JULEKOS Nr.1 – Dette kan du ikke scrolle forbi!

 

 

Ho Ho Ho 1.søndag i advent og her laver snøen ned!! Forskjellen her på vestlandet og ellers i landet hvor snøen kan ligge i ukevis er at det er meldt plussgrader til uka….Mye mulig skøyter etter hvert blir det beste fremkomstmiddelet...MEN, nå er ikkje eg ei som tar sorgene på forskudd 😀

Det er klart for JULEKOS her på bloggen, har sagt det før og sier det igjen: Føler meg litt snytt i år!! Tidligere har det jo vært 4 søndager + Julaften, i år slås jo 2 dager sammen…Så da blir det “bare” 4 søndager da.

 

Eg har laget til 8 slik poser som på bildet over,
2 gis bort hver søndag.

 

 

 

 

I forkant av desember kjøpte eg masse garn, er fortsatt noe på vei (Hadde “for lite”,
så de 2 siste posene er ikkje ferdig fyllt opp Ho Ho

Altså, her er det garn, dubbebditter OG deilig kos for en hver som elsker garn, strikking og hekling – og ellers alt annet du kan bruker garn og dubbeditter til, liker du ingen av delen er det mer enn nok kos likevel 🙂 Eg lover! Mulig du bør holde mann/partner og barn borte fra denne posen! Gjem den er mitt beste tipset, eller du kan dele Ho Ho Ho

 

Eg forlanger ikkje så mye i retur; Skriv en kommentar og fortell noe 🙂 Det er jul, det er mye å ta av både på godt og vondt. Har du pyntet til jul f.eks. Her er t.o.m juletreet pyntet og det er så fint! Trodde aldri eg skulle bli så glad for nytt juletre…Me har vært mange år uten da selvhoggsten bort i skauen her avsluttet og eg ville verken betale 1000 kr for ferdig hugget eller ha plastikk…Vel…nå er bonden startet opp igjen og han tok sjeldent mer enn 300 hvis me hogget selv…Så går eg altså hen å kjøper enda et nytt plastikktre liksom…?? Var dette eg hadde sååå lyst på for et par år siden, hadde ikkje helt muligheten til å kjøpe det da, nøyet meg med et mye rimeligere og det var også veldig fint. Nå er forhåpentligvis det treet ferdig pyntet i en annen sin stue ♥

 

For å bli med på denne Julekosen må du kommentere her på dette innlegget og ikkje på Facebook. Eg trekkere 2 vinnere førskommende onsdag, altså den 6.desember så det gjelder å følge med da. Pakken skal etter planen sendes før helga, og sånn gjør eg det hver uke. Del gjerne innlegget med andre du syns bør vinne en slik go`bit av en gottepose ♥

Kanskje akkurat en slik pose er den perfekte gaven til noen du kjenner?

 

Planer for min søndag er å få i havn alt fruktflesket eg skal lage, laget også fyllet til dumplings før eg la meg i går så det kan bli festlige tilstander på kjøkkenet i dag….eg mener: Dib og eg kjøpte Dumplingsmaskin fra Kina, stort bedre blir det ikkje! Mye mulig fyllet havner i taket for alt eg vet 🙂 Spennende! Smaken på fyller er det nå ingenting å si på. Ellers har et håp om at den store julekransen skal bli ferdig og hengt ut på døra, får se når kwellen kommer hva eg kom i mål med. Utover det kan eg si at det var en rar, samtidig deilig følelse å legge seg
i nytt kreppsengetøy i natt! Eg fikk sneket til meg 2 slike sett på Black Friday! Eg betalte kun 350 pr sett da 🙂 Sånt liker eg.

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN SØNDAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

93 kommentarer
    1. God første søndag i advent!
      Nesten det første jeg gjorde når jeg åpnet Pcn i dag var å sjekke om julekosen din hadde kommet ut 😉 Er jo så gøy med slik spenning i førjulstiden.
      Her er julen på vei inn i hus, gaver er nesten ferdig og stjerne og gardiner på plass. Så begynner pynting og baksten litt etter litt.
      Ønsker deg og dine en flott førjulstid!

    2. Litt juleforberedelser har jeg da gjort. Alle adventsstjerner er på plass, de fleste gavene har jeg kontroll på, litt julepynt har jeg satt fram, og noe er bakt. Men så kom det noe feber og magesmerter som gjorde at farten gikk kraftig ned, men jeg har god tid 😀

    3. En riktig god og fredfylt første søndag i adventstiden ønskes deg og dine.
      Her skulle dagen benyttes til smultringbakst, deigen står klar, men med ei nysprukken cyste så får det bli en annen dag. I stedet sitter jeg her og synes synd på meg selv og lader opp til kveldens treningsøkt, siste før gradering (ITF TKD) og selvforsvar på pusses litt på.

    4. God 1 søndag i advent 🕯
      Her er julegardiner og adventstaker på plass. Julepynten kommer frem om 14 dager. Så lenge koser jeg meg med te i julekoppen🎅 min og strikketøy 🧶

    5. Du, altså! Så flink til å spre glede rundt deg! 🤩🧶
      Her er jeg såvidt begynt å finne fram litt julepynt. Blir visst tregere for hvert år som går… men jeg har jo så mye jeg vil strikke, så tida bare går forbi, liksom… 🫣
      Da er det jo ekstra spennende å være med på dine spennende give-aways!
      Ønsker deg en strålende adventstid og en fredelig jul 💖

      1. Her er julebyen på plass, samt litt anna pynt. Treet får vi ta rett før jul. Gavene har eg kontroll på bare litt sånn kose ting igjen. Her bakes det bare gjærbakst da småkakene ikke blir spist. Idag har eg både måka snø i mengder og hatt ei go’ treningsøkt. Nå ska eg snart finne strikketøy og dale ned i sofaen resten ab dagen. Ha en fin søndag og nyt tiden fremover😘

    6. Blir nå utskreven fra sykehuset etter 6 dager.
      Må nok rett hjem å få opp adventstjernen og litt pynt. Så det blir litt koseligt, men det beste er bare å komme hjem ❤️

    7. God 1.søndag i advent 🥰 Her strikkes det masse, snart i mål med julegavene😍 Men ingen jul i huset, bare en adventsstake i vinduet så fasaden ser fin ut😂 Her i nord har vi mørketid nu, med masse flotte farger ute, spesielt det blåe lyset som er helt nydelig❤

    8. Hei og hopp og god 1 søndag I advent til alle.Du er et utrolig raust menneske,sprer glede og kos. I dag skal jeg bake:kokostopper,brownie coocies og risboller.(krumkaker også,hvis tiden strekker til).🎄☃️🤶🎅🧑‍🎄

    9. God 1.søndag i advent! Må vel finne fram litt adventsstash i dag. Ellers prøver jeg å gjøre gode gjerninger før jul. Støtte litt veldedighet som f.eks. gi middager via Kirkenes Bymisjon. Hadde vært veldig gøy å vinne 🤩🎄. Klem fra Trine

    10. Riktig god 1 søndag i advent. Har satt opp adventsstake og hengt opp stjerne. Juletre får vente til nærmere jul. Skal kun bake lefser til jul i år. Ønsker deg lykke til med dine prosjekter og syns det er så bra at du gir til de som ikke har det så bra.

      1. Ser at kalenderen din endelig har kommet seg nordover! Hekkan den tok tid, men håper og tror du har den i morgen eller tirsdag 🙂

    11. God 1. søndag i advent😀
      Har hengt opp julegardiner, adventstjerner og pyntet til advent. Er også i gang med julebaksten😀
      Jeg har også kjøpt nytt juletre og gleder meg til å pynte det🎄
      Ønsker deg en fin adventstid😀

    12. Allerede desember 🧑🏻‍🎄 Skal vel smårydde litt i dag og få på plass litt mer pynt 🎄 hadde tenkt meg på julemesse, men den ene foten krangler med meg så da får jeg kose meg hjemme. Det er nydelig med snøen som faller 🌨️

    13. God advendt. Skraper Flaxkalender kvar dag, og håper på gevinst der. Men tenk om eg vinn ein pose med “strikkeknask”😉 strikkinga er framme nesten kvar dag. Helsing Marit

    14. Gode glade førjulstid! Eg sa til systa mi at i år ønskte eg meg ein adventskalender, men utan kaloriar fordi eg ikkje vil ødelegge slankekuren min. Så då laga ho ein kalender til meg! Den er full av såper og “ufarlege” matprodukt og andre spennande ting, midt i blinken for meg! Eg er så takknemleg fordi aldri har eg fått ein heimelaga julekalender før, men gitt vekk ganske mange har eg jo gjort…

    15. Riktig god 1. søndag i advent.
      Her er det litt begrenset med forberedelser siden jeg var gjennom en større operasjon fir tre uker siden.
      Men har pyntet til advent med lys og diverse. Fikk god hjelp av barnebarn på fredag. Og så har jeg bakt tre slag, og skal bake Hjortetakk idag.
      Du er raus Vibbedille. Lager litt spenning i hverdagen for mange.

    16. Saa fint. veldig spennende to see hva er i di posene, jeg skulle gjerne vinne .I dag skal jeg lage krumkaker og pynte juletreet. Mange takk for alle tiders blogg.

    17. God julestri😅😁her er alt heldigvis på stell, julegaver er laget ( syns det er bedre å bruke av lageret enn å kjøpe nytt) har blitt endel sokker og skjer i år, har også prøvd meg å quilte litt, det var skikkelig gøy, har ny symaskin etter 42 år med den gamle pfaffen, hadde vært så gøy å vinne «jule snadder pose»👌masse gode førjuls ønsker til dere alle

    18. God første søndag i advent💕
      Har ikke pyntet så mye. Siden minstemann er i førstegangstjenesten og har vakt i jula blir det julemiddag i dag siden han er hjemme på perm.

    19. Jeg som liker å pynte siste uken før jul er ferdig. Dette fordi vi har et julegalt barnebarn boende her i et par mnd. Hun er spl.student med praksis i vårt nabolag. Hun maste om pynting, så jeg ga etter. Siden vi reiser bort både jul og nyttår er det greit.

    20. Morro!! 🤩 God første søndag i advent! Spennende med disse konkurransene dine 😃

    21. Ha en fin 1. søndag i advent. I dag har jeg begynt å pynte litt til jul. Kransen er kommet på døra, og kubbelys på fat. Nå må jeg i kladdene og lete etter tallene. Ellers koser jeg meg med å strikke julegave.

    22. God adventstid! Her skal adventstjerna opp i løpet av dagen. Tradisjonen tro, jolepynten kjem opp 23.des. Så lever vi heilt « normalt» fram det. Jolegåvene er i hus ( nesten) og nokre få jolekort skal skrivast. Sidan vi ikkje skal feire jol heime, blir det lite baking og vasking dette året. Alt det styret handelstand set i gang gjer at eg nedtonar alt, det byr meg rett og slett i mot. Men, jol blir det uansett – og solsnu!

    23. God 1 søndag i advent🤶 Her har julen begynnt å komme, men fortsatt en del gaver og kakebaking igjen. Man får nyte dagene, julen kommer uanset🌲
      Kos deg🤶

    24. Hei og hohoho😊
      Ferdig pyntet og har startet innspurten med juleselskapskos med familien siden vi drar til svigersøster selve julehelgen. Julekoseposene dine ser kjempespennende ut👍

    25. Her er føttene høyt hevet, strikketøyet i fanget og ski på TV’n. 🤗 Har besøk av kjæresten min, så vi bare koser oss. Lang frokost og fyr i ovnen. Knallsol, men -23 gr her i Trøndelag,så innekos er herlig 🥰
      Ha en fortsatt fin 1.søndag i advent 🧑‍🎄

    26. Blir mange strikkegåver under juletreet til familen min. Eg treng å holde mor mi på 86 med mykje strikkearbeid, så min jobb blir å starte opp, skrive kva ho skal gjere og så avslutter eg. Eg er veldig glad i å strikke pulsvarmere, så skal prøve oppskrifta di. God førjulstid!

    27. God første søndag i advent.
      Ønsker alle en fin førjulstid🎅

    28. God første søndag i advent.
      Huset er ferdig pyntet til jul så nå er det bare å glede seg, kanskje litt baking etterhvert.
      Minus 14 grader og masse fint rim på busker og trær.

    29. Her hos meg har snøen kommet og det gir fin førjulsstemning.Vofsen bruker nesen som plog i snøen gir oss latter og glede ,helt gratis! I dag skal det bakes kakemenn og testssmaking er nødvendig. Kos deg med dine i førjulstida 🥰

    30. Så spennende!! Julestjerner er komt opp men så stakk vi avgårde fra mange minus grader til Tenerife. Men… Er uheldig med været, skyer, solglimt og regn men god temperatur. Hadde blitt glad for litt likegodt når vi er tilbake 🎄☃️

    31. Så kjekt med adventskos 🤩 Hos meg vert det jul light dette året. Gaver er kjøpt som vanleg, men vasking, baking og pynting vert ikkje prioritert i år. Satser på ei duperflott julefeiring i 2024 🤶🏼🎉

    32. Jeg koser meg foreløpig med alle andre sin julepynting, men må jo få på plass julestjernene og utelyset i snøen.
      Koselig tid vi går imøte nå, håper bare tiden ikke går så altfor fort. 😍

    33. du er den reiine julenissen :=)) nå koser eg meg allerede med kalender,men sier ikke nei om en vinner mere :=)
      Her er det kvitt ute ,eg har ferdigstilt en vott nå gjenstår en tommel på neste vott så kan eg gi dem vekk til ei venninne .Har laget en stor gryte med gul ertesuppe og griseknoke ,venter besøk av datter med mann ,en tenåring og ei lita på 2 år ,vi skal kose oss med lys,riskrem og jeg har fylt opp et fat med julekaker ,advent for meg er å kose seg :=)) ha en fin dag

    34. Hei og hå, her kommer jeg 🙂 Jeg vet ikke om det blir mye strikking og hekling på meg. Litt vondt i fingrene. Men har lyst å begynne litt igjen LIKEVEL 🙂 Gjorde jo masse før. Og HVIS det skulle være sånn at den landet hos meg, denne posen, og jeg IKKE strikket eller heklet noe, så kan jeg jo gi garn til noen andre 🙂 Det er vel i rette juleånd, er det ikke? 🙂 Nå skal jeg ut å titte i butikkene litt, noen skal få julegaver også 🙂

      1. Eg vet du elske KOS så da er denne posen perfekt for deg, ja enten du strikker eller ei. Uansett, men kjenner jo alle noen som strikker 😀

    35. God 1 søndag i advent🌟
      Jeg har fått opp stjerner i vinduer og gardiner på plass. Til tirsdag skal jeg på kontroll på sykehuset etter å ha gått 6 uker med brukket håndledd som endte i operasjon. Jeg har kunne strikke litt, men hånden er ennå både hoven,stiv og lemster. Så krysser fingrene for at det ikke er noe som har gått galt underveis🤞🤞
      Ønsker deg en fin søndag og uke🌟

    36. Her hører jeg på julemusikk. Vedovner brenner og nå skal jeg fortsette med litt julebakst. Inn i mellom er det julekort skriving.😊😊

    37. Hei.
      Dere må ha en riktig god 1 søndag advent.🕯️
      Som du vet så strikker jeg masse og jeg tar i mot alt som er av gaver.😊
      Her er det også snø men det er kaldt her var -6 da jeg sto opp. Pusene får ikke lov å gå ut når det er så kaldt. Så nå skal jeg snart legge i ovnen har ikke sol nå.
      Ha en fin advents søndag fra meg🐈❤️

    38. Til nå har eg gjordt lite. Har ligget med prolaps i tre uker med har tre flotte døtre som hjelper til så det blir nok jul her og😀. God advent til deg og familien din🥰

    39. God adventstid til deg og dine. Det er så koselig å lese bloggen din, du skriver fantastisk. Juleforberedelsene er godt i gang her i heimen. Noen småkaker er i boks. Ferdig m fruktflesk og 1. runde m oreohjerter. Neste runde er bare å dyppe, da skulle julegodt være i boks for denne gang. Det er håp for de siste julegavene m sport på TV. Posene dine ser veldig spennende ut og det er jo kjekt om en vinner…

    40. Veit du Vibbedille, ej ønska mej en julesekk 🙏
      Det har vore et knall tøft år, som eg ikkje unner min værste fiende.
      Sekken vil eg gøyme til Nyttårsaften, då har eg bursdag, og ønsker meg og alle andre i verden et godt år 🌺
      Ellers har nissane flytta opp frå kjellaren, og alle smiler 😊🎅

      Adventsklem fra Jill 😍

    41. god 1. søndag i advent
      her har stjerner og staker kommet opp. ellers litt julepynt bare, tar frem litt og litt og e helt ferdigpynta to tre dager før selve dagen.
      No strikkes det på julegaver og bakes julekaker.
      hilsen fra Bente Solskinn

    42. Alltid like Kos å følge med på innleggene dine. Nå gir de meg julestemning 🎄🌲 Sitter å pakker inn strikke markører jeg kjøpte av deg. Det blir flott julegave 👍 Huset er pyntet til jul 🎄 Ha en fin førjulstid

    43. God 1.advent. Så imponert over alt hva du rekker å få til. Kan jo miste pusten av mindre. Her har i tradisjon tro adventstjernet kommet på plass i vinduet og den nye adventsstaken klar til å bli tent. Gavene er undre kontroll og ellers sløver jeg med sport på tv og strikketøy. Samt litt tørking på gulvene da den lille firbeinte jenta ikke synes det er bryet verdt å bli stueren når gradestokken viser ti kalde graser dag etter dag.
      Klem fra Liv

    44. Jeg skal lage krans til å ha på døra men her er -18. Så jeg orker ikke å gå i skogen å klippe gran og furukvister.
      Ellers koser jeg meg inne med fyr i ovnen og julefilmer. Prøver å slappe litt av i julestria.
      Ha en fin adventstid.

    45. Hei
      Advent følelsen er på plass; stjerna er på plass i vinduet, julemusikk på radioen og strikkepinnene “klikker”. Har planer om å bake litt utover i uka. God søndag!

    46. God 1. advent. Her er vi i full gang med julepyntingen. De fleste julegavene er i havn. Skal bruke adventstiden til baking og kos sammen med familien

    47. God første søndag i advent!
      Her har alle adventsstakene kommet opp, men fokuset er på studier siden jeg har eksamen på fredagen – satser på kakebaking etter den tid 😊

    48. Første søndag i advent, har vært med gutta som skal delta på julekonsert i ettermiddag. Begge spiller i korps😊 Planlegger hva som bør gjøres i adventstida slik at det blir jul her å🎄

    49. God søndag til deg, jeg har dratt til Spania,sponset tur, for å hente hjem mine foreldre til jul. Benytter høvet å få litt sol på kroppen før vi drar hjem neste uke. Da blir det tid til julepynting og kos med barnebarn. Strikketøyet er alltid med, der går i julegaver🎄

    50. God adventstid🎄
      Du er så flink til å glede andre. Jeg har bursdag på onsdag, så det hadde vært supert å vinne en slik spennende bag. Her i huset er det lite pynt ennå, kommer etterhvert utover i desember.

    51. Jeg har fått opp julestjerna i vinduet og i dag har jeg laget krumkaker. Jeg fikk krumkakejernet til mamma når hun døde, mot at jeg da lagde krumkaker til pappaen min 😊 det har blitt en tradisjon så hvert år får han en full boks. I tillegg elsker sønnen min den kaken, så det blir en boks til han også. Koselig liten juletradisjon 🎄

    52. Langt i fra pyntet til jul i heimen her🙈😅 men jule gardiner, stjerne og adventstaken er på plass☺️ jul blir det etter hvert🎄🎄

    53. God 1.advent🎄
      Du er jammen flink å spre glede og gjøre førjulstiden ekstra spennende❣️
      Har begynt å pynte i dag og planen er å være ferdig pynta denne uken og så prøve å nyte resten av førjulstiden.

    54. God 1 adventssøndag✨ Idag har tiden blitt brukt på Maihaugens julemarked i Lillehammer. Masse flott å se/ kjøpe🙈, og artig å kikke innom flere julepyntede hus der. Iskaldt med 18 minus, men sol og snø på bakken ga magisk flotte omgivelser😍

    55. 1. søndag i advent er iskald her på Hamar. Dagen ble brukt mest inne, med strikketøy, idrett på tv og avslapping. En liten tur på PT-trening med valpen ble det også.
      Gleder meg sånn til jul, og hele neste uke får preg av jul. Skal ha injeksjon i øyet i morgen, men om jeg orker så er det julekos på strikkecafeen på kvelden, julefest i husflidslaget tirsdag, skal spille julekonsert onsdag, julekaffe på jobb torsdag, julebord med jobben fredag og tur til julemarked på Bærumsverk med husflidslaget på lørdag😅😅tror det kun er avslapning og strikking på søndagen😂

    56. Fin 1 advent.
      Jag har börjat att ta upp julens alla saker, tomtar änglar och allt där i mellan.
      Önska dig en bra vecka

    57. God 1.søndag i advent😊 Har satt opp julelandsbyen og noe annet småtteri. Ellers fått unna det meste av julegaver, står igjen å få pakket inn alt. Noe er også på vei i posten. Ønsker deg en fin tid fremover og gleder meg til å følge deg i alle juleforberedelser🥰

    58. Hei! Her er det pynta med lys både ute og inne, i tillegg har det sneket seg med både en og sju nisser opp i stua🎅
      Resten kommer nok fram i løpet av uka tenker jeg!
      Ha en flott 1. søndag i advent🎄

    59. God advents søndag nr 1.
      Her er det 10 minusgrader i dag, litt snø på bakken. Godt å være inne når det er så kaldt ute.
      Har vært syk i flere mnd, det var lenge usikkert hvordan det ville gå med meg 2 store operasjoner, 19. juni og 15. august. Lå lenge på sykehuset. Takket være gode leger her i nord går det bra med meg nå.
      Har strikka noen julegaver, har hatt god tid til det.
      Har også tatt frem kakeoppskrifter, må bare finne ut HVA jeg skal bake 😉
      Fortsatt God adventstid til alle! 🎅🧑‍🎄🤶🎄💞

    60. God første søndag i advent 🎄! Vi overnattet i feriehuset, og der var det 22 minusgrader da vi våknet. Gikk en tur og hele skogen glitret av iskrystaller ❄️. Julestemningen kom sigende, og nå er det adventslys og avslapping 😀.

