Julekos Nr 3 – Er du i rute?

 

Da er det søren meg bare 1 uke igjen…Er du i rute? Selv om eg ikkje helt føler det så har eg vært i rute fra slutten av november…Eg var tidlig ute å fikk i hus julegavene, pakket inn etter hvert og alt ble satt….

 

 

 

 

…under juletreet allerede 21.nov!! DA er eg tidlig ute, men for meg, der og da var eg nødt for å få alt ut av Hobbyrommet! Ble litt trangt og kaotisk der inne 🙂 Treet sto en stund kun med lys.

 

 

T.o.m….

 

…Pysjskuffa ble fikset tidlig, 23.november, og den 25. var…

 

 

 

 

..Var treet og resten av stua ferdig…Hmm absolutt tidlig ute, men det føltes veldig bra for da hadde eg jo goood tid til bakinga. Selv med god baketid følte eg det drooo ut før eg kom skikkelig i gang, hadde jo mange fine turer eg også ville og skulle gå, og dagene løp litt fra meg. Det er i grunnen kun meg selv alene som setter “Kravene”, gutta her er ganske enkle og er fornøyd om de får litt av de kakene de liker best…mens eg har lyst å bake ALT, selv om eg slettes ikkje spiser noe særlig…Fortsatt er det noe eg MÅ prøve; KakaoBombene!! Siden eg har styrt med litt gips og støping denne høsten har eg også de rette formene til akkurat det!

Eg liker å styre i vei til jul, føler nesten det er som en sesonghobby *ler* Planer for dager er å bare få den gule kremen på de Gule Bombene så er eg i grunnen ferdig med kakene, litt usikker på om eg lager Risboller...De trenger jo å stå i kjøleskapet hvor det er litt trangt akkurat nå. Mulig de kan stå på lilledo`en….eheee…Det provisoriske kjølerommet! Er jo litt varmt ute nå, 8 gr, men likevel den kjøligste plassen i leiligheten med åpent vindu 🙂 Får sjå, skal nå i allefall pakke og gjøre klart det som skal til Kirkens Bymisjon nå i uka og mulig eg får ordnet et par Nissegaver også på veien 🙂

UANSETT, ferdig eller ei, jul blir det og eg gleder meg 🙂 Det kjekkeste er jo å se om gavene faller i smak, men det aller beste blir vel kalkuna med kålrotstappe og rosenkål. Ahaa gleder meg også til å dekke på spisebordet..

 

 

 

..med det nye serviset eg helt spontant kjøpte!!

Ok, tilbake til Julekos Nr 3 🙂 Nok en gang 2 herlige pakker som inkl Garn, dill og Kos – Bedre blir det ikkje! Kommenter under dette innlegget (Kommentarer på Facebook teller ikkje med), fortell gjerne hva du styrer med
og hvor du evn er i ruta. Eg trekker 2 vinnere Onsdag 20.desember.

 

 

 

KOS DEG OG NYT DAGEN
-Her er det kuling, regn og 8 gr

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

84 kommentarer
    1. Jeg er i rute med baking og gaver.Trekker en ribberull nå,en til etterpå.Da er jeg ferdig med juleforberedelser. Skal kose meg med hekling i dag også.🎅🤶🧑‍🎄🎄☃️❄️

    2. Er ikke i rute. Etter jeg hadde influensa og lungebetennelse, har jeg ikke kommet meg oppå igjen. Men heldigvis 1 uke igjen, så det blir nok en travel uke 😃

    3. Hei

      Jeg er i rute, men sambo synes jeg er trekt ute. Treet kommer opp i dag, og så vil det bli baket litt i løpet av ettermiddagen. Holder på å strikke de siste julegavene. Kjekt med litt småstrikk og litt tilleggs presanger. Fint service du har fått deg 🥰 Haen fin uke

    4. ikke helt i rute. Men blir da ferdig 🙂 i dag er det baking på planen🙂

    5. Heia. Jeg er straks ferdig med julegavene, strikker siste par med votter nå. Men her er ingen pynt oppe enda, men er jo fortsatt ei uke igjen 😂

    6. Hmmm, si det du?! Har ikke helt oversikt akkurat nå, men det viktigste er på plass 🙂
      Gaver er kjøpt og pakket inn, mat handlet og kaker bakt. Huset er halvveis pyntet, men endel gjenstår, så får vi se om det blir gjort!
      Eneste som mangler, og virkelig MÅ ordnes er juletre. Det skal opp 23.desember, så da er det ut å kjøpe i dag eller i morgen.

