Julevotter? Eller Julesokker? – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Wenche Roald

 

Herlige votter, strikket i Finull eller Ask – Votter i disse garntypene blir bare bedre jo mer du bruker de! Overkommelig og lekkert mønster. Siden det er et tidløst mønster og ikkje spesifikt til jul er det jo bare
å velge den/de fargene som passer deg best 😀

 

 

 

Designet av Wenche Roald

 

Strikker du de i julens farger så blir det virkelig et par fine julevotter! Ikkje å komme vekk i fra at dette blir en flott julegave. Ååå tenk å hatt ei koselig fjellhytte og en kurv full av hjemmestrikka votter…! Sukk…Kjenner du noen som skal gifte seg? Har de hytte? Hva da med å fylle en kurv med votter og sokker!?
Det hadde vært gaven sin det ja ♥

 

X-MAS MITTENS 2022
Bildene over
Str Dame/mann
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Wenche Roald

 

Her har du sokker også ser du, er bare å starte planleggingen. Sokkene er forresten strikket i Sisu, er nok bedre til sokker ja. Evn velg deg et annet garn som du liker bedre, forhold deg til strikkefastheten
på 30 m/ 33 row så går det nok bra skal du se.

 

X-MAS SOCKS 2022
Str 35 til 41
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og pissevær! Pissevær fordi me sikkert skal ut å handle, ellers er det et nydelig vær å sitte på Hobbyrommet i 🙂 Blir nok sikkert helt ferdig med det O`Store Glitterprosjekt i dag, skal bare kjapt strikke ferdig noe tilbehør eg har på pinnen 🙂 Ellers begynte eg å perle en julefigur før eg la meg i går, den skal få henge ute i desember! I år er det jo tidlig jul, dvs at 1.søndag i advent er 27.november allerede – Som igjen vil si at her skal det være ferdig pyntet fredag 25.november!! Det er nå planen, men det er jaggu meg ikkje lenge til!! Dette resulterer da i at eg i teorien kan begynne å bake mandag 28.nov…(Vil du bli med å bake til Kirkens Bymisjon?) Innen den tid bør jo også julekalenderene være i boks, i allefall nesten…! Før alt dette bør det gjøres litt rent her hjemme…Arg…Jaja, eg får nyte denne helga tenker eg, neste helg går turen til Bergen. Da håper eg at storm og regn holder seg unna, ja for det er søren meg ikkje bare bare å ta buss og båt her på vestlandet når det stormer som verst! Krysser fingrene!!

Gleder meg til Bergen da! Endelig skal eg få møte Vivian.
Det kommer andre bloggere også så dette blir bra! Spennende!

 

 

LAG DEG EN
FIN FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg