– KJØKKENTJENESTE + en håpløs Give Away…

 

I dag påtok eg meg helt frivillig full kjøkkentjeneste, dvs; Rydde og vaske først og sååå kan eg starte!
Skar opp gode grønnsaker som egentlig blir for en hovedrett å regne…

 

 

 

 

Det ble søtpotet, jordskott, pastinakk, sellerirot og persillerot – brukte ca halvparten av de 3 sistnevnte,
men vil tro det blir mer enn nok mat likevel 🙂

 

 

 

 

Det kan eg i allefall si: Dette er noe av det beste eg har spist på lenge og skal så absolutt gjentas!!
Hadde noen poser med ferdig kokt lettsaltet torsk i fryseren som eg surret i panna og hadde on the side.
Over grønnsakene hadde eg litt pesto og så var det bare å digge inn…!

Ble god og mett uten en følelse av å sprekke 🙂

 

 

 

 

Siden eg var på posten en tur svingte eg innom Kiwi, trengte et par ting +
eg kjøpte en pakke med kyllingfilé. Vasket, skar den opp og…

 

 

 

 

…veide opp ca 250 gr pr pose 🙂 Rett i fryseren! Kjekt å ha lett tilgjengelig når eg plutselig finner ut hva eg vil ha til middag, eller når Dib plutselig kommer på at han trenger noe på kwellen, eller natta f.eks 🙂

 

 

 

 

Selv om eg tok en fridag fra tur i dag kledde eg meg i turklær for det er alltid godt å ha en baktanke. Kjørte til Mestegrønn å kjøpte masse roser til graven, planen var så å gå til kirkegården, gjøre det eg skulle, gå en runde
i havna etc og tilbake til bilen ved senteret….MEEEN da eg kom ut fra Mestegrønn regnet det…eg gikk kun i t-shirt så eg droppet det ganske enkelt. Er greit med en fridag innimellom 🙂 Har gått ca 4 mil siste uka,
så dårlig samvittighet trenger eg ikkje ha.

Nå er eg mett og god, skal bare surre og ferdigstille litt her på Hobbyrommet før eg fortsetter. Shoppet noe lekkert garn i dag (!!!) Vet du kommer til å elske det, og ja eg shoppet dobbel opp med tanke på en Give Away…! Meeen…..så lurer eg egentlig på hva som er vitsen med disse Give Away`n eg lager…? Gir det enda noen timer, men så trekker eg altså nok en vinner av siste Give Away, det blir i så fall den 3.i rekka…Kan bare snakke for meg selv, men om eg deltar på noe så følger eg med for å se om eg kanskje vant…Men men…Du kan uansett se frem til lekkert garn for Give Away blir nok likevel…NOK en gang!

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Faktisk så synes jeg det er litt respektløst å ikke følge med hvis man nå velger å melde seg på.

      Her prøver noen å skape litt hverdagsglede for andre, og opplever gang på gang på gang å måtte trekke ny vinner. Ta på dere de skoa, folkens – og kjenn etter !

      Det gjør ikke noe å kjenne etter om du virkelig, virkelig vil ha det som gies bort. For noen der ute ville nemlig gaven betydd noe.

    2. 🙃🙂🙃 Det er alltid herlig å følge med på det du deler med oss andre. Uansett om det gjelder hverdagen,(som man kan lett kjenne seg igjen i) innslag fra hobbyrommet, inspirerende oppskrifter av ymse slag og ikke minst du er ærlig og sier hva du mener. Takk for inspirasjon👌🏻

    3. Grønnsaker er bare helt herlig. Kutt opp, inn i ovnen og så har man et smakfullt måltid.
      Blomstrer så flott på graven til din mor. Hun hadde nok vært stolt av hvordan dere steller den.
      Og Give away er jo noe man absolutt følger med på. Om man ikke har ønske om det som gis bort, deltar man vel ikke?
      Ønsker deg en flott kveld.
      Klem fra Liv

Siste innlegg