    61. God søndag!
      Jammen er vi ikke godt igang med ventetida og det er litt deilig å ikke måtte ut i kulden så fort en har stått opp.
      Missforstå meg rett, jeg elsker energien jeg får ute og alle årstider har sin sjarm. Derfor er det fint å være i det litt rolige og kanskje melankolske hjørnet når kveldsmørket kommer krypende allerede kl 15.
      Ha en fin førjulstid om du får gjort alt du har planlagt eller ikke.
      Klem fra Siw på Verdal’n

    62. Å kor koseleg som vaneleg — Kanskje det blir meg 😉

      Her har vi starta årets tradisjon – juletur kvar søndag i advent – og det er SÅ koseleg .
      Gleder meg til de neste turene – håper på utevær og mange fine dager fram mot jul.
      Med lave skuldre og lite stress
      Jule hilsen fra Ho monika

    63. Må bare gi deg en klem Du er så kreativ og så mye jobb du legger ned for å glede andre❤️🧑‍🎄❤️🧑‍🎄
      Her har julegardiner kommet opp og pynta i vinduene med stjerner og julekuler med mus og smånisser oppå…
      en nydelig 1 advent til deg og alle andre her inne❤️🧑‍🎄❤️🧑‍🎄❤️

    64. Spennende poser! I tradisjon tro er det pyntet til advent her. Har kjøpt inn litt juleblomster og to blå nisser er kommet frem. Litt mere jule pynt og nisser kommer frem nærmere jul. Ønske dæ ei fin advent💥

    65. God 1. søndag i advent . Her er stjerne og stake på plass, pluss en og annen nisse og .Julegavene er under kontroll og julekakene kommet i boks. Ikke noe stress . Juletreet kommer først opp lillejulaften her , tradisjonen tro. Ønsker deg en fin førjuls tid.

    66. I dag har vi feira barnedåpen til mitt lille barnebarn🥰eg har åpna min egen julekalender,laga av deg🤗lys er kommet i vinduene,resten skal taes til uka. Da blir det litt vasking,og litt baking

    67. Hei. Hos oss er gavekalenderen til mannen oppe. Det var den på fredag. Lilla lys og selvlaget adventskrans til fire lys. Takk for all glede du sprer. Klem fra Birgitte

    68. Fått opp lys, men ikke pyntet. Vært på tur på Kaizers konsert, så får pynte litt til uken, fort gjort 🤶 Hjulpet mamma med litt da, så der er det koselig 😍

    69. Ha en fin førjulstid. 🌲Julestemningen kommer sakte men sikkert etterhvert som juleting blir funnet fram i heimen.

    70. Håper du har hatt en fin 1. søndag i advent. Jula kommer stadig nærmere, men her i hust blir det meste av pyntinga di siste to uker før jul.
      Nu går tiden til baking og pakking av julegaver.
      Ønsker deg noen fine førjulsdager.

    71. Plutselig var det desember. I år er et sånt år man ikke er helt klar for det, men desember kommer når desember kommer. Så får vi henge med så godt vi kan!
      God advent 😇

    72. God 1.søndag i advent 🎄. Ute er det -15 grader ❄️, og det knirker når man går på snøen 🥾🧤.
      Inne er heldigvis godt og varmt. I vinduskarmen er flere novemberkaktuser i rosa og oransje nyanser i full blomst. Moro å se at det stadig kommer nye knopper på 🪷🌵.
      Du frister oss daglig/flere ganger i uka med spennende oppskrifter på ulike strikkede ting 🤩.
      Jeg ønsker deg en kreativ adventstid med smakfulle puslerier 🍬🧶🍭🧶

    73. Hei, her er det kaldt og da er det fint å være inne å pynte litt til jul.Du frister med mange deilige julekaker,så tror jeg må begynne å bake litt. tusen takk for alt du deler 🙂

    74. 1.søndag er via til julematine med musikklaget eg spelar i, tradisjon i iallefall 50år for laget. Då er det kake- og dessertbaking til eit bugnande bord for bygdefolket i fleire dagar i forkant 🙂 Eigen julebakst får koma etterkvart denne veka 🙂

    75. Jeg sier hvert år at jeg ikke skal begynne jula for tidlig, men jeg kan trygt konkludere med at det “skar seg” på episk vis da de 5 kassene med julepynt ble tatt ned fredag kveld 😂 Nytt av året er at jeg og dattra har bestemt oss for å “rydde” i julepynten og donere bort noe til noen som trenger det i disse dyre juletider… Så vi har fylt en STOR plastkasse med adventspynt, juletrepynt, duker og annen julepynt som blir gitt til noen som trenger det mer. Vi trenger virkelig ikke 5 store plastkasser med julepynt..! Men i går kom juletreet opp og har fått på seg pynten, adventsstjernene har kommet på plass, og annet “stæsh” får sakte men sikkert sin plass etter hvert som støvet må vike for kluten. En skal da rett se det blir jul i år også 😊

    76. Alt er som normalt her i huset, har fått opp litt pynt men sykdom hos minstefrøkna laget endringer i planene når bakedagen endte i lang venting på legevakten. akkurat som tidligere desember. Så vi får ta i et tak når hun er bedre, nå blir det bare sofakos på lillesnuppa og strikking på meg. men det blir jo jul uansett 🥰
      de posene er utrolig fine, elsket teksten på de ❤️

    77. I kveld sitter vi i vår julepynta stue, med god varme fra vedovnen og gløgg i koppen. Nå skal jeg se på en ny episode av “To rette og en vrang”, mens jeg strikker på et par julesokker til meg selv. Du må ha en fin adventstid sammen med flokken din, Gro Vibeke <3

    78. God førjulstid, en fryd å følge bakinga di i desember. Jeg er på husmorferie i nord, så litt jul kom ut før jeg dro og mere kommer fram til helga. Kos deg på tur idag.

    79. Adventslys og stjerne i vinduet er på plass. Etter hvert blit det nok også litt baking. Og siste uka før julafta kommer innspurten….!

    80. Adventspynten er på plass og i dag skal skriving av julekort påbegynnes. 😊
      Ønsker deg en fin førjulstid. 🥰

    81. Her er nesten alt klappet og jeg reiser en uke til Spania for å besøke foreldrene og levere julegaver 🎁

    82. Har satt adventslys i vinduer, og tatt fram julenisse, men ikke satt dem frem. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en kunstig tre i år, men ting tar tid, så det blir nok ikke før neste jul. Er snart i mål med gaver, og har i alle fall en plan for de få kakene jeg skal lage.

    83. Hei. Jula ble aldri den samme ette 2016. Vi gjør så godt vi kan min samboer og jeg. Vi har har være samboere siden 2009 han er bare den bete i verden. Vi er begge uføre så det blir ikke mye penger til hobbyen min som er å strikke og hekle. Vi kommwr til å kose oss så godt vi kan med god mat og drikke. ( med Hamar Lillehammer julebrus) noe filmer blir det sikkert også. Eg ska sitte på min faste plass i sofaen og strikke på det eg har garn til. Ønsker deg og dine en god førjulstid. 🙂

    84. Ønsker deg en fin adventstid!
      Kos deg med bakst!
      Her er det kaldt, snø og utrolig vakkert nå!
      Julestemninga kommer krypende på!

    85. her har ikke julen kommet i huset riktig enda. prioritert å få på plass etter flytting.
      men blir nok noe baking neste uke 🙂

    86. Her har eg gått med julenedteljing sidan juli🙈 Elskar jul, spesielt førjulstiden❄️ Iår ha me fått den flotte førjulstiden med mange kuldegrade og snø❄️🌞
      Har pynta mykje av huset no, men juletreet mitt står fortsatt på rot. Skal i skogen ca 20.desember og treet blir pynta 22🎄 Ha ei flott førjulstid🥰

    87. Heiho, seier barnebarna. Besto heng med i jolaførebuingar, men jolapynten kjem ikkje fram før vetlejolafta❄️🌲takk for sjansen til å vera med i trekkinga🙂og god adventstid framover👍

Siste innlegg