Det er godt å kunne hjelpe – Ofte er det helt gratis!

 

I dag har eg igjen vært på tur inn til Stavanger og Kirkens Bymisjon. Veldig tidlig i ryddeprosessen av huset til mor mi sa eg at når de som ville ha noe fra mor mitt sitt kleskap var ferdig, ville eg kjører resten til Kirkens Bymisjon. Mor mi hadde et velfylt kleskap med masse fint brukte klær + en del ubrukt. Nesten alt ble pakket i sekker og nå er det altså i hus hvor det er mange som trenger dette. Helt ærlig? Eg har sluttet å gi til Fretex av den enkle grunn at eg syns de har blitt for dyre, ja med tanke på hvem som i utgangspunktet skulle hatt behov for en bruktbutikk.
Da er det bedre å levere det der hvor de som virkelig trenger det kan hente
seg noen plagg helt gratis når behovet melder seg.

Mor mi har de siste årene støttet Kirkens Bymisjon både med penger og ting/klær når eg har samlet inn å levert. Samme med i fjor jul, da var hun med å kjøpte bla sjokolade som eg leverte sammen med alle kakene eg bakte + Hun betalte middag for 2 hver måned.

 

Vet i allefall fra hvor noen av mine Julegaver skal kjøpes i år!!
Så utrolig mye flott!

 

 

 

 

Neste gang eg skal inn hit igjen blir til jul, tenker det må være så pass at eg baker extra i år også. Fikk spørsmål om det i dag, om eg var hun som hadde baket så mye i fjor...Eg gjorde jo det så anonymt som mulige (Trodde eg!), men ja det var meg, sa eg. Dette hadde virkelig blitt satt pris på i fjor så da må det absolutt gjentas.

Eneste store forskjellen fra i fjor til i år er at mor mi ikkje er her. Det var som regel hun som betalte store deler av ingrediensene og eg bakte sånn ca 3 uker i strekk Ho Ho Ho Det er liksom det eg gjør i desember! Eg baket jo også alle sorter til henne, + litt extra som eg pakket inn og hun kunne gi til venner/naboer.

 

 

 

 

Det er jo ikkje til å legge skjul på at bakeingredienser er dyrt, og enda dyrerer i år. Me som er ufør har ikkje fått like mye i lønnsøking kan du si *ler hjertelig* Nå er det ikkje så mange gaver me må kjøper lenger siden de alle fleste har slutte å gi gaver. Så enten sånn eller sånn så skal eg få det til i år også, uten mor mi.

Bildet over er et par av kurvene eg leverte på Kirkens Bymisjonen i fjor.

 

 

 

 

Amira bakte alt for mange Sirupsnipper så da ble også de pakket og levert ♥

 

 

 

 

Pikekyss, Fruktflesk og Peppernøtter av selvskrevne, Kiwi Tananger ga meg en hel kartong Melkesjokolade –
Noe de sikkert gjør i år også, om eg spør 🙂 Eg har aldri vært redd for å spørre når eg kan gi det videre til andre, er ganske enkelt da skal eg si deg.

Nå tenkte eg å spørre deg…OM du har lyst å bidra til en extra fin jul for de som bruker Kirkens Bymisjon så har du mulighet å delta på bakingen! Hvis du har muligheten til å bidra med noe hos din egen Kirkens Bymisjon der du bor er det flott, men hvis ikkje kan du delta på det eg skal gjennomføre i desember – Det går mye gode ingredienser i go`sakene + det er flere enn me ønsker å ta innover oss som TRENGER Kirkens Bymisjon. Tenker eg kan fixe det sånn: Lager en egen Julekonto til Kirkens Bymisjon, da kan evn du Vippse det du vil bidra med og bare merke beløpet med “Jul – Kirkens Bymisjon” så vil kronene komme inn på riktig konto og ALT vil bli brukt på Julekos og kaker til Stavangers “løse fugler” og vanskeligstilte. Eg betaler uansett det eg alltid betaler i julebakingen, det kun mor mi sin del det hadde vært godt med hjelp til ♥ Hvem vet? Kanskje det kan bli kjøpt litt varme julegaver også? Ja som ullsokker, votter, luer etc. Det kan jo kanskje også være noe? Hmm Tja, hvorfor ikkje! Vil du heller strikke noe i ull og sende til meg så leverer eg det videre? 🙂
Kjenner at det fort kan balle på seg når eg setter i gang, men eg stopper nå så tar me det etter hvert.

Uansett, hele bakeprosessen i desember vil bønnhørlig bli dokumentert både
her på bloggen og på Snapchat i kjent Vibbedille Stil 😀 

 

Ok, ønsker du å vippse, bruk nr 93 89 92 25 Merk beløpet med “Jul – Kirkens Bymisjon” – Ønsker du å sende meg Luer/votter og/eller sokker send meg mld på samme nummer så skal du få adressen 🙂

 

Sånn, da vil eg bare minne om Give Away`n som eg skal trekke etter kl 21 i kwell.
Dvs du fortsatt har muligheten for å delta HER INNE!

Nå skal eg surre litt her på Hobbyrommet, har noe glitterdritt som skal ferdigstilles! *ler*

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

19 kommentarer
    1. Kirkens Bymisjon er de jeg har valgt å støtte. Gjør en fantastisk jobb her hos oss også. Enig i at Fretex ikke lenger er for de som trenger hjelp.
      Her i Halden har vi “klessentralen” også. Drives på dugnad og de som ikke har råd til klær kan komme og hente et visst antall plagg i måneden, samt hygieneartikler. Kjekt sted å levere fravokst klær og sko
      Klem fra Liv

    2. Velsigne deg for et godt hjerte, Vibbedille. Mine hjemmestrikkede sokker går til Frelsesarmeen, og tepper til prematuravdeling på sykehus. Og som mor di, kjøper jeg av og til en kopp kaffe eller suppe «på vent» på en lokal kafé, til de som trenger det mest. Disse vil jeg fortsette å støtte, men hadde likevel så lyst til å berømme initiativet ditt. Så flott å legge til rette for at de som ønsker, kan få bidra – selv de som av sine ulike grunner ikke kan lage ting selv. Din egen innsats for vanskeligstilte er det bare å se opp til, og la seg inspirere av! Der det er vilje, finnes det vei. Alt godt til deg 🥰.

      1. Haha Ja vettu ka!?!?!
        Hvis du er så heldig f.eks å finne en hettegenser fra Cubus på Fretex, kjøp den heller på Cubus! MYYE billigere der + den er ny hehe 😀 Det er en skam rett og slett!

    3. Du har et STORT hjerte av gull altså! Velsigne deg, sier jeg også, selv om jeg ikke er religiøs.
      Vippser litt til bakingen din 🙂

    4. Fabelaktig, klart jeg kan bidra til kakebakingen din som du pakker så lekkert 😍

    5. Kirkens Bymisjon har jeg støtta i mange år selv om vi ikke har det her vi bor. De er fantastiske. Tusen hjertelig takk for den jobben du gjør❤ De vil nok merke trykket ekstra i år, når så mange har fått så dårlig råd. God idé å kjøpe noen av julegavene der. Jeg pleier å ønske meg ting de lager🙂 Verkstedene deres er så utrolig viktige for de som jobber der🥰

    6. Du et et godt menneske med et stort hjerte,som banker hardt for de som trenger det.Takk for det du gjør.❤️❤️❤️❤️🥰😍

    7. Fantastisk. Tenk om flere var som deg, bakte til Bymisjonen. Takk fo tipset. Trengs nok slik ildsjel i flere byer.

Siste innlegg