KIKERTER – En enkel og smakfull snacks

 

Hvis ikke tennene løper i vann nå altså…Ja da må det være noe galt! Hekkan dette var godt og absolutt verdt de 50 min det tok å steke kikertene! Mmmm fantastisk salat med en smule hot dressing laget av Creme Fraiche (ca 1/2 boks) og Sriracha saus (Etter smak)+ Hvitløkspulver, kvernet pepper og chili etter smak 🙂

Salaten består av: 1 boks tunfisk, 1 boks svarte bønner, 1 boks mais, 1 rød spisspaprika, en god neve med sukkererter (deles i 2-3 avhengig av størrelsen) 2 rødløk, 3 stangselleri, 2 vårløk, 4-5 reddiker i skiver og til slutt skar eg opp hjertesalat til eg syns det ble nok når alt var blandet. Eg har valgt å skjøre grønnsakene
i små biter. Dressingen tømte eg over og blandet alt sammen godt.

 

 

 

 

Kikertene er enkle, men de tar litt tid. Skyll de godt og la de renne godt av seg, eg brukte kjøkkenpapir til
å tørke de raskere. Skvett oliven olje over (Ha de i en skål) ca 1 ss eller så, de skal liksom ikke ligge noe olje i bunn av skåle etter det er blandet. Sååå hadde eg Hvitløkspepper, paprika, spisskummen, salt og kvernet pepper over + et strødde over litt chili i siste liten. Bland god, hadde dette over i en form og spredde ertene ut over. Ovnen på ca 180 gr, satte alarmen på et kvarter om ganger hvor eg snudde rundt på ertene underveis. Mine tok ca 50 min til eg syns de var gode og tygge og at de var crispy! Disse kan du fint bare
ta i en skål og spise som de er, eller du kan som meg ha de over salaten – Knasende godt…!

 

 

 

 

NYT!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg