JULEKOS Nr 2 : -Blir det hvit jul tro?

Reklame | Rito Hobby og Silver-Fox

 

Da trengte eg en pause etter å ha stått rett opp og ned på kjøkkenet å steikt krumkaker i over 3 t – Kjenner det ja! Har tenkt å sette en deig eller 2 som kan overnatte i kjøleskapet til i morgen, men det tar eg etter på. Nå passer det med en pause her i go`stolen så da setter eg i gang JULEKOS Nr 2 like godt 🙂

Har hele 4 gaver denne uka og det er slettes ikkje noe småtteri, nei da, her er det garantert noe for alle og en hver. På bildet over er det noen fantastiske dubbeditter og smarte verktøy fra Silver-FoxStrikkefasthetsmål
(<–Lik denne bare den lille) Boks m/5 markører (Knit or die), 7 forskjellig morsomme markører
som kan gjøre strikketøyet til et blikkfang 😀

 

 

 

 

Måtte bare ta med denne flotte gaven i dag, for tanken er jo at du kan perle noe til jul i år 😀 Du rekker fint det når du får alt det du trenger servert i postkassa. Gavene er fra Rito Hobby og inneholder; Mine første Juleperlerier,
4 Klikkbrett og 13 poser á 1000 perler i farger som blir brukt på julefigurer 😀  Gled deg sier eg bare!

 

 

 

 

Nok en gave fra Rito Hobby! En deilig hespe med NORDIC SKY som er 100% SW Merino og godt egnet til håndfarging, derfor får du også med ei flaske med Batik farge i maisgult

 

 

 

 

Er du ikkje sååå glad i å farge selv så finnes Nordic Sky også ferdig farget 😀
En deilig hespe med 75% SW Ull og 25% Nylon —> Perfekt til sokker om du skulle trenge det 😀

 

4 Deilig gaver dette her må eg si!

 

Alt eg vil vite, ja det er faktisk et utrolig vanskelig spørsmål:
“Hva er den aller beste julekaken som er oppfunnet?”

Hvis du ikkje er så glad i kaker kan du fortelle meg hva som er best:
Hvit eller Grønn jul?

 

Som alltid blir IKKJE kommentarer på FB medregnet,
kommenter under dette innlegget her inne hvor du nå befinner deg 🙂

 

Fredag 10.desember trekker eg 4 vinnere 🙂

(Sender ikkje premier ut av Norge, dessverre….)

 

MASSE LYKKE TIL!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

107 kommentarer
    1. Mer stas med hvit jul❄ På kakefronten er pepperkaker favoritten🙂 Og igjen flottegaver🙂

    2. Jeg synes Vepsebol er en av de beste julekakene … Hvit jul om den holder seg hvit og ikke ender opp i slaps. Dessverre er det ofte det som skjer her på sørvestlandet.

      Kos deg med bakingen 🥰

    3. Hvit jul, men snøen trenger ikke komme før lille julaften kveld 😂🤶🏻☃️

    4. Kvit jul hadde vore topp, men som vanleg her på Vestlandet blir den nok grøn!

    5. Kanskje ikke en kake, men nystekt julebrød med meierismør er veldig godt 😊.

    6. Den beste som er oppfunnet? Mmm… det var ikke lett. Men jeg elsker Delfiakake. Og Colakaker.

    7. Kvit jul⛄️🎄
      Her i huset jubles det når det kjem yoghurtkake på bordet. Ikkje berre i jula men ellers i året også.

    8. Smultringer eller marvposteier! Selv om det er mange andre gode julekaker også.
      Marvposteier har jeg ikke laget/spist på mange år pga. allergi.

    9. Hei 🤗

      Ingen tvil, hvit jul!! ⛄🌲
      Den har allerede kommer hit. I helga har det vært -26gr, men det er heldigvis “bare”-14 gr no 👍 Sol og nydelig blåtime i ettermiddag 😍 Julekaker…min sønn hadde øyeblikkelig svart colakaker,men jeg tror jeg sier goro 🤗
      Ha en fin adventskveld 🥰

    10. Den beste julekaken må være sandnøtter 🙂 Jeg er ikke så veldig glad i snøen, men hvis det begynner å snø på julaften så er det helt perfekt!
      Utrolig mange flotte gaver som du har blitt sponset med!

    11. Kvit jol! (Men om eg fekk velge bare i jola…). Kaker? Det er mange gode, men krumkaker kjem høgt på lista. Sidan eg kjem frå Vest-Telemark så må også ha kling (lefse). Nyt kvelden!

    12. De aller beste kakene er Sarah Bernard.
      Og hvit jul. Ser ut som om det ikke blir noe problem i år.

    13. Hmm om Julebrød blir rekna som julekake må det bli det. Har det bare til jul det smake så godt. Ellers vil eg gjerne ha hvit j

    14. Hvit jul! Definitivt! Skjer dessverre ikke så ofte her på Vestlandet 😉

    15. Mandelflarn er allés favoritt her i huset. Knasende sprø og samtidig seige. Har bakt de idag faktisk.
      Lykke til med resten av baksten.

    16. Hvit jul, her er det hvitt ute nå og ca minus 10.
      Av kaker er det smørkranser med støtt sukkerbiter på

    17. Balsfjordlefse med brunost, og sara bernard er de beste kakene til jul😋
      Grønn jul er heilt ok, men når sølvguttene synger jula inn kan det dale noen store snøfiller utfor vinduet☺

    18. Beste julekake er kjeks og helst kokkosmakroner 😊 Og jula må gjerne vera kvit 🎄❄️

    19. Hvit jul er helt topp. Aller best om det kommer et passe tykt dryss natt til julaften som kan lyse opp og dekke over rusk og rask. Og så kan det ligge frem til første januar. Da kan det forsvinne de neste 51 ukene.
      Er ikke spesielt glad i kaker (nei til korn), så derfor er kokosmakroner det beste jeg kan få

    20. Hvit jul, snøen kan komme 22 desember og forsvinne 1 nyttårsdag🥰
      Av julekaker er det nok krumkakene som er julefavoritten😋😋😋

    21. Vi foretrekker hvit jul, og får ikke ordentlig julesmaken uten Kolakakor

    22. Berlinerkranser (laget med meierismør) er verdens beste:) og hvit jul er topp:)

    23. Aller beste julekaken hmmmm🤔🤔 den blir vanskelig🤔🤔 har jo ikje smakt alle julekaker som er oppfunnet 😂😂😂 mn MIN favoritt til jul må nok bli marsipankjeks med kanel ( av di eg har smakt da 😂) og ellers vil eg nok ha hvit jul ,er ikke det minste glad i snø å kulde mn hvit julaften må det være 🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

    24. Brune pinner er verdens beste julekake 😍 forsvinner ila to dager så må alltid lage flere runder før jul 🥰

    25. Den beste julekaken er etter min mening Sara Bernard🤤 Og jeg ønsker en hvit jul🎅🏻🥰

    26. Hvit jul absolutt best.. Og beste julekakerer noen vi kaller Signe Gjerstad kaker. De smelter på tunga så gode er de.

    27. Skikkelig vanskelig å velge, etter å ha scrollet gjennom kommentarene her.
      Men det må enten være smultringer, brune pinner eller sjokolade cookies, men sist nevnte er jo litt helårs da. 🤣

    28. Har ikke noen favoritt når det gjelder julekaker. Men det må helst være hvit jul ute og grønt tre inne.

    29. Kvit jul – og beste julekake for meg er av gjærbakst – heimebaka julebrød med like heimelaga sylte på 🙂

    30. Hvit jul er best!

      Liker bedre å lage konfekt enn kaker – og nå er cookieskuler en favoritt

    31. Eg tror eg må svare brune pinner her. Det er i hvert fall de første som blir laget hvert år. Ofte de eneste også.

    32. Det er ikke enkle spørsmål du kommer med akkurat 😂
      Julekake er jo en god julekake – med smør og gulost, eller kanskje brunost 🤔
      Av “småkaker” må det bli kokosmakroner, eller kanskje krumkaker… 🤔
      Jeg elskeeer grønt – året rundt. Men okey, hvit snø er hyggelig i adventshelgene, på Luciadagen, og fra lillejulaften til 1.nyttårsdag…. Hvis snøen er tørr vel og merke, for slaps duger ikke!
      Ble du noe klokere? Det ble ikke jeg 😂
      Ha en fabelaktig natt ❤️

      1. Jepp., hørtes ut som meg det der <3 Men er absolutt fornøyd med ca 20 cm og minusgrader pr nå, måtte det bare vare, tviler, men har håpet 😀

    33. Hvit jul. Blir liksom ikke jul da det er grønt ute. Men nå har vi her på svenskegrensa hatt grønn jul i mange år.
      Er glad bare det er hvitt rim:)
      Ellers syns jeg kransekake er en av de beste julekakene.

    34. Koseligst med hvit jul 😊
      Kunne veldig gjerne tenkt meg å vinne perlegaven 💕

    35. Hvit jul🎄 elsker snøen og når det er så kaldt at når man puster med nesa så fester nesehåra seg:p

      Spiser ikke veldig mye kake i jula, men Delfiakake er nok den kaken somer tradisjon, i tillegg så spises det mye mandelkjernepudding❤️

    36. Den beste julekaken og som jeg MÅ spise hvert år ellers blir det ikke jul, er Napoleonshatter 😍
      Den slår alle de andre julekakene ned i støvlene 😂

    37. Ååhh…. Her må det krysses fingre! 🙂
      Hadde vært skikkelig morsomt å prøvd perling 🙂
      Hvit jul må det være, og hvit påske, men resten av året kan godt være grønn 🙂
      Gule bomber er blitt storfavoritt.

    38. Her er det bestandig hvit jul!!
      Har en favoritt som kanskje ikke er en “ekte” julekake, men sydens frukt kake må vi ha hvert år. Full av frukter og nøtter og smaker bare himmelsk.

    39. Det må være hvit jul som det alltid er her hvor jeg bor 🙂 Julekakefavoritt er kransekake/kransekakestenger:)

    40. Goro , kokosmakroner og kransekakestenger. Hvit jul , men ikke ikke meteren med snø., holder med 20 cm.

    41. Beste julekaker ble vanskelig, men sirupsnipper og Sarah Bernard er gode kaker 🤤 Og foretrekker hvit jul ☃️

    42. Kransekake er min favoritt,😋
      Og ute er fet kvit og fin snø som eg håper varer til jul🧑🏻‍🎄

    43. Hvit jul uten tvil.
      Beste julekaka for meg er Kvitkaka (potetmelstopper) Barndomsminner og jeg baker dem ikke bare til jul 🤣
      Heldigvis er minstemann like glad i å spise og bake som meg, så jeg har god hjelp.

    44. Mmm jeg har så mange favoritter innenfor julekaker, men serinerkaker og krumkaker må bare lages til jul😊
      Men når jeg flyttet til Finnmark og smakte suksessterte for første gang ble det min store favoritt, og når svigermor kommer på besøk så trygler jeg meg til at hun må bake den kaken🌹💓
      Hvit jul selvfølgelig, ingen tvil der.

    45. Hvit jul, definitivt, fra november til april. Jeg er laga for vinter og skiføre, 🤩🤩 Og knekkflarn,minner om havreflarn, bare enda bedre!😋

    46. Hei! Den beste julekaken er krumkake. Egentlig kransekake, men det regnes vel ikke som julekake. Hvit jul er trist jul, grønn jul er skjønn jul. Så det så. Hilsen Birgitte 🙂

    47. Her er det kvitt og eg håper det fortsette resten av året – gjerne litt meir snø og noen kuldegrader mindre 😉 I jula MÅ vi ha hjemmelaga lefser

      Juleklem fra monika

    48. Usikker om det defineres som julekake, men ristopper (puffet ris, sjokolade og delfia) er vinneren her i huset😋
      Må alltid lage 2 omganger, da første runde på mystisk vis forsvinner før jul🤔.
      Mystisk fordi INGEN i husstanden har noen som helst kjennskap til hvor de første har blitt av🤣.

      Forøvrig stemmer jeg for hvit jul. Dette for lyset, lukten, det dempede lydbildet og stemningen den bringer med seg❄☃️

    49. Hvit jul såklart og min favoritt julekake er goro som jeg lærte å bake sammen med mormor .

    50. Strull og kransekake er mine favoritter:) og så må det jo være hvit jul 🙂

    51. Mammas krumkaker! Krumkaker er godt, men mammas er bedre enn alle andre jeg har smakt <3

    52. Men det er jo selvsagt krumkaker! Har alltid vært min favoritt, farmor i Bergen laget de så tynne så de het blondekaker 😀

Siste innlegg