Juleverksted for de minste – SÅ GØY!

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

ALTSÅ! For en søndag sier eg bare, eg har koset meg akkurat som en liten unge – Helt alene! *humrer og ler*
Eg har alltid satt stor pris på juleverksted, både når eg var liten og nå når eg er voksen. Det å lage til julekos for barn er en fryd, det er så koselig 🙂 Det eg har funnet ut i årenes løp er at jo mer avanserte hobbyting som skal lages, jo fortere blir ungene lei.

Trikset for å holde ungene aktive lenge rundt bordet er å lage ting de behersker uten at me voksne må blande oss så mye. Det som de små ofte syns er kjekkest er jo når me også sitter å lager de samme tingene.

 

 

 

 

I løpet av de siste ukene når eg har postet mye perlefigurer har det vært mange som har tatt kontakt.
De fleste ønsker å perle med ungene og da er alltid spørsmålet: “Er de figurene vanskelige?” Ingen perlefigurer er vanskelige, i teorien kan alle fikse det, spørsmålet er bare om du har veldig tålmodige barn? Eg kjenner så langt kun ett barn under 10 som har den tålmodigheten som kreves, og det er grandnevøen min Trym! Han er en skikkelig perlekompis, han er 9 år og kan perle i timevis. Om figuren er stor eller liten har han ikkje bry med så lenge eg stryker den for han hehe

Barn på 3-4 år bør ha det enkelt, gjerne også veldig smått om de skal holde ut å perle alt ferdig selv. Dette er basert på min erfaring og eg har perlet med en del unger opp gjennom. Men, som me alt annet er alle forskjellige 🙂 Noe eg tror er likt over hele linja er at det finnes nesten ikkje stoltere barn enn de som ferdigstiller noe helt alene 🙂 Prosjektene eg har laget i dag er noe de aller minste kan klare, litt veiledning trenger jo de fleste, men dette fikser de. Dessuten sitter de igjen med ting som kan brukes
og som faktisk har en funksjon gjennom jula – Stort +!

 

 

 

 

Eg hadde noen små papirposer liggene i scrappetingene mine og de ville eg lage noe med!
Du finner flere typer poser Her Inne som du kan bruke til diverse.

 

 

 

Eg startet med å perle MASSE små figurer, her skal det være enkelt!
Du finnes masse du kan bruke inne på Pinterest!

 

 

 

Posene eg har brukt er vel ca 10 cm høye, og vettu hva de er perfekte til? Fyll litt go`saker opp i og heng de på juletreet!! PERFEKT! Akkurat som kremmerhusa og flettekurvene me hadde på treet da ungene her var små 🙂 Posene kan jo også brukes som innpakking av små gaver, eller om du skal gi bort litt hjemmelaga karameller,
da har du og ungene laget gaver sammen – Skikkelig Julekos

 

 

 

Til/Fra lapper er jo også veldig koselig å lage, og ikkje minst veldig nyttig. Blir liksom en extra gave på gaven 🙂 Disse Lappene syns eg er gode å bruke. Ellers så fant eg frem en del splittbinder og ikkje minst silkebånd!
Mye, eller alt ser i grunnen lekkert ut med ei sløyfe på seg.

Først brukte eg bare en sånn blank hobbylim til å lime figurene fast med, men DET har eg ikkje tålmodighet til hehe *Tørketid!!!* No No! Tok frem limpistolen og “SmokkSmokk”. Der tror eg både ungene og eg er enige, har ikkje tid å vente på at noe skal tørke hehe Hadde eg nå hatt unger her i dag hadde me garantert tatt frem glitteret, det kan nok også gjøre seg som litt pynt på poser og lapper. Eg klarte å styre meg for akkurat det i dag 🙂

 

 

 

 

Om du ikkje er tilfreds med egen håndskrift så kan disse være en løsning, alle disse fant eg i scrappekofferten – Nesten ikkje brukt! Det er bare å gnege litt på bokstavene og de satt igjen på posene.
Dette klarer også fint de små å gjøre selv.

 

 

 

Disse vet eg selges ennå i diverse hobbybutikker. Finnes i hvitt og svart som eg vet om + i forskjellige skrifttyper.

 

 

 

Sjablonger i diverse former har eg også hamstret på et tidspunkt, disse er supre til å bare skjære ut sine egne lapper 🙂 Husker en jul eg satt å produserte all mass.

 

 

 

Sjablonger til esker og konvolutter 🙂 Eg må ikkje grave for langt ned i den kofferten kjenner eg,
for eg får jo lyst å lage alt eg kommer over – Det er jo så mye kjekt.

 

Alt eg har brukt av Perler og brett i dette innlegget har eg fått fra Rito Garn&Hobby 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg