Jeg tror…Jeg syns…og JEG VET…


i grunnen ganske mye og mangt om forskjellig og garantert at det er flere som vil være uenig med meg, men det forandrer likevel ikkje det faktum at eg VET! Det eg vet er er basert på hva eg f.eks har sett eller erfart selv. Hva du HØRER kan du slettes ikkje alltid stole på om du ikkje hører det direkte. Det nytter ikkje at kusina til fetteren sin nabo sa…og du hørte det som 5.ledd i rekka – For meg blir det veldig lite troverdig for “historier” har en egen evne til å vokse ut av proporsjoner etter hvert som de vandrer…

 

Noe som eg faktisk VET er:

– Det finnes slettes ikkje en egen kropp for sommeren! Hvis det gjør det er eg i grunnen mest interessert i å se hvordan en VINTERkropp ser ut?? Alle er me eiere av en kropp, enten den er beregnet på sommer eller vinter, den funker til det meste som man ønsker å foreta seg. At noen skal kunne tjene penger på at du skal “lage” deg en sommerkropp burde vært straffet med fengsel!

– Eg VET at DU er bra nok som du er! Hvis du er den beste utgaven av deg selv så er det helt fantastisk! Hvis du GJØR det beste du kan, ja så er det bra nok! Om du fikk 2 eller 6 i snitt på vitnemålet ditt vil det ALDRI definere deg som menneske! Bare for å ha det sagt; Det har vært flere enn et rasshøl som har styrt her i landet eller vært direktører for stor selskap! Karaktersnittet ga dem KUN jobb, men ikkje evnen til å kunne
vise f.eks empati for andre mennesker!

– Eg syns at det er kommet alt for mange bomstasjoner!! Me betaler rundt 600 kr i mnd KUN for å kjøre Jr til trening!! Selvfølgelig kan han ta bussen, det tar jo BARE 1,5 t kontra å svippe han ut med bilen som tar 12 minutter! Hva hadde du valgt? Når han slutter skolen 15.30 er det lite “rom” for å ta bussen til trening. Så ja, da lurer eg på hva øvrigheta har tenkt å gjøre i forhold til korresponderende kollektivtransport?

– Eg syns det har vært ALT for mye tullball i Regjeringen de siste årene og har i grunnen store problemer med å tenke på HVA eg skal stemme neste gang!?! Den ene er jo verre enn den andre! Noen blir “straffet” og forvist fra Stortingssalen for så og komme inn igjen et par år senere! Det er en ting å straffe en som har gjort en kriminell handling for så å rehabilitere, men å først straffe noe for deres meninger for så å ta de inn igjen..? Tviler på at NOEN i slike posisjoner forandrer sine meninger etter å ha gjort “papirarbeid” med høy lønn i mens..?
For at de skal endre seg må de jo nesten bytte parti noe som aldri kommer til å skje…

– Eg vet i allefall at hadde flere villet og ønsket det så hadde mange
hatt det mye bedre her i et av verdens rikeste land!

– Eg vet også at mye er “lagt til rette” for at mange får mye mer enn det de har krav på! Eg vet at det er flere enn du tro som både lurer og svindler til seg ordninger de slettes ikkje har krav på! Det er rent tjuveri hver eneste måned, rett i lomma! Dette går selvfølgelig ut over de svakeste som så vidt klarer å holde hodet over vann hver måned. Man er ikkje rasist fordi om man straffer noen som har gjort noe galt, slutt å vær så redd for det kortet!

– Eg VET at smerter kan oppfattes forskjellig! Selv om eg syns det er 4 på smerteskalaen, kan du syns det er 10! Begge deler er like riktig, derfor skal hver eneste en av alle Smertepasienter behandles individuelt
og ALLE burde etter en viss tid fått samme tilbud fra Smerteklinikker!

– Eg VET at mange ser ned på oss som er ufør og eg vet at mange syke blir mistenkt for å overdrive sin egen situasjon. Når man ser på tiltak som iverksettes så får man følelsen av at alle de syke skal stues bort og ingen må se de! Det bør være opp til hver enkel som er syk om de orker å jobbe, det hjelper ikkje å ta fra de inntekten. Hvorfor straffe noe som er syk? Eneste begrunnelsen eg kommer frem til er jo
at det i så fall er en greit måte å bli kvitt oss på.

– Eg VET at Strikking er for mange en VidunderMedisin, og av den grunn syns eg ærlig talt at me burde fått garn på BlåResept minst 1 gang i mnd! Det hadde virkelig gjort susen det.

– Eg VET at det er mange flotte strikkedamer “der ute” og de eier ikkje et eneste vondt hår på hodet,
men likevel har eg erfart at det er mange biske som tror de vet alt.

– Eg VET at det her i Norge finnes Strikkedesignere som absolutt hører hjemme i verdenstoppen! Det gjelder også flere av de som spinner og farger garn! Me er seriøst skamheldige! Men, eg vet også at ganske mange svindler disse personene! Det er med på å ta motet fra de som iherdig jobber hver eneste dag, gjerne døgnet rundt for å gi oss kun det aller beste! BEGYNN Å KJØP OG BETAL FOR DINE EGNE OPPSKRIFTER! – VIS RESPEKT!

– Eg syns også at det pr i dag er alt for mange håpløse og ikkje minst hårreisende blogger! Vil påstå at ingen av f.eks Topp10 har noe vettugt eller matnyttig på bloggene sine, likevel tjener de et hav av penger!?! Ikkje kom her å si at de JOBBER hele dagen i allefall. Eg er ganske sikker på at flertallet av de som klikker seg inn gjør det av samme grunn som de som aldri før kjøpte Se&Hør, men likevel leste det! Ærlig? Det er så mye overfladisk og patetisk at eg får fnatt! Det er synd at så mange flotte og BRA bloggere blir dyttet ut av lista, bloggere som har noe å komme med utover spraytan, negler og sminke…Topp10, eller, faktisk Topp20 er “Kom å se så deilig eg er”-Bloggere og det trenger me slettes ikkje flere av!

– Eg syns i grunnen at Kvinneguiden gjør en bra “jobb” på flere måter! Vurderer å lage meg en bruker der faktisk!! Men OM eg hadde gjort det så skulle den ABSOLUTT ikkje være anonym, eg ville vist at eg kunne stått for det eg evn skrev. Eg sikter da helst til Rampelyset. Taktikken til nye bloggere er å “få seg en tråd der inne” og så skal Kvinneguiden ta de opp over lista! Det er ikkje så usannsynlig at flere bloggere har laget sin eget tråd der inne under en anonym bruker bare for å få trafikk til bloggen. Når det så blitt diskusjoner og meninger blir ytret kan bloggeren bruke dette som mat i egen blogg. Da kan de sutre over de stygge damene på Kvinneguiden som hetser i øst og vest. Da har me det gående og flere av disse bloggerne går nå i lære hos selveste ABD!! Jepp, sånn er det vettu! haha De benytter samme oppskrifta og det er rett og slett PATETISK! Leser litt på Rampelyset for eg kan bare ikkje tro på galskapen, eg må se den selv! Har ofte lyst å kommentere,
men om eg skal gjøre det skal eg altså ikkje være anonym!

– Eg VET at eg er 100% ærlig fordi eg har ingen grunn til å lyve, det er heller ingenting å vinne på å lyve!! Eg VET at hvis eg bruker Clickbait overskrifter får eg flere klikk enn med en “vanlig” overskrift. Det mange ikkje skjønner (Det virker sånn iallefall) er jo at dere som lesere bloggene vår vil jo til slutt bli forbanna og så har me det gående med sinte og sure kommentarer, men dette er det da flere bloggere som LEVER av! Sutring og grining over stygge kommentarer er ofte et spill for galleriet blant mange og da høstes det hjerter og gode ord og når stormen er stilnet fortsetter bloggeren i samme stil til neste “Eksplosjon

Hvis eg en dag skulle inntatt Topp5 lista f.eks, ja så skulle det vært helt uten Clickbait, løgn og hårreisende innlegg! Om eg skulle vært så heldig ville eg gjort det med troverdigheten min intakt uten å ha solgt sjela mi!

 

Men, en ting VET eg: Nå skal det bli skikkelig DIGG å krype godt opp i Go`stolen sammen med strikketøyet mitt! GOT skal briljere på skjermen og resten av kwellen blir nok bare velstad!

 

 

 

EG VET AT DU FORTJENER KUN
DET ALLER BESTE!
KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille som vet hva hun vil 🙂

6 kommentarer
    1. Elsker at du helt ærlig og snakker rett ut, ja du er så rett ut at du burde være æres nordlending 😉

    2. Hallo
      Kjempegodt skrevet. Jeg er enig med deg her skal vi også få bommer rundt her, men jeg må dit inn når jeg skal til dyrlegen og sykehus men det er heldigvis ikke så ofte.
      Jeg har smerter og er ufør og har ikke en sommerkropp som mange trakter etter. Her kan jeg heldigvis gå med shorts og singlett om jeg vil det og jeg kan også bruke en høy bikini om jeg vil pga vi har ikke naboer rundt oss.
      Strikking og hagearbeid og dyra mine det er medisin for meg og folk lurer på hvordan jeg klarer det med de plagene jeg har, men jeg sier jeg setter meg ikke ned å syter og klager som mange andre.
      Ha en fin strikkekveld. Jeg holder på med et babyteppe til ei lita jente.
      Mvh Randi

      1. Takk skal du ha 🙂 Nei, det nytter egentlig lite å klage, da får man det bare verre selv. Me får ta en dag om gangen og nyte den etter beste evne 🙂 Ha ei flott uke 🙂

Siste innlegg