“Kanskje litt varm kakao?”

Designet av Irina Dmitrieva

 

Sokker med flettemønster er flott og slettes ikkje så vanskelig som du gjerne skulle tro 😀 Eg er jo veldig glad
i fargerike sokker, men et par sokker fulle av fletter havner i en helt egen kategori! Knall tøffe oppi et par bootz, gode og varme strikket i godt ullgarn. Det er VIRKELIG har problem med å skjønner er de sokkene på bildene her…51% A C R Y L!? I sokker? Eg kan gå med på 20% nylon for at de skal være slitesterke, men over halvparten med acryl? Kjenner eg blir svett i tærene av mindre…

 

 

 

Designet av Irina Dmitrieva

 

Uansett garn, sokkene er kjempelekre og i oppskriften er det diagram.
Flotte julegaver dette 😀

 

CLAMBER
Bildene over
Str S – M – L

 

 

 

 

 

Designet av Irina Dmitrieva

 

Måtte plukke med meg disse også, du kan si eg falt for navnet! Stilig, men akk så fine da! ♥ Begge sokkeparene strikkes på overkommelige strikkepinner (3,5 mm) noe som også gjør det enklere med flettene. Sokker av denne typene strikkes kjapt for det blir veldig ofte: “Bare et par runder til for å se hvordan fletten blir”
Swops så er det ferdig 🙂

 

HOT CHOCOLATE SOCKS
Str S – M – L

 

Ja, begge oppskriftene er på engelsk. For å gjøre litt enklere når du skal strikke, oversett bare forkortelsene og etter det forholder du deg til diagrammet 🙂 Hvis du trenger å “øve” deg kan du plukke med deg min oppskrift på flettesokker: Steintøffe Sokker, den er jo selvfølgelig på norsk + den er gratis 🙂 Klarer du den , ja så fixer du også de over her 🙂 La det bli et helgeprosjekt, de har uansett meldt drittvær i helga 😀

 

 

* * * *

 

 

 

Ahaa freeedag! Før eg la meg i går ga eg beskjed til Ali at han kunne dra alene å handle i dag, eg trenger å HVILE i dag! Der med sooov eg forbi alarmen i dag og helt til halv 11! Følte eg var delvis i koma da eg våknet, sitter ennå her å bare gjesper! Bør jo bruke dagen i dag til å lade litt opp til helga for i morgen skal eg jo inn til Stavanger på Strikkefestival. Ser jo at det trengs å gjøre litt her i heimen så eg får surre litt rundt
slik at eg etterpå bare kan gjøre hva eg vil.

I går da eg kom hjem skulle eg f.eks koke plommegele…Tok opp 4 glass av plommesyltetøyet eg laget tidligere
og putta i ei gryte og skrudde på. Siden eg hadde vært innom slakteren i går og kjøpt med meg en del kilo med kjøttdeig skulle eg stå å veie opp 500 gr i pakkene mens eg passet på gryta…Så inntok Ali kjøkkenet, han er kokk vettu og krever litt plass langs kjøkkenbenken…Han skulle lage litt middag, eg stakk og tenkte eg kunne fikse kjøttdeigen etterpå….Hmm etter vel 15-20 min er eg ute på kjøkkenet igjen for å se om han snart var ferdig…der FOSSKOKER plommene og det lukter svidd!! Å nei, han hadde ikkje registrert det for han trodde eg følgte med…Ikkje sant!?!? Et par kg plommesyltetøy gikk rett i dass…Hadde heldigvis en del til i fryseren så eg skal prøve meg igjen i dag, kanskje best å gjøre det mens han er på handel??

Et godt tips: Hvis du skal kose deg med kakao i helga, knips litt chili opp i – Åååå det varmer godt!

 

 

LAG DEG EN FLOTT FREDAG!

 

HUSK: Give Away`n trekkes i kwell!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg