I-Cord felling, mer perfekt blir det ikke!

 

Om du ikkje skulle ønske å strikke den “vanlige” vrangborden er en I-Cord felling det aller peneste, syns eg! Har eg muligheten til å bruke det så gjør eg det 🙂 Når eg satt å felt i går tenkte eg; “Hvorfor i alle dager strikket eg bare rilleavslutning på bolen!?! Sant vel…Den skal rekkes opp for å heller avslutte med I-Cord. Fordelen er at kanten ikkje vipper med I-Cord, når eg prøvde jakken på så vippet kanten på bolen oppe….
Det er bare en 7-8 riller så det rekkes fort opp 🙂

 

 

 

 

Ser nå at det er ikkje så lett å se den I-Corden her på det svarte, men veldig veldig fiiint! Det tar noe mer tid å felle på denne måten da du hele tiden strikker 2 masker om igjen og om igjen – Lett å lære og du kan bruker det hvor enn du skulle ønske en fin avslutning 🙂

En annen ting du kan bruke I-Cord til er å strikke fine snorer som du bruker f.eks til luer eller som snor i hettegenser. Har du ikkje en mini strikkemølle kan du enkelt strikke den selv 🙂

Ok…sola skinner og det er stiv kuling…Jadda, fablet i går om en tur rundt Tungenes “Sjekke forholdene” var planen 🙂 Har planer om å legge den turen ut på ei turgruppe på FB for å se om noen vil bli med å gå den en dag, men eg vet det er et områder der som kan blir veldig sørpete….Sist eg gikk der måtte eg snu og gå tilbake. Eg er ikkje redd for sørpe, men å vasse til over anklene kan bli ubehagelig for resten av turen *ler* Kan jo ta meg en tur å plukke med meg litt fregner hjem 😀

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Rart ikke flere har fått opp øynene for I-cord. Veldig kjekt i sider når man strikker frem og tilbake også.
      Her er det for øyeblikket solgløtt til en forandring, men det blåser stoler og trillebord på terrassen. Frister ikke å være ute mer enn nødvendig når man har problemer å stå stille. Snek meg langs veggen da Oda ble luftet
      Lag deg en fin søndag på hobbyrommet i stedet.
      Klem fra Liv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg