Kjapp Lue – Flott Julegave! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Meghan Kelly

 

Eg faller ALLTID for ting som dette: Enkle, tøffe og så “rene” prosjekt og denne lua må eg nok strikke noen av ja!! Rett og slett oppgradere Luegarderoben til alle eg kjenner haha Lue er gøy å strikke for du trenger KUN en! Derfor havner som oftes
sokker og votter langt bak i køen, eller eg setter min mor i arbeid *ler* Dessuten elsker eg å sy på merkelapper slik på bildet her,
det er virkelig prikken over I`en, ikkje sant?

Hvis du elsker slike Labels (Skinnlapper) like mye som deg skal du få et skikkelig RÅTT Tips av meg MoHaaa Det er sånn type
*Hold på Visakortet Tips* – Dvs det er virkleig vanskelig å IKKJE shoppe, men nå er du advart og du kan klikke deg videre INN HER!!

 

 

 

Designet av Meghan Kelly

 

Luen har en strikkefasthet på 20 m/24 row dvs at du kan bruke garn som er ca 100 m pr 50 gr og du har virkelig masse garn å velge blant, både rimelig, billig og dyrt 🙂 Kjør på sier eg, det er f.eks TILBUD på Sparkjøp i disse dager, 30% kan du spare der! JIPPI!! Vil du ha mer?? Det er KNALLSALG inne hos Drops også og der finner du veldig mange bra garntyper som passer perfekt til denne lua! Ta en kikke HER!! Kan f.eks anbefale Lima, Puna og Alaska, liker du merino finner du også det 🙂

 

 

JUNE HAT
Bildene Over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

JuHuuu i morgen kommer endelig Skattepenge og eg har endelig bestemt meg for HVA eg skal bruke de på! (<—-KRAFTIG Ironi!)

Forrige måned tok eg telefon til Lyse fordi eg hadde spørsmål ang regningen. Det eg lurte på hva hvorfor me skulle betale dobbelt så mye for mai måned i forhold til året hittil. Me hadde tross alt skrudd av alle ovnene 1.april (me har KUN 2 panelovner!! og INGEN gulvvarme noe sted). Hun klikket og tastet litt på pc sin og sa: “Me har ikkje hatt kontakt med strømmåleren deres på over 10 mnd så det er nok grunnen”. Eg fikk jo paddesjokk og lurte på HVORFOR INNI HELV….de ikkje hadde gjort noe med det!? Vel, de pleide ikkje det de bare tok en stippulert regning i steden for, derfor ble altså mairegningen større selv om me hadde skrudd av ovnen fordi de tok det me hadde i fjor. Hun fikk meg til å lese av måleren (Ja me har den nye varianten, men hun ville sjekke hva den sto på) Med det sa hun bare “Hade” og lovet å komme tilbake med en evn årsak. Vel, for å si det sånn så fikk eg den årsaken i posten i dag:
En regning på OVER 11.000 kroner!!!

Det er faktisk ikkje mulig!!! Dvs si de har “spart” opp på en feil i nesten et år på oss for så å bare dundre en gigaregning rett i postkassa vår!  Isteden for å gjøre NOE når de ser at de ikkje har kontakt med boksen hos oss!?! La meg si det sånn, da de installerte den nye måleren klarte de også å slå til med en drabalige feil! Me har et jevnt over lavt strømforbruk (Et bevisst et sådan) og montøren som monterte skulle jo lese av måleren og syns den var lav og antok derfor at den hadde gått rundt!! Dvs gått opp til 9,999 og ut i 0,000 og telt seg opp igjen. Resultatet den gang var at me fikk en regning på nesten 50.000!! Jepp!! Å ja da, me måtte selvfølgelig betale selv om de skjønte hva som kunne ha skjedd!

Nå kjenner eg at LYSE kan ryke og reise dit PEPPER`n gror!! Når man ringer å spør så det bare:
Nei, det er lite eg kan gjøre og det er dessverre BARE SÅNN”. Ka då “BARE SÅNN”??