    7. Er i rute med det meste her! Mangler egentlig bare å få levert de siste gavene, og det er jo en koselig «jobb»! Ha en flott 3. søndag i advent🎄

    8. Hei igjen. Morsomt med overraskelser.
      Jeg er ferdig med det meste til jul. De fleste gavene er ferdige, bakst er i boks og nå er det stort sett vasking og pynting som står igjen. Er av den gammeldagse sorten som vil pynte så nært julaften som mulig. Klem

    9. Herligt å være ferdig m alle gaver jaffal🎅litt baking gjenstår så blir d nok jul i år og🤞🎅goe førjulstid t deg🌞

    10. Hei. Jeg trooor jeg er i rute. Har pyntet hjemme, med de 10 nissene vi har. Den ene kom fra deg i fjor, og han sitter på toppen av et skap og passer på glass og gamle bøker. Veldig koselig😉. Vi feirer jul på hytta, drar opp den 21. Der er jeg i rute med det som kan ordnes. Mannen skal skrubbe dusjen, og jeg skal tørke støv før jeg pynter. Har ikke mye pynt der heller, men røde lys og bånd gir god stemning. Det er utrolig sjenerøst av deg og ha julekos for oss blogglesere. Klem fra Birgitte

    11. I rute nei! Etter 2uker på ferie var snurrer med mandelfyll spist opp +karamell flarn. Så i dag klargjør jeg dobbel posjon m tertringer og 1×3med matvposteier. 60 grove rundstykker og 40 lyse horn i går. Det er det gutta mine liker best til frokost (må sikkert lage mer horn 🤗) Gubben får ordne juletre og pynte 🎄❄️God jul! ☃️

    12. Ligger dessverre langt etter….. med fulltidsstudie samtidig fulltids jobb har det ikke vært mye tid til julesysler. Har pyntet huset ferdig, men ikke bakt en kakao🙈 Jul blir det uansett o en uke. Gleder meg til å fylle huset med stått og stort selv uten julekaker😉 hadde vært supert å vinne noe fra deg. God jul🧑‍🎄🎅

    13. Ferdig med julegaver,ellers tar jeg det ganske rolig. Julen kommer uansett hvor mye man gjør eller ikke gjør. Mat blir det,kaker blir det,men hvit jul ser det dårligere ut for🎄

    14. Jeg er i rute med julegaver, kaker og litt julepynt så nå kan julen bare komme🎄😀

    15. Jeg er nesten ferdig med bakinga og har igjen og pakke noen gaver og pynte litt. Ha en alle tiders Jul, Hilsen Berit,

    16. Jeg prøver meg igjen.
      Jeg er ikke i rute.
      Har gått veldig trått i år.
      Først var det den store operasjonen jeg hadde i midten av november.
      Hadde så vidt kommet meg fra den når isjiasen slo til.
      Så nå fungerer jeg bare på sterke smertestillende.
      Idag skal vi steke Sirupssnipper. Det er et must. Så da har vi 5 slag. Skal lage Vepsebol og Rocky Road også. Ellers burde jeg begynne og pakke julegaver.
      Ja, ja. Vi kommer nok i mål.
      Juletreet har jeg i hvertfall fått opp. Og det er tidlig her i huset.

    17. I rute og klar for å spela julekonsert i kveld – då er julestemninga satt 🥰

    18. Om eg er i ruta til jul? Gjere det eg orker og får tid til…. Nokon gleder seg til jul og nokon til jula er over.., dette året er det det siste som gjeld for meg. God jul 🌲🤶🏻

    19. Joda jeg er i rute, iallefall i min rute uten stress. Tar aldri storvask før jul, kun vanlig helgevask. Skal lage gravpynt neste uke og Rocky Road. Treet kommer også opp en av di første dagene neste uke. Fortsatt god advent✨️

    20. Nesten i rute. Juletreet blir pyntet i dag og da er det bare og handle inn mat som står igjen.
      Jul blir det uansett.

    21. Tror jeg er i rute, men det er hvert år noe jeg har glemt. 🤔 Godt det er en uke igjen….
      Ha en fin 3 søndag i advent.

    22. Absolutt ikke i rute med noen ting, alt er tungt. Hadde glatt hoppa over alt, både gaver og mat. Biter tenna sammen og prøver for unga og gubben, litt jul får jeg til. Skal desverre ha selskap 24 her, så det får stå til. Mye negativt fra meg, men det er lov det også. Det er ikke bare glitter og glede denne juletida

    23. Ikke i rute men gavene er jeg ferdig med i det minste… og endel kaker og mesteparten av maten 😊 da er det i grunn ikke så verst synes jeg. Ellers strikker jeg tovede votter og det er jo så morsomt så det har blitt noen par den siste uka 😊

    24. Jeg må pakke inn litt julegaver og kanskje bake litt til så vil alt være ferdig til jul 🤶🏻🎄

    25. Er i rute,har bare noen små ting igjen, så nå gleder jeg meg til neste søndag. ønsker deg og dine en GOD JUL 🎄🎅

    26. Er i rute, har fått sendt de gavene som skal sendes. Har planlagt hva som skal bakes, pynting av hus og juletre skjer på lillejulaften.

    27. Jeg er i rute med gaver og mat, og enda godt er det siden jeg i dag ligger på sofaen med hodepine og feber. Satser på at det går over. Ellers bekymrer jeg meg for mann og datter som akkurat nå kjører kolonne over fjellet i uværet.

    28. I rute eller ikke?
      Det er jo bare meg selv som bestemmer det. Fått baka litt og delt med noen som ikke baker selv. Vært på juleverksted hos sønn og svigerdatter sammen med storfamilie. I dag er det vasking og rydding og til uka skifte på senger, vaske bad og handle mat. Gleder meg til dager med familien og mye kos. Takknemlig.
      Jo jeg er nok i rute 😇

      God jul Gro Vibeke 🎄🕯

    29. Her er alt under kontroll, alt er bakt, alle gaver er kjøpt og alle gavene jeg skulle lage er ferdige,
      Jeg pynter ikke til jul før lillejulaften så til uka skal jeg gjøre grundig rent før all pynt og treet skal på plass.
      Ønsker deg og dine en god jul.
      Klem

    30. Ikke noe stress her. Ikke så mange gaver Iår, helt vanlig vask, ikke så mange kaker ,fordi de blir nå nesten ikke spist.😉 . Det meste er i hus. Så ja i rute må jeg si. 😊

    31. Har vært i skogen og funnet juletre idag, og føler meg greit i rute nå. «Flytter» inn på jobben i blomsterbutikken imorgen, så det som ikke er gjort hjemme da utgår. Blir en fin jul uansett😍 Kos deg videre med forberedelser.

    32. Er i rute, blir jul uansett🤶🎅🌲 viktig å kose seg litt og stresse ned siste dagene før jul også. Kos deg🤶

    33. Rolig førjuls søndag. Plukket mye einer. Fineste pynten ute med lys, og inne med røde blomster. Juletre pynter vi den 23. Baket 4 store grov brød 🎅🥃🥃Tomtebrygg er klart til julemiddag.
      God jul 🌟🌟

    34. Her er vi i rute, bare en husvask og det siste av mat som skal handles til uka!
      Dagen idag brukes til strikking av julevotter til meg selv!
      Så skal vi selvfølgelig se på finalen i håndball!
      God 3.søndag i advent til deg!

    35. God tredje søndag i advent.
      Her er jeg mer eller mindre i rute, alltid et eller annet som dukker opp i siste lite.
      Akkurat nå har jeg nettopp sendt datteren avgårde tilbake til leir, blir kjekt å få litt lenger tid med henne igjen i julen. Føttene høyt og siste innspurt på en venninnegave på pinnene.

    36. Spennande pakker! Ellers er eg i rute med pakker, baking og pynting! I dag er lutefiskmiddag med gode venner! Ha ein fin søndagskveld!

    37. Er ikke i rute… det blir jul likevel. Skal jobbe i jula, så da blir det lite julefeiring på meg. God Jul🎅🎄

    38. Hei. Tror da jeg stort sett er i rute. Jula kommer allikevel. Har jobbet denne helga, så ikveld skal jeg kose meg med strikking mi. Ha en fin adventskveld.

    39. Jeg er i rute, og det i god tid. Første året jeg har pyntet til jul før skoleslutt. Juletreet skal få litt mer pynt i løpet av kvelden, og så er det bare å vente på at pinnekjøttet skal i kjelen og ribba i ovnen.

    40. Heldigvis er jeg helt i rute,nesten så en føler at en har glemt noe🙈Pyttsann,det blir jul uansett🥰

    41. I rute? Det tror jeg vel forsåvidt. Har selvfølgelig igjen noe handling, men jeg tror det meste er på stell 😀

    42. Er fint i rute, ferdig pynta, alle pakkene ferdig og alle kakene i boks🎅neste uka er det beina på bordet🙈God Jul🎅🧑‍🎄🤶

    43. Er i rute med det som æ føler æ må gjøre. 🤗 Skal ikke være hjemme på julaften, og når æ kommer hjem i mellomjula er det jobbing🤗 Må bare sette utover litt julepynt og få opp treet 🎄

    44. Ja, jo, jeg er forsåvidt i rute med som må gjøres (og hos meg er det ingen julekaker inkludert i det🙂) Har veken halv sokk igjen som må strikkes og et gavekort som må kjøpes, ellers er gavene klar. Og huset går fra lilla til rødt i løpet av uken som kommer🙂

    45. Er ikke helt ferdig, har noe baking igjen. Det får jeg gjøre imorgen for nå skal jeg kose meg med handballfinalen.🎄🎄🎄

    46. Jepp, er i rute. Manglar juletre, det fixsar vi i løpet av veka. kjekt med julekos på bloggen din. Helsing Marit

    47. I år prøver jeg å se det som at det blir jul uansett. Kanskje ikke alt går etter planen, og jeg ikke rekker alt jeg skulle ønske, men jul blir det.

    48. Du er virkelig ivrig på kjøkkenet assa! Jeg har laget krumkaker, og deler med ungene. Småkaker til jul har aldri vært populært her. Men moren min brukte å bake både det ene og det andre – lenge sia det nå… 🎄
      Men huset er faktisk pyntet, uten tre. Og gavene er kjøpt/laget og ligger å vente på å bli pakket inn/kjørt ut 🎅
      Barnebarna har fått noro-viruset. Eldstemann som skal feire med svigerfamilien i Hommersåk har fått influensa. Og vi har nettopp vært ute og reddet eldstedatteren som fikk skumle problemer på isen da ho skulle opp den bratte, smale bakken vår. Masse småstein, og et slepetau reddet bilen.
      Ja, jula er her 😂🎄🎅

    49. Sidan vi skal feire ein annan stad enn heime, så er eg i rute. Skal bare lage litt konfekt denne veka.

    50. Er i rute ferdig med kakebaking, julegavene og juletreet er ferdig pynta og nå sitter vi å venter på finalen i handball.
      God jul 🌲

    51. Jag håller på med att brodera en julstrumpa till mitt barnbarn och ska nog bli klar i morgon, om inget krånglar till sig
      önskar dig en fin julvecka
      Myrica

    52. Her hr vi nettopp bakt pepperkaker og i morgen skal de pyntes. mangler fortsatt en del gaver, men tror jeg skal få ordnet det på tirsdag.
      Har mye igjen å gjøre, så dette blir en hektisk uke.
      God jul 🥰

    53. God tredje søndag i advent. Litt pynting igjen, men det ordner seg.
      Brød og rundstykker står på bake planen. Gavene og kakene er i “boks”. Altså, godt rute her, er jo ei uke igjen.
      Ønsker deg ei fin uke.

    54. Er såpass i rute at jeg er fornøyd med egen innsats. En litt god helgevask til hælja blir bra avslutning på “julestria”. Gaver er i boks, mange hjemmelagde, mangler bare å samle familien ❤️

    55. God 3.søndag i advent. Nå nyter jeg stillheten etter at gjengen har dratt og vi er ferdige med feiringen av årets siste fødselsdager her i heimen. Nå kan juleforberedelsene få fokus. Gjenstår å bake krumkake. God tid. Gavene er under kontroll, så da kan man vel si man er i rute til jul.

    56. No er det bare å vaske gulv og skifte på senger som er “jobb” igjen. Når det er ferdig skal kjøttrullen på kok mens vi kos oss med å pynte juletreet. Ja, også må eg vel gå litt på jobb også

    57. Lovde nevø på 6 år genser til jul. Vi var begge så fornøyd for tre uker siden, satt som ett skudd! Til jeg vasket og den tovet 😢 Panikk 😟 Fikk tak i nytt garn, selvfølgelig utgått farge, men samme innfarging og nå på tilbud 💪 Mamma strikket bol, jeg ermer, uke én, mønsteret til Villmarksgenseren ferdig uke to, nå noen omganger igjen på halsen. Veldig fornøyd og takknemlig for hjelp fra mamma 😍 Nevø vet ikke hvor langt jeg har kommet, og med noen dager til tørk blir det spennende på juleaften🤞Må vite, jeg har jo “glemt genseren hjemme” neste gang jeg ser han før jul, slik at han ikke vet noe 🤗

