Jakten på en spesiell Strikkekjole…

Designet av Hailey Bailey

 

Gudene skal vite at eg har bladd gjennom uante mengder med strikkeoppskrifter de siste dagene….I starten av min strikkekarriere Online (for å si det sånn) gikk printeren varm daglig, eg måtte jo sikre meg alle de fine oppskriftene på papir så de ikkje skulle forsvinne….!! Takk og pris så innså eg etter hvert at de kunne ligge trygt på Library på Ravelry (ler) Anyway, mens eg satt der å bladde OG sorterte til krampa tok meg kom eg på en spesiell kjole! EG visst eg hadde oppskrifta, ja eg hadde den i papir fordi eg hadde både den og garn med meg til Trondheim i 2010…Vel, eg fant den ingen steder, så da startet jakten på nett i går kwell da vettu….På min vei fant eg denne da ⇑ Overhodet ikkje den eg leita etter, men dog syns eg denne var snaisen! Likte den ledige fasongen og det ser ut til at den henger fint – Nydelig struktur forresten! Grunnen til at eg plukket med meg denne er fordi den er heklet og først kunne eg ikkje tro det! Men jaggu fikk eg da lyst å sette heklenåla i nærmeste nøste!
Ikkje sant den var fin??

 

 

THE DOVE DRESS
Bildet over
Str: Alle – Barn til Voksen

 

 

 

 

 

Designet av Jatta Pauliina

 

Men altså, jakten på den opprinnelige kjolen fortsatte utover natta! Er du klar over hvor mange siden det er med “DRESS” på Ravelry?? Nei, ikkje sant? Eg kjøpte jo oppskriften selv for mange år siden, men eg tror ennå at da Ravelry fornyet seg så var det mye som forsvant fra Library`t mitt, vel vel….Kjolen fant eg…Taa- Taaaa! WEERUSKA! Hvordan kunne eg glemme det navnet da! Altså, denne kjolen ble eg så forelsket i tilbake i 2010 at eg gikk til innkjøpt av Cascade220 i JADEgrønt for å strikke denne. Strikker i grunnen lite på selve reisen når eg reiser, men denne nistrikket eg på hele turen. Noen ganger tar det lang tid til Trondheim, spesielt om man må via Gardermoen f.eks – Spilte ingen rolle for eg hadde drømmekjolen på strikkepinnen!

 

 

 

 

Designet av Jatta Pauliina

 

Som du sikkert har skjønt ble det jo aldri noe Weeruska på moi! Nop, nye fristelser ble både oppdaget OG kjøpt på min lille ferie hos strikkevenninner i Trøndelag. Likevel har eg aldri helt glemt denne kjolen….den påbegynte Weeruska`n ble nok på et tidspunkt rekket opp (kastet…??) i noen av mine ryddeperioder…Sukk…Orginalt strikket i “7 Brødre” og det er rett før eg bare klikker hjem 7 nøster som den største størrelsen trenger…sukk
Så mange fine farger da…

 

WEERUSKA
Str fra 76 cm til 122 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Nå har eg akkurat snakket med Posten på telefonen: Det at B O K H Y L L A mi står som utlevert på fredagen uten at eg har fått den er en elektronisk feil. Det står nemlig at den er utlevert i postkassa samtidig som info`n forteller at den er tilbakesendt til utleveringsstedet! Damen på Posten sa at eg i løpet av dagen vil få en hentemelding fra mitt eget post-i-butikk “kontor”. Da stoler eg på det for eg er sååå gira på den B O K H Y L L A  at eg vet ikkje hva eg skal gjøre om det viser seg å være kødd…! *ler av meg selv* Det er bare det at slik eg ser det så er denne bokhylla helt perfekt til mitt Hobbyrom for eg har ikkje plass til alle bøkene mine på noen annen måte! Så det så! Krysser virkelig fingrene for en Happy Ending 😀

Men ok, nå må eg ut å sjekke om det er kommet noen flere blomster på Pasjonsplanten min +
eg har ei katte å barbere!! Jepp...

 

 

LAG DEG EN FLOTT
MANDAG

 

 

Få med deg GIVE AWAY`n om du trenger ei FLOTT Strikkeveske!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
      1. Haha ikkje sant! Milo ELSKER faktisk barbermaskin sin, ja han har sin egen. Han maler som en katt kan du si 🙂 Han ligger musestille og virkelig nyter det 🙂

    1. Barberer du katta selv? Jeg må ha min til dyrlegen, og i narkose når han skal barbere bort klumper i pelsen som sitter helt inntil huden.

      1. Ja har gjort det siden han var liten. Den første gangen skrudde eg bare på barbermaskinen og lot den ligge på gulvet, han snuste på den og reagerte ikkje nevneverdig. Har i alle år barbert bort hårknutene selv. Er glad eg slipper å ha han i narkose for dette. Er ikkje alltid han gidder la seg barbere helt ferdig hver gang, men litt da og litt da 🙂

Siste innlegg