over
Str 180cm X 156 cm
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Det blir en våt og vindfull dag med sludd til kwellen sier værmeldingen….Ikkje sant!? Akkurat passe kleint vær altså..Tja, hva skal man vel finne på da? Først av alt skal eg ned på posten å hente en pakke og så skal eg kjapt innom Kiwi, er jo alltid noe man trenger. Sånn egentlig hadde det vært herlig med en forblåst tur, men får nå se på det da! En ting eg har bestemt meg for, når været tillater det er skal eg gå frem/tilbake hele Hellestøstranden, men det skal være før badesesongen starter. Hellestøstranda er 3,5 km lang og man parkerer i den ene enden, så da blir det 7 km 🙂 Det er flott på den stranda vinterhalvåret for sjøen er helt insan enkelte dager! Selv om det er vindstille på sommeren kan det være store bølger. Stranda er kjent for kraftig understrømmer,
men det er helt utrolig å bade der. Vannet er krystallklart!

 

 

 

KOS DEG PÅ
EN MANDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Oi, det er når jeg ser sånt at jeg kunne ønske jeg var tålmodig nok til strikking og hekling! 😛

Siste innlegg