Kjenner du noen som trenger et par baller?

Designet av Janelle Wood

 

Ikkje? I know a few
Men, nå har disse ballene en annen purpose som eg FAKTISK ikkje helt skjønner…? Mulig fordi eg ikkje har en tørketrommel, som forøvrig står på ønskelista når vaskerommet eeen dag er FIXET! Tok et kjapt Googlesøk uten
å helt egentlig tro at det ville gi meg et svar, men det gjorde det, og på det grunnlaget vil eg jo si at det er smart
å strikke en hele haug av disse ballene! For til en pris på neste 100 kr pr ball vil eg si det lønner seg
å strikket sjøøøl! En kjapp titt HER kanskje?

Mitt neste spørsmål blir da; Bruker du slike baller? Holder de det reklamen lover?
Tøyet skal bli mykere og tørketiden på det du tørker blir redusert med 25%?
Vel, i så fall er det mye å spare på å strikke de selv, ikkje minst er det også en flott gave til
de som jevnt og trutt har stor klevask!

 

 

KNIT FELTED WOOL DRYER BALLS
Str; 25 cm i omkrets
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Annie Baker Designs

 

Av alle ballene eg kom over var dette de 2 eg syns var finest, ja for disse ballene kan jo faktisk brukes til mye annet også…Sjonglering er jo et godt eksempel, men da vil eg fylt de med linser eller ris, og ikkje et garnnøstet. Mister du 5 sjongleringsballer i lufta er det greit at de blir liggende der de treffer og ikkje at de fyker i alle retninger i stua…Å ja, eg snakker så absolutt av erfaring! Dib hadde en lang periode hvor dette nesten ble en sport og det var stua som fikk kjørt seg! Nå..? Vel, nå sjonglerer han stort sett med alt som ligger i fruktskåla…men nei, han trenger ikkje nye (sjonglerings)baller sier han...

Ellers så kan eg se for meg at en liten gjeng med tova baller kan ligge til pynt, ja noen der og noen her, kall det gjerne en fargeklatt i rommet 🙂 Kanskje bare en lekeball til småttisen? Muligs et par skikkelige baller til noen som virkelig trenger de…? Tja, tørkeballer med ganske så mange formål altså 🙂

 

WOOL DRYER BALLS
Str; ca 21 cm i omkrets
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ble liggende en stund i senga i dag, ja etter at eg våknet og da gikk det opp for meg at me må jo handle litt i dag, senest i morgen! Å jo da eg har hele tiden visst at det er påske, men likevel har eg følt at me har goood tid
Vel, akkurat det har me jo ikkje! Som f.eks i går da Amira spurte om ikkje hun også skulle få påskeegg?? Hun var jo datteren min selv om hun hadde flyttet hehe Ok da, da blir det vel et egg eller 2 til da. Hun sto midt i middagen så me skulle snakkes og eg avslutter med: “Me får snakke mer om det snopet senere i uka” -Senere i uka tenker eg nå, vel, det må nesten bli i dag det da! Eg tror hjernen min slår over på halv fart med en gang det er ferie i lufta 🙂

Tenker vel egentlig at det kan være greit å få i hus det me trenger i dag for hvis det blir som andre påsker er det vel en del som svipper innom butikkene i morgen. Nå er det 9 gr ute, blir det 6 til så er eg fornøyd med påskeværet så lenge sola svinger innom, da kan eg kanskje begynne å plante/fikse litt ute 🙂

 

 

 

KOS DEG OG NYT DAGEN
LITT DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Ja, slike baller bruker jeg faktisk i tørketrommelen, men ikke strikkede 😉 Holder de det de lover? Angående tiden så er sannheten at jeg ikke vet. Jeg har aldri ført statistikk over hvor lang tid det tar å få tørket en haug med håndklær, så… om de blir mykere,- ja det tror jeg. Har uansett ikke brukt tøymykner på mange år, da det er unødvendig og heller ikke bra for miljøet, sier de lærde. Ihvertfall kan jeg ikke fordra lukta av de fleste typene 😏

    2. Hei 🤗
      Angående tørketrommel.. har hatt det siden 1984.. Påstår at må jeg kvitte meg med en maskin, så ta oppvaskmaskinen, ikke trommelen!!! Er avhengig!!! Den er gull!! Baller har jeg, og de må til på dun ihvertfall 🤗 Putter det meste i den maskinen. Blir mykt og deilig. 👏 og uten skyllemiddel som nevnt over her. 👍 Hånduker som ikke har vært i trommelen er jo som sandpapir🙈 🙉

    3. Bruker sånne i min tørketrommel, de gjør jo at det blir mer bevegelse i plaggene. Kjøpte noen økologiske ullballer på nett i fjor, og så fant jeg denne oppskriftenher forrige uke. Kjøpt en plate med pløtolopi kun for å se hvordan garnet var, og tror det kommer til å bli fyllet i sånne baller, og bruke restegarn i finull til “trekket” 🙂 Da blir de flotte fargerike, og da blir det mer morsomt å hente tøyet i tørketrommelen også 🙂 vinn vinn situasjon 😎

Siste innlegg