I år skal Trosshasselen få ny Julepynt

Designet av Jane Crowfoot

 

Ved første øyekast trodde eg jo det var grytelapper, ja det hadde vært helt greit det også for eg har flere sånn stenger som skal opp kjøkkenet – Da kunne de hengt på denne måten. MEN!!
Woop Woop det er ikkje grytelapper ser du, det er….

 

 

Designet av Jane Crowfoot

 

…de SØTESTE ornamentene til å henge på en Trollhassen, eller et Juletre da 🙂 Ikkje sant de var søte? JAAA! Eg har en ganske stor Trosshassel som eg har støpt i en melkekartong, men den har nå havnet ut på kommoden
i gangen så den virker litt stusselig stakkars! Heldigvis har eg planer for den store kommoden til jul og da kan jo Trollhasselen få skinne der den står. Fikk virkelig lyst på litt ny pynt til den! Frem til nå har den vært pyntet med litt barnepynt, kanskje eg burde støpt enda en Trollhassel? Eg syns det er skikkelig tøft, både med og uten pynt.
Lyst å støpe en selv? Du rekker det fint før jul!

Klipp en melkekartong i 2 på høyden ca, bland ut noe sement, eg brukte den “enkel” utgaven fra Heydi
(Skrives det sånn tro? Oket ikkje Google akkurat nå, men du vet sikkert hva eg mener?) Anyway, bland sementen, tøm den i den halve melkekartongen, putt opp i alle de Trollhasselkvisten (eller andre kvister) du ønsker. Mulig du må støtte opp kvistene slik at de står oppreist når det er tørt. Bare la det hele stå et par dager før du fjerne melkekartongen. I ganske lang tid fremover spray litt vann på betongklossen inni mellom –
Dette for å unngå at den sprekker. Eg har hatt min i mange år og er like fine 🙂

 

FESTIVE CROCHET DECORATIONS
Bildene over

Vel, hva venter du på?
Finn frem noe passende garn og kos deg i helga!

 

 

* * * *

 

 

I dag var det ganske kaldt i stua når eg sto opp! Vinden uler så det blåser godt! Kan jo nesten ikkje forvente noe annet i midten av november. Planer for dagen? Det eg EGENTLIG har lyst til er å…

 

 

….sitte her å perle gaver! Som vanlig har eg en IDÉ i hodet og alt ser i grunnen helt tipp topp ut Ho Ho Ho Hvordan det blir i praksis, veeel….Det gjenstår jo å se når eg skal pynte! Hvis eg skal forholde meg til det eg ser for meg så har eg en del å perle igjen og det er KUN 2 uker til pynting!

 

 

 

Hmmm Jepp, dette er bare en liten “brikke” i hva ideén går ut på 🙂 Det er jo da man kanskje lurer?? Får sjå, får sjå – Uansett utfall; Det er gøy å perle og det er sååå mye som KAN perles, ja du kan jo perle akkurat det du vil, tror ikkje det finnes noe regler? I så fall er eg ikkje informert *humrer*

Jaja vel vel, før eg i det hele tatt kan ta meg en perløkt er det helgehandelen som står på planen. Amira er hjemme et par dager og det er sååå koselig, derfor er det mye mulig det er hun og eg som handler. Skal som vanlig også handle for mor mi og i morgen er det FEST!! JuHuuuu Amira blir 25 og det skal feires med rød gelé og Nachos! Jepp, nei det er ikkje tull, bursdagsbarnet sine ønsker. Det er nå i allefall planer som ikkje bryter med Coronoa restriksjonene. Fest og fest? Det var i allefall planlagt en, nå blir det oss og mor mi, men ingen skal si at ikkje det blir kos – Det blir hva man gjør det til, ikkje sant? Yeah! Eg gleder og det blir garantert et aldri så lite gavedryss, noe må man jo kompansere med når den eeegentlig festen utgår, ikkje sant?

Dette betyr i grunnen at i løpet av dagen så bør badet shaines! Det er i grunnen fort gjort, men det er det der med å komme i gang…Tja, får ta meg litt kaffi til så kommer eg sikkert i mål.

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!
FINN PÅ NOE GØY!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. Hei, jeg fikk en wow opplevelse da jeg så bildet av disse ornamenter, takk for at du inspirerer!

      Jeg har støpt trollhassel greiner i fiskebollebokser, da passer de i pyntepottene til orkideer.

      Ha en kanon torsdag

      Klem Laila H

    2. Nydelig..bærre nydelig. Har grini meg til ” snart” å få time hos fysio.. grini i 14 dager..så han fysiomannen er nok lei maset mitt.. men hva gjør man da!?
      Jeg vil leke, kreere alt..og ble jo ikke mindre sugen på hassel når jeg har selv i hagen. Du var ikke snill nå.. legge ut så fin oppsats😇. Kose dere med bursdsgsbarnet og rød gele’. Jeg sksl ha nattfri frem til mandagen og håper på bedring i skuldra uten fysio(HAHA,). Men desto mer å glede seg til når jeg blir bedre.. for frisk ble jeg visst ikke..men tar det jeg får og bruker det lille jeg evt da vil orke.
      Nå ble det mye MEG i innlegget men sånn blir det visst noen ganger.
      Ha en knall dag og nyt familien. Klem 😉( beklager egotripp)

    3. Gele er ALDRI feil på en fødselsdag !!!!!! Supersøt julepynt, ….men Heydi har jeg bare kjøpt i sekkevis den gang vi hadde stort hus som vi slemmet undermurene med. Får se om det finnes i mindre pakninger eller om jeg finner et annet alternativ.

      1. Eg kjøpte sånn liten sekk/pose, mener den var sånn ca 2 kg. På størrelse med en melpose i allefall 🙂 Veldig lett blanding å blande, trenger ingen tunge tak som man gjerne trenger ved helt “vanlig” sement 🙂 Lett å jobbe med, eg fylte noen engangglass i plass og laget telysestaker også 🙂 Den er også så finkornet at du f.eks kan fylle den i slike flate gipsformer 🙂

    4. det første som slo meg var en heklet drømmefanger,men så tenkte eg grytekluter,og så var det ingen av delene ,men søte var dei helt sikkert :=) Det blir kos med bursdagsfeiring,fest e fest og maten er det ingen ting å si på ,kos dokke

    5. Trosshassel, trollhassel osv.. en liten runde med retting av ord hadde kanskje vært noe?
      Gele er ikke feil på en bursdag!

Siste innlegg