JA VEL – Da må eg vel strikke ei bukse – MED seler! Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Hekkan er det mulig!?? Dette var jo noe av det stiligste syns eg! Hadde bare kroppen stått i samsvar med min mentale alder som er 25 ville ikkje dette vært noe problem! Hmm muligens eg også burde vært litt mer bulkefri
i fronten? *ler* Det er nå sånn eg føler det, men buksa? Oh My Den var jo skikkelig stilig og med det rette humøret så hadde eg galant spradet rett av gårde og da skulle den vært…Hmm…GUL!!! Oj, nei, det hadde eg ikkje klart, men knall grønn hadde gått fint, men da måtte eg hatt en i litt dus og delikat farge også 🙂
Jaja, eg skal nå ta å lagre den så vet man jo aldri.

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Denne buksa er strikket i Ull, dvs i Pickles Pure Ull og du bare MÅ sjekke ut alle de vanvittig flotte fargene!!
Om eg skulle ha strikket denne bukse enten til meg eller andre tror eg ganske sikkert at eg hadde valgt et garn med Nylon bare fordi det er bukse og såååå hadde eg strikket den på tynnere pinne enn oppgitt slik at den ble fast
i kvaliteten. Da vil det vanskeligere oppstå både knær og rompe i buksa, det er nå i allefall det eg ser for meg-
Er vel ganske sikker på at eg har riktig 🙂 

 

 

SA DU SELEBUKSE??
Bildene over
Str XS til XL

 

 

 

* * * *

Fredag og eg er fullstendig utslitt! Det er slettes ikkje tull en gang og eg vet akkurat hvorfor: Onsdag kveld: Kjørte Dib på trening 18.30 og utforsket en Arabisk butikk i Sandnes sammen med Ali og endte opp med å handle, var hjemme igjen kl 20, ryddet varer og styrte ei stund før eg kunne ta kwell. I går?? Joda, eg hadde lyst å få hjem helgehandelen, meeeen me kom oss ikkje avgårde før halv 7 på kwellen!! ALT for sent, kunne ha utsatt det til i dag, siden Ali sov til kl 17 i går hadde det nok blitt handling i kwell og siden det er fredag var jo ikkje det aktuelt!

SÅ ja, kom oss ut dørene halv 7, eg var allerede da ekstremt sliten, ja eg SÅ sliten ut også + eg i tillegg var veldig veldig trøtt! (Hadde hatt bare ca 5 t på øyet natt til i går) Me skulle i tillegg handle for mor mi så først opp til henne å hente lapp og kort, så på Rema og Kiwi, opp til mor mi igjen og så hjem! Var hjemme akkurat kl 20, ryddet varer og så ordnet me litt mat, ca kl 21–> Kapitulerte i Go`stolen!! VRAK! Dette går ikkje lenger så i dag MÅ eg restitueres!

Veldig ofte tror eg alle utenom meg selv glemmer at eg faktisk er syk – Fortsatt…Eg glemmer det jo ikkje, selv om eg har skikkelig gode dager inni mellom, men eg kjenner på det hver eneste dag og hver eneste time HVER dag, døgnet rundt, men etter 18 år skal man kanskje ikkje fortvente at andre tenker på det til en hver tid, noe heller ikkje eg gjør, det er på en måte blitt en NY Normal! Eller, ikkje “på en måte”, det ER en ny normal. Make sense??

La meg forklare litt…Kl 20 er et magisk tidspunkt for meg, det har det vært fra 2005 faktisk! Det var da det, etter mye prøving og feiling og etter å ha hatt Morfinpumpe i flere uker at me, legene og eg, kom frem til at Depo Morfin kunne funke bra, noe det faktisk gjorde fra omtrent dag 1. (Depo–> morfintabletter som har effekt i 12 t) Dette vil si at eg har en “Cocktail” om morningen med blant annet Depo.Morfin og den neste “Cocktailen” tar eg kl 20 på kwellen. SÅ ja når klokka nærmere seg ca kl 17-18 på kwellen begynner eg å bli sliten, smertene blir tydeligere og det er ikkje alltid klokka går fort nok, skjønner? Eg har Morfin som eg kan “fylle på” med i løpet av dagen, men når det er så sent blir det fort litt mye når neste Depo er kl 20 så da venter eg heller. Eg foretrekke på den tiden å bare sitte og slappe av, gjerne sove litt og slettes ikkje fyke rundt å handle, men altså – Mange ganger går eg på akkord med meg selv noe som resulterer i at eg er fullstendig kaputt dagen etter.

Dette er jo selvfølgelig noe eg ikkje kan forlange at ALLE skal huske og eg er egentlig drittlei av å gjenta meg selv. Sånn er det med den saken. SÅ ja, det ENESTE eg kan strekke meg til å gjøre i dag er å svippe ned på Joker
å hente en Garnpakka og plukke med meg noe kjøttdeig! Jadda, av alle ting klarte me å glemme det i går selv om me gikk på butikken å planla FredagsTaco! Jepp, fult mulig!

Å du?? Ikkje for å skryte, men HALLO, eg er helt YR pga av den garnpakken som er på vei ut hit til Tananger og eg gleder meg til å vise den til deg! Er ganske sikker på at dette kommer til å bli de mest AMAZING sokkene eg noen sinne har strikket, nå snakker me GLAM altså!! Er så glad for at eg har fått gang på det ryggstykket på kjolen til Amira for nå er det bare det som står mellom meg og tidenes sokker! Tror det kan bli ei vanskelig helg…Bare vent å se fargene på garntypene eg har plukket ut og du vil skjønne at det ikkje blir lett å bare sitte å SE på det! Alltid må eg sette meg selv i en så vanskelig situasjon! *ler meg skvett ihjel* Meeen, det er jo alltid gøy å ha noe
å glede seg til, ikkje det? Ja, bare holde seg selv litt på pinebenken en stund!?!?

 

 

 

 

LAG DEG SELV EN
HELT MAGISK FREDAG!

 

 

 


Det har du faktisk fortjent fordi DU har fullført uka til 20 i stil!
Vettu hva? Det er slettes ingen selvfølge 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Slite&Sliten Vibbedille 🙂
Røykfri i 112 dager! *Stolt*

0 kommentarer

Siste innlegg