Julen kommer aldri for tidlig!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Når det kommer til planlegging av julen og hva me skal ha klart til pyntinga starter, vel, det er noe som aldri kan startes for tidlig! Eller? Me som liker å dille og dalle med diverse julepynt vet jo at det til tider kan ta helt av!
Det baller bare på seg og man får flere og bedre (?) ideèr, ikkje det? Tja, da er det jo greit å starte en brainstorm med ideène våre allerede i ….juni!? Sant? Da har me jo all verdens av tid til å leke, lage og feile –
Supert, ikkje sant? Eg er i gang eg og først ut i år er et skjønt lite juletre perlet i Hama Midi

 

Alt som trengs til å perle og kose seg finner du hos Rito Garn & Hobby

 

 

 

 

Med 5 små juletrær vil eg si eg er godt i gang! *humrer* Eg har perlet i Grønnfarge nr 28 🙂 Du får Hama Midi
i flere grønnfarger så du kan jo perle litt forskjellige, tja noe type Norsk Gran,
kanskje et par i furu og noen i Edelgran? Alt er mulig vettu 🙂

 

 

 

 

Mine skal få henge og dingle fra Trollhasselen, mitt eget lille Juletre! Det kan forresten du også lage deg? Hvis du eller noen du kjenner har Trollhassel i hagen plukk inn så mange greiner du trenger (eller får lov til å plukke!).
Kjøp 1 pose med DETTE (Mener det var akkurat denne eg brukte), klipp en stor melkekartong i 2 og fyll opp med sementblandingen, stikk nedi de Trollhasselgreinene du har og la det stå til det er helt tørt (hardt). Klipp så bort melkekartongen, VOLÁ! Nå har du ditt eget lille juletre som du kan henge alt det fine du skal lage på 🙂

Et tips er å vanne den betongklossen ei god stund! Ha ei sprayflaske med vann og dynk sementen
noen ganger i uka. Dette er for å herde(?) sementen slik at den ikkje sprekker.

 

 

 

 

Bruk f.eks heklegarn og sy korssting som på bildet. Det er i grunnen viktig å stryke treet godt slik at det tåler å bli sydd på, samtidig må det ikkje strykes for mye siden du skal stikke en nål gjennom.
Start i venstre hjørnet og sy halve sting mot høyre og så tilbake.

 

 

 

 

Eg fant fort ut at knuter ikkje blir pent, start det først stinget bare med en litt lang ende som du etterpå syr under noen av de andre trådene, det sammen gjør du med sluttråden også.

 

 

 

 

For å unngå at tråden glir opp tok eg bitte litt lim på starten og sluttes 🙂 Du trenger forresten ikkje lage deg et tre, eller henge de på et tre i det hele tatt! Vettu hva som også er fint? Jooo, du kan knyte et tre på julegavene sammen med Til/Fra lappene – Det blir jo en extra fin gave, ikkje det? Eller….Hvis du lager dine egne julekort kan jo et tre som dette fint brukes til pynt 🙂

Sant vel? Det er jo slettes ikkje for tidlig å begynne å TENKE på jul, ja å potle litt 🙂 Det er jo så kos!
Eg har sååå mange planer og litt etter litt kommer ideène til å poppe opp her i bloggen 🙂

I dag har eg tatt HELE søndag for meg selv! EN dag i uka må eg jo få lov å ha for meg selv uten å måtte drive med huslige syssler, ikkje det? Eneste eg har gjort er å plukket av litt døde blomster som eg så da eg var ute å tok bildene over 🙂 Før eg setter meg tilbake ved perlebordet skal eg kjapt svinge en Toropose med Thaisuppe! Har aldri smakt den før så det blir spennende 🙂 Er fortsatt litt i tvil med det eg perler, men du skal få se etter hvert 🙂 Det ser bra ut da, men om eg beholder det….tja…får sjå 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT HERLIG SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra ei litt småsulten Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg