JULEKOS NR 1: -Da er vi i gang!

 

Ho Ho Ho Er du klar? Juhuu det er eg! Dette har eg gledet meg til lenge (Ja eg har planlagt og jobbet en del med dette lenge før du begynte å tenke jul *ler*)  litt skår i gleden for at alle pakkene ikkje er kommet, men du vet?
Den som venter på noe godt bla-bla. Skal hente de manglende pakkene i morgen Woop Woop!

 

Men altså, 1.søndag i advent today!

2 deilige gaver ligger klar og bare venter på en adresse hvor de skal fly! Dette er ingen konkurranse hvor det er et riktig svar, dette skal være kos som alle kan delta i. Som vanlig skulle eg jo ønske at alle kunne får en gave, det er jo ikkje mulig…MEN! Jaggu har eg fått ordnet MANGE gaver i år så det er bare å glede seg. Har også en JULEGAVE som blir som en hoved“premie” – Alle som deltar gjennom hele desember har en mulighet på den.
Du trenger altså ikkje gjøre noe extra, annet enn å delta (Dvs kommentere på disse JULEKOS innleggene) Trekning av julegaven skjer jo selvfølgelig på Julaften, noe annet hadde blitt feil 🙂 Eg skal jo uansett bare kose meg her hjemme i julepysjen hele afta ♥

Den ene premien i dag er altså denne flotte STRIKKEPLANLEGGEREN til Bitta Mikkelborg,
noe alle strikkeentusiaster burde ha i kurven sin 😀

 

 

 

 

Den andre premien er masse snacks fra Silver-Fox! Må bare legge til: Ja dette er en norsk nettbutikk og eierene bor i Bergen 😀 Ufattelig mange som sendte meg meldinger i går å lurte på om det var en utelandsk butikk,
så da håper eg Silver-Fox fikk mye besøk i går siden de er norske hehe

Gaven inneholder: Kul boks med HELE 10 maskemakørerStore Strikkefasthetmåler (Alle bør ha en sånn!) Liten StrikkefasthetmålerStrikkefasthetmåler med pinnemål. En skikkelig snaddergave dette her må eg si.

 

For å bli med i trekningen av disse gavene trenger du kun å kommentere under på dette innlegget. Som alltid før vil ikkje kommentarer på Facebook eller andre steder bli tatt med, KUN her på bloggen.

 

For at det ikkje skal bli en haug med JA TAKK under bloggen heller, lurer eg på: “Hvor er du i ruta med det du ønsker å gjør før jul? Er du ferdig med gavene? Har du pyntet? Kanskje du har startet å bake? Eller….
Kanskje du ikkje liker jul, eller ikkje liker å pynte?”
Som sagt, alle kan bli med 😀 Fortell!

 

Trekning av første JULEKOS skjer på
Fredag 3.desember.

 

 

 

 

LYKKE TIL OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

110 kommentarer
    1. Hei
      Jeg holder på å flytte, så alt som heter julepynt er langt nede på list. Det går i å skru sammen skap, prøve å finne ut av hvor alt skal stå… Håper det blir pynting snart! Men julestrikkinga er heldigvis i rute.

      1. Her er det ferdig pyntet ute, inne mangler bare jule dukene. Det blir litt nærmere 22 desember er ikke så glad i å stryke eller å vaske de gamle store arve dukene for mye. Har å bare å vaske badet ned så er alt vasket fra haue te beina. ( vet en ikke må men e liker det er gjordt, vasker bare ned 2 x i året…Helsa er ikke med, har heldigvis en mann som hjelper til ) Halv veis i gavene så ikke noe stress.

    2. Er såvidt begynt med gavene, og her er pyntet til adventstid med lilla duk og fire lilla lys. Etter 4.søndag i advent blir det julepynting, og det blir nok også noen julekaker – det er ennå lenge igjen!

    3. Så koselige gaver. Bittas strikkeplanlegger har jeg, men skulle jeg være så heldig og vinne, har jeg jo en fin gave. Jeg er godt i gang med baking og julegaver. 5 kakesorter har jeg nå.
      Jeg må ta det litt pø om pø i år, da jeg går på cellegift og det er litt usikkert hvordan formen er fra dag til dag.
      Men foreløpig har det gått veldig bra. Ha en god 1. adventshelg.

    4. Her ligger vi vel sånn omtrent i rute. Har begynt på julebaksten, nesten ferdig med gavene, og adventsstjerner og røde gardiner er på plass.

    5. Ikke begynt med gaver. (Eller har kjøpt fem som er sendt i forbindelse med julevenn)
      Har hentet boksene med julepynt fra boden. Blir mulig pynting til uken. Har lagt en rød duk på bordet å fikset adventstake da.
      Har ikke bakt noe enda
      Men stresser ikke enda

    6. Skal vi se… Alle gavene som er i hus er pakket og klare til å fly ut igjen (bortsett fra de som skal være her på julaften så klart). Jeg mangler en liiiten ting til den siste pakken som venter på å bli pakket, og gaver til bestemor, bestefar og mannen i huset. Besteforeldrene er enkle -det blir matvarer og må derfor vente pittelitt til. Mannen derimot… *vrir hjernen her*

      Adventstjerna og julegardinene har kommet opp i kjøkkenvinduet og staken med fire lys står fremme i stua. Vi har til og med fått opp lysene ute. Tror aldri vi har vært klare til advent første søndagen før, så det er klar fremgang.

      Pynten kommer opp nærmere lillejulaften, og baking står på planen nå fremover. Så strengt tatt er jeg mer i rute enn jeg pleier. Måtte bare resten av dagene gå like knirkefritt!

    7. Jeg er sånn ca i rute. Huset ble adventpyntet i dag, med nyvaskede vinduer og rene gardiner. Gavene er nesten i boks og baking skal jeg starte med denne uka. Så alt i alt er det litt kaos og rot og litt ryddig og rent.
      Ønsket deg en fin uke. 😊

    8. Er ferdig med nesten alle gavene. Kakene er det tanten min som ordner. Jeg liker ikke å bake.
      Ellers er det pyntet til adventstiden og så kommer litt og litt pynt etterhvert.
      Ha en fin førjulstid.

    9. Jeg er til etters med julegaver men ajour med bakst og pynting. Bli en spesiell jul etter dødsfall i nær familie så satser på å sette på autopiloten og gjør som jeg vanligvis gjør så går det vel greit.

      Ha en fin adventstid!

    10. Jeg er ikke i rute🙈Jeg pleier alltid å være det,men i år skar det seg. Trøsta er at Jul blir det uansett🎅
      Gavene er handlet,men ikke pakket inn. Bakingen begynner jeg med i desember og tar litt nå og litt da❤

    11. Er godt igang i år, julebaksten ferdig litt julesnop igjen. De fleste gavene e pakket og pynten e oppe. Da kan eg berre kosa meg med strikking i desember.

    12. Jeg er litt over halvveis med julegavene. Og har pyntet med lys på veranda og i vinduet. Våre 3 nisser må vente til litt nærmere jul. Julebaksten blir litt mindre for hvert år. Vi er bare 2, og tåler omtrent ingen kaker lengre.

    13. Jeg har fått opp lys ute og inne, og har fått ordnet noen gaver. Tror jeg er i rute. Julebaksten overlater jeg til bakerne, vi er ikke noen kakemonster noen av oss 😁

      1. Ååå dette var flotte ting🌞her er huset lys satt på utsida, då får julepynten komme innandørs litt og litt. Med 2 julesamstrikker har jeg noe å holde på med framover🌞
        Goe førjulstid 🎅

    14. Såvidt i gang 🙂 Julelysene ute var på plass forrige helt, startet inne….men så “ramlet” kroppen sammen et par dager, og resten av uken ble litt travel. Kommet igang igjen i dag heldigvis. Mangler dessverre de aller fleste julegavene, sent ute i år.

    15. Hei! – Det er fullt mogeleg å ta eit flyslepp i dalstroka innafor:-)! Eg strikkar vaskeklutar for harde livet, litt håndlaga såpe – og så blir det ei hyggeleg lita jolehelsing….. Fyrste søndag i advent, og skulle tent lyst….men tørr ikkje, har ein l gut på 6 år på besøk og han må i seng først….

    16. God 1. søndag i Advent.
      Her går strikkepinnene for fullt, kakebakst påbegynt , julegardinene er oppe så jeg føler jeg er godt igang.
      Ett lite problem er vel at det er mer fristende å strikke på noe som ikke har hast .
      Flotte gaver du har, Strikkeplanleggeren er flott, har den men skulle jeg vinne har jeg en flott gave. Den andre gaven er og fin og nyttig.

    17. Jeg satt akkurat ved middagsbordet og kjente på følelsen av å ligge godt i rute iår. Gavene er stort sett i hus, adventspynten er på plass og kakene skal bakes neste helg. Med full jobb i blomsterbutikk blir man flink til å få jula tidlig på plass.
      Ønsker deg ei fin adventstid.

    18. I rute tror jeg aldri jeg helt blir. Bestandig et eller annet som dukker opp i siste liten, som en uventet julegjest etc
      Men, de fleste gavene er i boks, mangler bare 3. Bakst er kommet på handleliste stadiet og pynten har kommet ned fra loftet. Vaskingen er unnagjort, bare småflikking igjen, takk til Kristin Slettum for motivasjon til det.
      Julekortene er nesten ferdig skrevet zog frimerkene har ankommet.
      Så, joda blir nok jul i år også

    19. Har ikke baket eller vasket noe til jul ennå, men kost meg med å produsere mange julegaver: islendere, wyvergensre til barn, twist pannebånd, hipsterluer, votter og sokker. Har funnet fram en bok jeg kjøpte for mange år siden og glemt. Strikkefugler fra Arne og Carlos og dermed ble det produsert noen dumpapper. Har også heklet en lama som skal få henge på juletreet 😁

    20. Er i rute med strikkekjoler til 3 av mine grandtantebarn. Strikker Eucalyptuskjolen av Perlemor. 15 cm igjen på siste kjolen, så er årets julekjoler i boks. ⛄️🎅🏻🎄

    21. Langt ifra å være i rute, men det kommer til å gå veldig fint. Jul blir det, uansett 😉

    22. Har bakt krumkaker, men de var visst ikke helt kalde da jeg la de i kakeboksen. Nå er de myke og jeg må lage nye. De myke blir fuglemat 😐

      1. Ja det er viktig å passe på de fjærkledde også <3 Eg har foreløpig hengt ut nek, men skalkjøpe litt annen mat på min neste handlerunde 😀

    23. Nesten ferdig med presangane. Funne fram pynten, og gleder meg til å begynne å pynte. God førjulstid frå Marit

    24. Hei :). Jeg er ferdig med julegavene. Venter på de siste per post. Pynter ikke ennå. Kun adventsstake og stjerner foreløpig:)

    25. Så hyggelig at du styrer med gaver til leserne dine🙂 Er nesten i rute medde hjemmelaga gavene, mangler en halv barnegenser og muligens noen sokker, det blir ikke jul for meg uten en siste gave som skal strikkes natt til juleaften🙂 Baking fikser søsteren, noe julemat skal lages i midten av måneden noen få gaver som skal handles, så føler jeg er sånn passe i rute uten at det er full kontroll. Julekaos slik det pleier å være🙂

    26. I år er det ragger i julegaver, bl a De er jeg ferdig med. Nå er det pyntet med lys inne og ute og jeg går rundt og smiler og nyyyter 😍. Småkaker er i bokser, men jeg kan nok ikke holde meg, det blir nok litt til. Gavene er under kontroll i hvertfall. Jeg storkoser meg hver eneste dag, heldige meg 🥰

    27. Hei 🤗
      Så nyttige og koselige gaver 😍
      Har akkurat kommet hjem fra ei helg borte hvor jeg blant annet har hjulpet mine foreldre med litt praktisk bistand med julestjerne og adventstaker.😍 Har også rukket å få tent mine staker og stjerner etter at jeg kom hjem. 👏 Blir ikke så mye baking her i år, jeg skal til Trondheim og feire jul hos mine foreldre sammen med mine to barn. Det blir koselig .❤ Men pynte litt, det skal jeg gjøre 🤗
      Ha en fortsatt fin 1. advent 😊 Her er det
      – 20° snart, så planen min for kvelden er å mate vedovnen 😅🔥

    28. Advent, gave- og juleplaner er klare . Så nå gjenstår bare å sette i gang 😆

    29. Så fine gaver🤶🎅 Jeg er straks ferdig med julevasken, og kan da kose meg med julebakst og siste strikkende julegaver🧶 Kjøpegavene har vi så vidt begynnt på🙋‍♀️ Ha en fin kveld🤶

    30. Det var fristende gaver, og ikke minst nyttige!
      Har i alle år pyntet til jul kvelden før kvelden, men så skjedde det at jeg igår trengte noe fra en av juleeskene….
      Problemet var at jeg ikke visste hvilken eske det lå i 🙈 Så da jeg var på vei ned i den tredje esken fant jeg ut at dette gidder jeg ikke pakke sammen igjen og stable bort for så å dra det fram/ut igjen om mindre enn en måned – så vips, nå er huset julepyntet 😂🎅….bortsett fra juletreet, det må vente til lillejulaften (eller kanskje til neste jul 🤔).
      + Spisestuebordet er pyntet til advent – lilla lys/lysmansjetter/figurer. Kan ikke bare hoppe over advent heller 💜
      Og i dag har eldste datter m/familie, yngste datter og yngste sønn spist 1.adventsgrøt med oss. Neste helg kommer også eldste sønn og mellomste datter med partnere – da blir det fullt rundt bordet 🥰
      Ha en fortsatt kreativ helg 💜
      Klem fra Moss 🤗

    31. Så flotte gaver. Du vet å glede andre.
      Har med årene fått en avslappet holdning til advent og jul. Advent er damehåndball og et strikketøy.
      Baker minimalt, krumkaker og brune pinner. Annet blir kjøpt.
      Gavene er planlagt, noe innkjøpt og noe laget. Resten tar jeg etter hvert, samt gavekort.
      Må feire noen fødselsdager innunder julen før jeg tar frem julepynten.
      Ønsker en flott 1. advent

      1. Sååå enig med deg! Håndball og strikke (OG Askepott) er herlig jul – Må få med meg det. Eg har heldigvis evnen til å slappe av og gjøre ting når eg orker. Nå er det kun bakingen og noen få gaver som står igjen, og når eg gjør litt da og litt da så kommer eg i mål. Eg bare mye, men det er fordi eg syns det er kos. Enkelt å gi bort kaker/snop, er jo måte på hva me klarer å spise selv 😀 Kos deg masse

    32. Flotte gaver du har fått! Jeg er i rute til jul, nesten alle julegaver er i boks, leiligheten er ferdig pynta. Skal lage et par kakesorter, men det skjer ikke før nærmere jul 🙂 Juletreet skal pyntes i løpet av uken, så nå koser jeg meg bare med litt hemmelig strikkeprosjekt.

    33. I dag har jeg pyntet med englene mine 😊. Synes det er koselig å se på de, og fint at de står framme litt lenger enn bare i jula.
      Er ikke ferdig med gavene, og har ikke begynt å bake enda.
      Du får unna deg mye, flink du 😊. Ha en fortsatt fin kveld.

    34. Så koselig adventskonkurranse, og så fine gaver 🙂
      Jeg er ferdig med å skrive julekort. De skal jeg sende i morgen. Dette er noe av det aller koseligste jeg gjør før jul.
      og de fleste kortene er hjemmelaget. Så de blir personlige. Holder på med julegaver enda. Er ikke lett å få alle i havn så tidlig. Men er mer i rute nå enn tidligere år, så det er jeg glad for. god førjulstid til deg og dine 🙂

    35. Er heilt i rute, kun nokre planlagte gåver att! Julebaksten, starter på tirsdag! 🔷🔷🔷

    36. Heia,
      Har ikke fått pynta enda, men skal finne fram i morra. Litt på lysfatet på spisebordet er det eneste. Ingen gaver kjøpt/laga, men de er tenkt på, i det minste. Jeg prøver å bli gla i jula, blir bedre for hvert år.
      For husmora er jo jula ekstra jobb, så det er ikke mye fri. Men skal bli koselig å treffe familie igjen.

    37. I dag har jeg fått pyntet og kosa meg med barnebarn på besøk 🥰 Til uka kommer datteren min og vi skal sammen lage hjemmelagede gaver😉 vi skal lage god olivenolje og duftlys i første omgang, Så tenker jeg det blir å lage ditt flesk i løpet av uka🥰

    38. Er ferdig med julepresangene og i neste uke skal jeg lage krumkaker saa pynte treet God jul Gro, og jeg titter in paa bloggen din hvar dag. Hilsen MaryAnn.

    39. Er «litt i rute»med det som skal gjøres til jul. Det meste er strikket, og kjøpt, men pakkinga er det dårlig med. Trøster meg selv med at alt går bra til slutt. Har store planer hver jul, men noe blir utsatt, uansett . Drude

    40. Koselig med advent. Er ikke helt i rute end, fortsatt noen julemarkeder. Hyggelig at du lager en slags kalender.
      Med vennlig hilsen Toril

    41. Huff, huff, i år henger jeg etter med adventspynt, julegaver og huslige sysler🙈.
      Her har tiden gått til oppussing de to siste helgene, og mange sene kvelder på jobb i ukene🏃🏼‍♀️🏃🏼‍♀️🏃🏼‍♀️.
      Ja, ja- heldigvis noen uker igjen til jul.
      Første milepæl er å få kjøpt og strikket julegavene som må sendes med post til annet sted i landet🤞
      Ha en trivelig adventstid 🌟😃❄

    42. Her er det masse igjen, vi skal bytte terrassedør denne uken, så all julepynting må vente til sparkling og maling er ferdig. Men om en uke skal nissene frem!

    43. Mitt mål er aldri å bli ferdig. Det er det å holde på som er gøy! Jeg bruker hele desember jeg til pynte og ordne og på den måten får man laget seg litt julestemning. Elsker å gå på julemarkeder. Det er en del av jula for meg. Flere gaver kjøpt inn og flere må kjøpes inn.
      Kakebaking er det dårlig med hittil…Så får se.

      Ønsker deg en fin kveld!

    44. God adventstid. Stjerna er tent og klare barne øyner funkler. Litt gaver er kjøpt strikking på gang.Prøver å gjer det me kan. Gleder oss til jul.

    45. Det første lyset i adventstaken er tent og noen julegaver er allerede handlet inn.

    46. Jeg er ferdig å pynte, har juletreet igjen, men det får vente et par uker. Er nesten ferdig med julegavene og skal begynne å bake i løpet av uken. Blir stort sett kos i denne førjulstiden.

    47. Hei … så kjekt at du lager juleglede i år også. Jeg har strikket en del julegaver som ligger og venter på å bli pakket inn. Ellers er det ikke så veldig mye jul her i huset enda. Må ha hjelp til å få kassene ned fra loftet og det får jaging løpet av uka. Tar frem litt etter litt så blir det bra til slutt.

      Ha en fin uke

    48. Eg lager dei fleste gavene.Har heller ikkje so mange eg gir gaver til. Pynting tek eg litt etterkvart mo i desember. Eg liker lilla lys og advent. Julestaker og stjerne i vindauga.

    49. I dag har jeg bakt litt, og tent et lys. Så blir det nok litt flere forberedelser etterhvert…

    50. Så hyggelig 🧶 Jeg er godt i rute med julegaver og har bakt litt kaker i dag 🌲 God advent 🎄

    51. Flotte gaver!
      Er i rute med julegaver, da de fleste er i boks!
      Bakt brune pinner i dag, og pyntet huset på fredag!
      Koselig tid fremover nå!

    52. Hei og god morgen.Er ferdig med pynting til jul,har igjen litt perling som skal opp.Var på kino i går med familien og så den nye norske verson av ‘tre nøtter for Askepott’.Anbefalles.Ha en fin adventistid alle sammen.

    53. Advetsstjerna på plass i kjøkenglaset og inngangspartiet er pynta. Planar for baking og dei fleste gåver er handla inn. Då er ein vel i bra rute pr.dagens dato🙂

    54. Er i rute, dvs har ikkje gjort så mykje enno – men det er i tradisjon tru her i huset. Blir alltid jul likevel 🙂 Ha ei finfin førjulstid 🙂

    55. Har som mål å alltid være ferdig med julegavene før 1. desember jeg. Så jeg var ferdig i midten av november i år. Desember skal brukes til julekos, pakke gaver fint inn og bake.

    56. Har ikke kommet i gang med forberedelsene ennu, da jeg var så uhendig å brekke overarmen. Fikk hjelp til å pynte vinduene i går, og julegavene var nesten i boks.Så får man se hvordan det går etter hvert.

    57. Jeg føler at jeg har ting under kontroll. Hos meg skal alt være ferdig til 12. desember. Dagen etter reiser jeg sørover på førjulsbesøk til barn og barnebarn, og er ikke hjemme før 21.desember. Det gjelder å planlegge bra….hos meg er det lister som gjelder 🙂

    58. Hei, fine gåver du har ordna for oss🤩. Er nok ikkje i rute med baking, julegavene er under kontroll så det skal gå fint. Ønsker deg og alle her inne ei fin adventstid.

    59. Alle gavene er i boks, bortsett fra 2. Huset er pyntet, og vi har bakt 10 porsjoner kransekake (nei, vi skal ikke ha alle selv😉) Mannen har laget grissylte, pinnekjøttet er i hus.
      Litt mer baking, og lage litt mer pålegg, men det siste må vente leeenge ennå.
      Så det virker som jeg er godt i gang😉

    60. Hei. Julaften blir tilbrakt hos sønn med familie. Blitt en tradisjon og denne gangen får jeg begge barnebarna til stede!!
      Starta med pyntingen, men føler meg langt bak planen. Har så mye jeg skulle ha brodert ferdig deriblant flere kalendere, heklet fler små røde duker og blokket ut de jeg har strikket og ikke minst strikket ferdig julenissens med tilbehør. Jaja det blir vel jul uansett og det ryktes at jula kommer neste år å;-);-)

    61. Jeg hadde barnebarnet på 3 år på overnatting for første gang på fredag og da måtte det jo bakes julekaker. Pepperkakedeigen var veldig god rå, men det ble stekt noen kaker også 😂.

    62. I full gang med julegaveshopping og feirer ikke jul hjemme, så godt i rute:-) God adventstid til deg og dine!

    63. Skal vi se… jeg har pynta til advent, men ikke til jul, det kommer gradvis framover mot 21. når juletreet kommer på plass. Jeg har tenkt på julegaver, jeg har tenkt på hva som skal bakes, men alt er jo koseligst å gjøre i desember. Så ja; i rute👍

    64. Er så langt i fra i rute som mulig tror eg. Her går det i studieinnspurt. Det er viktigst. Det skjer muligens ikke at eg kommer i rute dette året overhodet, men julen blir nok fin selv om. Det er jo menneskene og samværet som huskes i ettertid, og det skal eg få tid til å nyte i min travelhet.

    65. Tror jeg er i mål med alle ‘kjøpe gavene’, mn strikkegavene jobbes det fortsatt nedover listen 😊 Julepynten er kommet ned fra loftet så blir det pynting innimellom strikkingen

    66. Bakinga kom i boks i går. julegavene er ikke helt i mål, men snart. Julepynting er startet litt om gangen kommer nok i mål.

    67. Jeg har pyntet ferdig til advent, litt mer julepynt kommer nok men ikke juletre i år. Vi skal feire jul på Færøyene. Gavene er nesten i boks, og baking…..liker jeg ikke. De har utmerkede julekaker på Rema 1000😆😁😊

    68. Hei, eg er ikke heilt i mål. Holder på å strikke julesokker til datteren min og da må kjearesten hennes også får ett par. Men eg stresser ikke, bare kos å sjå på julefilmer og strikke.

    69. Foreløpig svært lite pynting, er vel bare adventstjerna og litt lyspynt som er på plass. Men er godt i rute med selvlagde julegaver. Så koselig du har pyntet! 🙂

    70. Først av alt må jeg bare si tusen takk for alt du inspirerer oss med på bloggen🥰. Og julekosen du ordner er jo bare helt fantastisk. Har pyntet til advent, men kaker og gaver er ikke ferdig. Hyggelig å ta frem litt etter litt frem mot jul. Koselig å lage litt gaver selv og unngå stress. Adventstiden skal nytes🎄🤶.

    71. Er i rute, har begynt å bake og er nesten ferdig med julepresangene. Har bare juletreet igjen og pynte🙂

    72. Du lagrer jammen mye kos for alle sammen. Fantastisk!!
      Er i starten av julebaksten, men har fått en god del av gavene på plass.
      Lørdag var det tenning av julegrana på lekeplassen vår og servering av gløgg og julekaker. Koselig tradisjon som vi i 8 nabohus har hvert år (privateid lekeplass)

    73. Hei!
      Stort sett ferdig med julegavene, mye hjemmelagde gaver. Baking blir det etterhvert. Min faste adventstradisjon er å se en julefilm hver dag 📽

    74. I år føler jeg vel at julen kommer når den kommer, så får det som er gjort være gjort. Misforstå meg rett. Jeg har planer om hvilke gaver som de ulike skal få og sånt, men det blir lite baking og vasking i år. Pynting blir det nok men jeg orker ikke stå på tidlig og sent for å bli ferdig.

    75. Her er vi IKKE i rute. Har fått opp adventsstjerna, adventskalender og halvparten av julegardinene. Et par lykter med lys er kommet på plass ute og noen julekaker er bakt. Men så kom det store snøfallet! Det måkes og spas men det fortsetter å lave ned. Katten nekter å gå ut og henger i gardinene for å få ut litt energi. Rot og støv regjerer, men vet du hva? Det blir jul allikevel 🤪😁

    76. Her er vi IKKE i rute. Oppussing og påbygg foregår, men vi kan bo hjemme til over jul, så julekos blir det lell. Får ta det som det kommer da mye er nedpakket, men jeg satte ned forbud da mannen i huset ville bære ut strikkepinnene mine 🙂

    77. Er ikke kommet helt igang enda. Har fått opp julestjerna og adventstaken. Får pynte videre utover i uka. ❤️

    78. Ikke helt i rute – skulle egentlig gå av i dag, men har sagt ja til å jobbe 14 dager til siden det ramlet inn en sykemelding og vi ikke er flere enn vi må være. Dermed forsvant planene for første halvdel av desember. Men kommer sterkt tilbake, vasker med Bitta-kluter.

    79. trenger tid til julepyntinga så eg er starta. Plukkar fram litt etter litt og kjem i julestemning sidan snøen er kommen. Inn i mellom tek eg meg tid til strikketid. Ynskjer alle ei god førjulstid.

    80. Her har stjernene i vinduene kommet opp og lilla lys er på plass. Julegavene er planlagt, men kun 2 stykker er kjøpt inn ennå. Skal kose meg med litt baking fremover slik at julestemningen kommer i hus.

    81. Er i rute med pyntingen til advent. Har fått pakket inn adventskalenderen til vesla. Gleder meg nå til å starte med bakingen og videre pynting.

    82. Er nesten ferdig med gavene, og då er masse gjort 😊 Pynting vert det dagane rett før julafta og baking litt no og litt då… Dette blir bra 🎄

    83. Jeg er ferdig med pynting til jul og godt i gang med gavene, så nå håper
      jeg på hvit jul.Har baking igjen da.

    84. Har ikke fått begynt med pynting enda, men har strikket de fleste julegavene og de er stortsett ferdig montert. Har bare noen få gaver igjen til barna og gubben😵‍💫

    85. Har kjøpt noen julegaver og strikket noen småting…Datteren har pyntet så fint her og jeg tenker at vi har goooo tid til resten, det er lenge til jul😉😅😊😊 God førjulstid🤶🤶

    86. Akkurat ferdig med fire kakesorter . Har en pause nå og lager flere i morgen. Julepynten ble satt opp på mandag , så nå er det bare kos i desember😀🎄🎅☃️

    87. Hei. Jeg er ferdig med julegavene som skal strikkes. Den største kosen med helemjulestria! 🎄
      Ellers så blir det vel litt baking sånn pø om pø.
      Ønsker alle en fin adventstid.

    88. Jeg er skikkelig i dårlig rute 😂
      Har strikket to julegaver, har planer om tre til..
      Har pyntet litt og hengt opp julegardiner i den ene halve delen av stuen. Ikke ryddet noe, ikke fått lagt på julesengetøy og ca 80 % av julegavene gjenstår.. 🙄
      Men det blir, det blir.. Etterhvert 🙈

    89. Elsker tiden før jul. Koser meg med alt.
      Noen gaver igjen å lage men ingen stress. Bursdags barn midt i desember også her og gleder oss veldig til det.

    90. Har pynta litt til advent og bakt litt. Men i år blir det nok med det fordi jeg er operert i et kne og har ganske redusert kapasitet. Er glad jeg har et strikkingen min som hjelper meg i hverdagen 😊 Ellers er det trening hos fysioterapeut som står sentralt om dagene. Ellers nyter jeg innenfra dagslyset og de flotte klare farger på himmelen her nord 🌞

    91. Her er vi absolutt ikke i rute 😅 opererte i går, får ikke løfte mere enn 2 kg i 4 uker….. det blir ei rolig jul og kakene blir kjøpt i år. Regner med vi får ei koselig jul uansett 🎄
      Takk for at du fixer og styrer hver jul, kjempekoselig å lese og spennende om man er så heldig å bli trukket ut 💖❄🎄

Siste innlegg