Det er jo bare enda mer tragisk å lese på nett å se hvor mange som faktisk har hatt
lignende problem etter at de nye måleren ble innstallert!

Tror bare eg tar å spretter en Burn eg og tar kwell!

 

 

 

STRIKK & KOS

 

 

 

Go`klem fra ei passe forbanna Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Anbefaler deg å bruke “min side” hos leverandøren, eller sjekke forbruket på måleren mot det som står på fakturaen. For 11 000 kr så har de mildt sagt stipulert for lite disse mnd så normalt sett ville kundene ha merket at regningen er unormalt lav men i disse høye strømpristider så merker man det ikke pga at regningen har gått såpass mye opp på kWh prisen. Du får si fra om du trenger hjelp, har jobbet med strøm i 7 år jeg 🙂

      1. Det som eg reagerer mest på er: Når eg ringte forrige måned fordi eg reagerte på at strømregningen var høyere enn det eg var forberedt på. Du ser det, i mars var den vanlig høy, da tenkte eg å “teste” en ting, eg skrudde AV begge ovnen våre og den neste regningen i april ble nesten 400 kr lavere og eg tenkte YES og beholdt ovnen av siden temperaturen ute steg. Når eg da får en regning i mai som er høyere enn mars reagerte eg og ringte. DA sier dama på Lyse at de ikkje har hatt kontakt med måleren vår de 10 siste månedene og at de har stipulert hver måned. Når eg da spør hvorfor de i huleste ikkje har sett dette før (f.eks den første av de månedene side de tross alt stipulert i 10 mnd) bare svarer hun at det har hun ingen forklaring på. Me har jo på en måte overlatt ansvaret til Lyse når det kommer til avlesning etter at de nye målerene kom og me ikkje lenger leser av. Når de ikkje reagerer samler de jo opp gjeld på oss. Problemet med å snakke med Lyse er jo at eg vet ikkje hva eg skal si for de knuser alt eg sier og eg sitter å føler det er VELDIG lite eg kan gjør.

        Planen min fremover nå er å ringe HVER mnd når eg betaler regningen. Eg skal spør om de har kontakt med boksen vår og hvis JA skal eg ha det bekreftet på mail + at skal “lese” måleren for meg selv og skrive ned hvert eneste tall.

        Det er godt mulig at det de krever er det me har brukt, det er måten de gjør dette på som får meg til å eksplodere. Me skal ta kontakt med de i dag så får me se. Kan godt være eg sender deg en mai, takk skal du ha 🙂

    2. Jeg skjønner hvordan du tenker, man stoler på leverandøren og når de ikke gjør jobben sin så er det frustrerende. De nye målerne skal jo forenkle, ikke forverre:( Det er svært få målere de mister kontakt med så derfor er kanskje ikke rutinene for å fange det opp gode nok men det er jo ingen unnskyldning for å stipulere så himla mye feil. Har selv vært i lignende situasjon med min bestemor (som feilaktig har slått av måleren, da mister de kontakt) men hun ble oppringt etter tredje mnd med stipulering og de hadde bommet med 300 kr tilsammen (i hennes favør, de hadde stipulert for mye). Så 11 000 høres helt sykt mye ut, går ut fra at det er både nett og kraft (strøm) men likevel sprøtt mye..

      1. Jepp, 5000 i nettleie og 6000 i kraft! Da me snakket med de i går sa de at de skal innføre nye rutiner for kontroller i august, men HALLO!?! Me har snart hatt den nye målerene i 4 år og nå skjer det tull for andre gangen for oss. Har vært i kontakt med noen og fått en del gode tips så i løpet av helgen skal det forfattes en saftig, men dog saklig mail som går til høyere hold enn kundeservice som ikkje kan gjøre en tøddel.Inn til videre fikk me utsatt betalingen til Juli siden dette skal inn som en klagesak, så får me bare se hvor langt me kommer med det. Hvis ikkje har me blitt rådet av samme person til å ta det til media for dette er tydeligvis ikkje holdbart og det er på tide de får en smekk for å si det sånn 🙂

Siste innlegg