Hvordan strikke den perfekte Hettejakka?

Maschenwunder Manja Vogelsang

 

Altså, bare for å nevne det: Hette m/dusk, Rillestrikk, digge lommer, Glidelås og ikkje minst er denne strikket i de fineste farger – Rart eg dånte eller? Dessuten har den veldig rause mål så dette er jakka som garantert passer de aller fleste! I tillegg til alt dette er den strikket i en deilige garnkombo: F.eks tynt sokkegarn (200 m/50 gr som Opal, Fabel m.m) + en tråd Kidsilk = DEILIG ♥ Eg strikker en jakke akkurat nå i samme kombo
og JA det blir skikkelig herlig! Ååå nå vil eg jo ha denne også!

 

 

Maschenwunder Manja Vogelsang

 

Vel, det er rett og slett ei oppskrift på min Drømmejakke ♥
Se på de lommene da? Det er ikkje ofte eg ser skikkelige lommer hvor innholdet ikkje faller ut, så denne oppskrifta MÅ eg bare sette pinnene i! En annen ting eg likte godt er at dette ikkje blir noe tjukk og tung jakke, men heller det motsatte. Samtidig blir det likevel en jakke som kan holde deg god og varm når det trengs.

 

GOUBA ZIPHOOD
Bildene over
Str fra 88 cm til 188 cm i overvidde

 

PS: Oppskriften blir først publisert TORSDAG 24.JUNI!

 

 

* * * *

 

Ååå SHIT! I natt har Milo (<—Katta!) bedrevet ALLSANG på gangen! Oh My for ei hyling! Eg var nødt til å stå opp til slutt, eg mener, halv 4!? Det er jo et mareritt å kravle ut av senga etter kun 3 t nattesøvn! Ahaa “noen” hadde lukket terrassedøra helt igjen, der av Allsang…Så lenge været er tørt/fint er det ingen problem at døra er åpen…vel vel... Slapp ut katta og gikk å la meg…Halv 6: Det synges på nytt Allsang for fulle mugger på gangen! Prøvde
å snakke litt høyt: “Gå å legg deg Milio!”, men det resulterte i høyere Allsang….en katt er ikkje dum for nå visste han jo at eg var våken! Vel, sto opp igjen, satt hendene mine på hofta og så “strengt” på han: “KA VIL DI?” Vettu ka han gjorde?? (Noen ganger tror eg den katta er en person!!) Han gikk å satte seg foran matskåla!? Tørrfór var tydeligvis ikkje nok…Går i kjøleskapet, Oj! Tomt for fisk gitt! Hysjer på han og går å legger meg. Godt under dyna kan eg bare høre litt Allsang langt i det fjerne….vet jo at han ikkje dauer, han har jo tørrfór. Eg våkner kl halv 9, Milo grafser på døra, eg står opp, han går inn i stua. Eg lager kaffi, og er på badet….Kommer inn i stua:
Der ligger Milo (<—Fortsatt katta!) laaangstrak på sofaen og….SOVER!

Ååå det var rett før eg begynte med en høylytt Allsang!

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Katter har personlighet! 😆 Har vår katt på ferie nå, er ikke vant med leilighetslivet, bor på gård og forventer at menneskene åpner ytterdøren når det måtte være. Men gjør det samme med maten, er det mindre enn 20 knotter igjen i skåla er et klaging, den skal være full! Fått litt godsaker av meg nå, og den vet å gjøre seg forstått slik at den får mer ❤ Men det er en god grunn til hvorfor vi velger å ha dyr, de beriker livet vårt! Så lenge de tier stilt på natta da 😉

      1. Eg kunne på ingen måte vært han foruten! 🙂 Han ble født her hos oss så me kjenner han alt for godt hehe Men å hyle om natta skjer sjeldent, bortsett fra om muligheten til å gå ut er stengt, eller om han er sulten. Bakdelen med å ha døra på gløtt slik at han kan gå ut/inn er noen ganger alle kadaverene som ligger på stuegulvet…Det blir som regel en del fjær og galleblærer etter musene *ler* Men, eg er glad i han så eg vasker opp med et smil, bare han ikkje kødder med nattesøvnen haha

    2. De dyra ja.Har 4 katter ,og spesielt ei maser og vil ut klokka 5.00 ca om morran.Men å være uten,aldri.Er så mye kos og glede med dyr.Håper du får sove til natta. 🐈‍⬛

    3. Fantastisk flott jakke. Jeg begynner å skjønne at vi har litt lik smak på sånt. Jeg elsker hetter med dusker. Store hetter. Lange hetter. Alve-hetter. Dusker. Og så herlig farger, elsker blå-grønt, turkis, petroleumsfaget.

Siste innlegg