    58. D pakkes gaver, bakes litt, ryddes og vaskes opp til flere ganger med barn i huset😂😂 men det blir nokk jul til slutt uansett😂🎄🎄🎄

    59. Tja, sånn noenlunde. Må ordne et par gaver og slenge vaskefilla litt rundt så resten av nissene kommer opp. Juletreet blir pyntet lille julaften. Da er det forøvrig bursdag i familien så den må selvsagt feires. Så får jeg se om det blir en runde med krumkaker. Strevde så når jeg skulle steke, så ble ikke noe av det. Menn det blir jul i år også

    60. Hvis bare posten kan få levert bestillingen min med rød vinyl, da er jeg i rute. Tre julegavesekker skal ferdiglages til barnebarna.

    61. Tror eg er i rute. Julaften skal ikke feires hjemme i år. Vi skal til Klepp å feire hos yngste dattera og då måååå vel ikke alt vere på sell hjemme?

    62. Jeg er i rute. For første gang skal jeg bort julaften og slipper lage mat. Pakkene var jeg tidlig ferdig med så i år har jeg bare kost meg i førjulstiden

    63. Har bare å pakke inn gavene så er jeg i rute ril jul🙂 så denne uka skal jeg bare kose meg 🧑‍🎄

    64. Trur eg seie meg ferdig, jula kjem uansett 🌲🎅🤶. Må seie at du imponerer meg veldig med alt du får til. God jul til deg og familien 😊😊

    65. Gjør ikke så mye til jul, så er sånn noenlunde i rute. I dag har jeg lagd ny runde med pikekyss, den forrige ble ikke helt som den skulle. Og for første gang har jeg prøvd å lage is av eggeplommene jeg hadde igjen, men aner ikke om den blir spisendes

    66. Ikke i rute, akkurat som vanlig. Nå er det de siste julepresangene og julekortene jeg driver med. Jula kommer snart, og da senker freden seg, og blodsukkeret. 😊

    67. Hei
      Snart jul, men en del igjen…tar det litt som det kommer i år. Blir nok jul uansett!
      Takk for at du står på for andre i lokalsamfunnet. Fortsatt god adventstid!

    68. Vi har masse igjen, men det er nesten en uke igjen til jul, så blir nok ferdig i år også 😅

    69. Jaaa, for første gang på mange år er jeg i rute med alt. Og det er så deilig. Jeg bestilte en god del gaver i nettbutikken til Kirkens Bymisjon, og der var det mye flott. Håper mottakerne blir glade. Så nå skal jeg bare vente til fredag før jeg handler siste maten. Gleder meg til å samles alle sammen på julaften

    70. Det stunder mot jul og her i huset har vi brukt adventstiden litt annerledes enn før. For når ein blir så sjuk at ein må ut med ambulanse og sjukehus i nesten ei veka – da blir liksom ikkje jula så viktig.

      Men litt er jo komme på plass. litt gaver mangler litt papir, litt vask må til. men ellers så er det meste i boks tenker eg, og vi skal ikkje feire jul i skuffer og skap i år heller 😉

    71. åja du er virkelig i rute ,kanskje litt mer enn dei fleste ,og stua di ser så koslig ut :=) i dag har eg baka tropisk aroma og den ble pyntet med julekakestrøssel :=) i morgen er det brødbaking og så skal jeg lage en delfiakake når jobben er gjort skal eg nyte en kopp kako ,rakk det ikke i kveld men glederr meg til kakaobomben :=) etter det er det påå tide å hente frem litt mer julepynt og begynne å tenke på juletreett , vi skal pynte til svigermor også ,da må vi begynne snart

    72. Ja, her er alt i rute. Kun koselige ting igjen som å finne frem resten av julepynten. Ønsker deg og dine en riktig god jul. 🎅🤶🎄

    73. Jeg er ikke helr i rute, men det nærmer seg…
      Ha en fantastisk fin julefeiring , kos deg med dine!

    74. Her er vi ikke helt i rute etter at influensaen har herjet. Tenker at jula kommer uansett i år også. Prøver må å senke skuldrene og ikke stresse alt for mye.

    75. Hei, ikke helt i rute med julegavene, men treet er pynta og resten av julepynten er på vei 🎄 ha en fin julefeiring 🎅🏻🧑🏻‍🎄🎄

Siste innlegg