Julekjolen? -Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Stine Hoelgaard Johansen

 

Aldri for tidlig og never too late å strikke julekjolen, med tanke på alt det andre som kommer til å dukke opp utover høsten så er det helt innafor å starte 🙂 En julekjole i tynn ull er akkurat det me trenger, lett og passe luftig, kan fort bli varm rundt julegryter og i selskap + at den er herlig under boblekåper uten å være for tjukk – Deilig!

 

 

 

Designet av Stine Hoelgaard Johansen

 

Lekre detaljer, lavt liv og knelangt skjørt, ja en skikkelig koselig (Gammeldags?) julekjole ♥

 

 

 

Designet av Stine Hoelgaard Johansen

 

Kjolen strikkes nedefra og opp, helt enkel med lange ermer. Raus i målene så her kan du faktisk inkl både pinnekjøtt og ribbe uten problem 🙂 Garnet er Järbo Junior Raggi og Mohair silk, så du kan legge til pusete ♥

 

TÖRNROSA
Bildene over
Str fra 85 cm til 143 cm
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Jaggu midt i uka igjen…I dag må eg plante litt på terrassen gitt…Ali har fått dilla på Hortensia og de står å dingler der ute. I går når eg var på strikkekafe resket og fikset 2 av kassene…Joda han kastet de 2 Krystantemum`n som kom opp fra i fjor (haha) men han plukket de ut av bosset igjen... De skal eg bare plante i noen plastbøtter hvor de kan stå å kose seg før de skal få pryde terrassen litt senere når de er blitt flotte. I den andre kassen skal eg plante opp i de 2 Hortensiane…Var ikkje helt det eg hadde planer om i dag da (Ryggen brenner…) men skal nå få det gjort. Har også en stor Georgine som er på vent, kanskje eg bare skal plante den også…Hadde tenkt noe annet, men sånn ble det siden siden me endte opp med for mange blomster hos mor mi 🙂 Ellers så vokser akurkplantene med lynets hastighet i drivhuset, ser ikkje ut som om de bryr seg så mye med været og det er jo kjekt da, det samme gjelder i grunnen også sukkerertene!

Ok, det er hva eg må gjøre ute…inne kan eg jo bare sette på den samme vaskemaskinen som eg vasket i går…*Gullfiskhukommelsen slår til igjen*…Før eg la meg i går begynte eg å snuse litt i den skuffa hvor eg har alt Cernit`n…Fikk en kjapp oversikt og fikk sendt en liten bestilling på rødt, hvit, grått og svart….Som nevnt et par ganger nå; I Hobbyverden er det jaggu ikkje lenge til jul…Ho Ho
Utover det er eg klar for å strikke hodet til Bunny`n.

Sånn helt til slutt må eg faktisk skryte litt av posten: Det er veldig kjekt å sende Norgespakker for da får også eg Pling i app`n når mottakeren får hentekode…eg sendte noen pakker på mandag og i går ettermiddag var de fremme! På den andre siden skal eg KLAGE på posten, nå har eg sendt den 5.purremailen til de. Du husker Give Away`n eg hadde med Bobapremien? Vel, den pakken ble levert inn på posten her og etter at den forlot Tananger forduftet den i app`n. Har vært i kontakt med posten og fikk beskjed om å sende kvitteringer etc på innholdet, eg hadde jo selvfølgelig også bilder av innholdet, men etter at eg sendte dette har eg ikkje hørt noe noe mer…Det er 1 mnd siden eg sendte pakken….FRYKTELIG IRRITERENDE! Eg gir de ut denne uka….

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Skal hente sneglen i dag. Den ligger nede på coop å venter.
      En Give Away jeg hadde for noen år siden forsvant også et eller annet sted hos posten. Mottakeren fikk den aldri…

      1. Ja eg fikk hentekoden din i går, skal jammen si at posten jobbet kjapt det døgnet 🙂 Snegler har det jo m å være jysla trege hehe

Siste innlegg