Kjapp, Deilig og Rimelig middag midt i uka!

 

Hvis du er kvessen på noe godt til middag midt i uka så er dette helt innafor: PastaPesto ♥ Det kan gjøres veldig enkelt, ja i løpet av 12 min, men vil du ha en EXTRA snadder PASTAPESTO bruker du bitte litt mer tid 🙂 Når eg serverer dette på en lørdagskveld f.eks da gjør eg som regel enda mer ut av det og gjør som DETTE 🙂 Siden det i dag er onsdag kan eg ikkje stå i 2-3 t å holde på så da blir det enkelt, men EXTRA snadder:

 

 

 

Kok 1 kg pasta (Jadda, i dag lager eg MYE med tanke på å fylle et par matbokser i morgen. Greit å hive
i microen i kantina). Vanligvis bruker eg skruer fordi eg syns det er unødvendig å betale dobbel pris BARE for å få en “penne” fasong. Uansett er det penger spart siden eg skal fylle opp matboksene 🙂

 

 

 

Til 1 kg pasta trengs det litt over 1 glass, litt smak og behag, men bedre med litt for mye enn litt for lite.
Siden eg hadde nesten et helt glass i kjøleskapet kjøpte eg kun 1 glass. ALT gikk i pastaen ♥

 

 

 

2 poser á 40 gr pinjekjerner (Rema). Hakk disse litt sånn halvgrovt. I tillegg skærer du 4-5 fedd hvitløk i små små biter. En klatt med smør i steikepanna og frez alt sammen. Når pastaen er ferdig kokt siler du av vannet,
la pastaen bli i gryta. La pastaen surre rundt og rundt i gryta til den har tørket litt. Tøm på Pesto,
pinjekjerne og hvitløk og bland det godt!

Fyll opp ei god skål, finn deg en gaffel, se deg ned og DIGG INN! Himmelsk Snadder!!

Som du kan se på linken helt i starten serverer eg som oftes dette sammen med kyllingfilé og salat, men det var som sagt ikkje min plan i dag. Ali der i mot syns det er litt kjipt med BARE pasta så han hentet en pk med kyllingfilé i fryseren og skal steike det i tillegg. Det er helt unødvendig for du blir godt og mett likevel 🙂

 

 

* * * *

 

 

Så ja, det ble en kjapp tur på butikken på meg! Når Joker i tillegg har Edamer til 79 kr stk måtte eg innom der 🙂 Det er den eneste Jule“tingen” eg kjøper med en gang den kommer i butikken, ja ja bortsett fra Julebrus da, men den er det kun Dib som drikker 🙂 Nå hører eg Ali har entret kjøkkenet så da skal eg bare sitte her å lade for eg har jo laget ei diger gryte med deilig middag! Dessuten skal eg ut om et par timer å kjøre Dib på trening! Etter DET blir det strikkings! Muligens eg dropper innom en tur litt senere for eg har ENDELIG bestemt meg for HVA eg skal strikke i Jula! Ho Ho Ho!! Da er jo i allefall halve jula og vel så det i boks! Å hekkan du kan trooo eg gleder meg! Digge Di Digg!

 

 

 

KOS DEG
OG HA EN FINE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg