JULEGAVER – Er det “in” å slutte med det!?

 

Altså…eg leser at folk kommer i avisa fordi de slutter med julegavene? Det er da jo ingen bragd? Ja, altså å slutte å kjøpe julegaver – Det kan selv eg klare, men en vil ikkje! Eg liker julegaver, ja eg elsker å dulle til gaver og eg har masse sommerfugler i magen timene før me skal sette oss ned å pakke opp og kose oss. Hvorfor skal eg slutte med det? Er jo sååå spennende å se om man “traff” med et julegaveønske 😀

 

Er ute å suser i en butikk på jakt etter en gave…treffer en bekjent: “Hva er du ute på?” Meg: Å ja, nei eg skal bare kjøpe et par gaver. Bekjent: “Å det der styret der slutta me med for lenge siden, er jo bare masse mas og stress”

 

Mas og stress? Skjønner ikkje at det kan blandes sammen med gaver og kos? Selvfølgelig velger me alle det som føles riktig, men eg mener vel også at om jula bare blir mas og stress, DA er man kanskje ofte skyld i det selv også..? Eller tar eg feil? Kanskje man har for høye forventinger og stresser med å fylle sine egne krav? Eller naboen sine krav?? Vel, da må man senke nivået litt, og heller kose seg noe mer…Kanskje?

Eg trenger slettes ikkje et berg av gaver, trenger heller ikkje være årets mest trendy gave heller – En ting fra en person som eg er glad i og som tenkte på meg da den ble kjøpt eller laget holder i massevis! Hvis man hvert år må overgå fjoråret, ja da er man på kjøret vil eg si og eg kan ha en viss forståelse for stresset….
Ikkje minst vil det jo etter hvert bli fryktelig dyrt!

I fjor merket eg godt “konsekvensen” av at alle har sluttet med julegaver…Minstemann i huset fikk 1 gave som kom inn i huset utene fra – Den var fra mor mi….i år kommer det ingen gaver, og eg er ikkje flau over å si at eg syns det er trist! Joda, han fikk gave fra oss foreldre og fra Amira og Eirik, men likevel….Det ble ganske tydelig i fjor når alle hadde kuttet ut pakkene. Så i år har eg tatt “saken” i egne hender og er slettes ikkje flau over det heller 😀 Eg har shoppet julegaver på vegne av Julenissen, Fjompenissen og Fjøsnissen – I år er me også kun 3 her hjemme, Amira skal for 1.gang i livet feire et annet sted og eg er overbevist om at hun får en kjempekoselig jul sammen med svigers ♥ Eg vet at også me 3 skal kose oss for det skal eg sørge for – Julepysjer er innkjøpt og skal henges på Luke 24, det kalles tradisjoner 😀 Gavene har så vidt begynt å komme under treet og eg kjenner at eg gleder meg! Eg vet at også eg får gave fra Julenissen, eller var det Fjøsnissen tro? Ali skal f.eks få noe som vil gagne oss alle de neste årene, så ja...Dette blir kos vil eg tro, man må bare ha trua! Om eg skal ende opp med
å kjøpe mine egne gaver når eg er gammel og grå, ja så gjør eg det for gaver er kos og gøy – Syns eg! Om det er nødvendlig er jo en helt annen diskusjon. Eg er vel heller der at ALLE skal få 🙂

Det minner meg på at eg skal fikse en gave til JULEKOSEN som kommer her på bloggen i morgen! Siden me nettopp har vært gjennom BlackWeek har det vært mye kaos på nett og med samarbeidspartnere, derfor fikser eg noe selv 1.søndag i advent siden det meste er forsinket. Dette skyldes jo også at denne høsten har for min del vært den mest krevende eg har hatt noen gang…Det er så pass at eg ganske snart skal til en plass som starter Ting og slutter på Retten….Å nei da, slapp av, eg har ikkje gjort noe galt….Men livet sparker fra seg
en gang i blant…Nothing I can`t handel...

 

 

Ho Ho Ho

 

 

 

Juleklem Fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
    1. Heia 😀 så enig med deg i at vi trenger gaver. Kjekt å gi, og kjekt å få. Bruker gjerne mange timer på et par sokker til venninna mi når jeg vet de blir brukt hver dag. Får gjerne en snapp når de er fulle av hull, og hint om at sokker vil hun gjerne ha igjen. Vi er en liten familie og jeg synes nesten jeg har for få å kjøpe til. Det blir en pakke å to til Frelsesarmeen eller andre som trenger noe ekstra.

      Kjekt at vi kan gjøre akkurat som vi vil. Vi får ikke mer stress enn det vi lager selv.

      Lag deg en fin adventstid. Hilser nok innom i morgen også 😀

    2. Jeg er så enig! Jeg kjenner en glede i det å kunne finne akkurat det jeg tror alle rundt meg blir glad for. Og strikkede gaver er jo topp. Vil ikke slutte med gaver…jula er jo den muligheten i året til å gi feks voksne tantebarn en liten oppmerksomhet. Jeg bare elsker det!

    3. Åhh, jeg er så enig med deg Vibbedille.
      Må jo si at det ikke er så mye gaver utenom fra nærmeste familie. Men vi er stor familie med tanter og onkler og kusiner og fettere og barnebarn. Så det blir mye julegaver.
      Tenker dere tre der hjemme får en super juleaften.
      Må bli det med deg som primus motor.

    4. Mas og stress er slett ikke julegaver. Jeg koser meg med julegaver på netthandel. Ferdig stort sett før desember intreffer. Hva er vel jula uten julemat, julegaver og juletre?

      1. Julemat, Julegaver og Juletre må til:) I år klarte eg å få kjøpt gavene i løpet av BlackWeek,mulig ege r blitt lurt, men selv syns eg at eg gjorde noen virkelig gode kupp! 🙂 Begynner å kjenne på den barnslige julegleden:D

    5. Du skriver fantastisk! Super blogg som beriker mine dager! Lykke til m julebaksten og god helg.

Siste innlegg