Knall BRA Skjørt! -Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Kari Hestnes/ Karihdesign

 

Sitter vel litt sånn nå og lurer på hvordan i alle dager dette kule skjørte bare har gått meg hus forbi i høst!?!? Sjekk DÅ!! WOW! Eg ble skikkelig gira her eg sitte og dette kan bli en prøvelse for det hadde passet så flott liksom! Fin lengde og bare ellers helt pørfekt – “MÅ HA”-Lista bør dette havne på jo fortere jo heller 🙂 Eller ka seie du? Dette er jo supert hele året!! Ja vettu ka? Eg har t.o.m en knalltøff skinnjakke OG en svart skinnfrakk så dette skjørtet glir jo galant inn og så enkelt kan eg få meg et suverent antrekk og hvis eg topper det med Dr.Martins så kan eg jo finne på hva som helst 🙂 Meeen, først må eg jo strikke dette skjørte….einaste eg lurer på er
NÅR eg skal strikke det…?? *Gi meg styrke og litt mer TID*

 

Designet av Kari Hestnes/ Karihdesign

 

Selv om det er merkelig at eg har gått glipp av dette skjørte så har eg flere favoritter blant Kari Hestnes sine design, ja som DENNE JAKKEN! Snakk om herlig *Pakke-seg-inn-jakke-og-bare-kose-seg* ♥ DENNE JAKKEN er berre rålekker og eg har den allerede på ei liste, nei vettu ka? Du er bare nødt å svippe inn HER en tur og bare nyte hvert enkelt design! *Høy dånefaktor*

 

 

ALANYA
Bildene over
Fra 86 cm til 118 cm i hoftevidde
og fra 76 cm til 110 cm i livvidde
Strikkefasthet på 26 m/ 32 omg = 10 cm

 

* * * *

 

Ok, da er me jo godt i gang med uka! Tirsdag allerede og snart helg gitt!*Lattermild* Det første som skal skje nå etterpå er å betale regninger! Jepp, “Kunstnerlønna” er på plass så da er det bare å på se at det også blir spredd for alle vinder! Det er søren ikkje så lenge den får stå på konto å go`gjør seg gitt! Blir jo spennende å se hvor mye som er igjen denne måneden…Extra regning denne måneden er jo Vann/Kloakk, neimen ikkje noe liten regning gitt og med et økt vannforbruk så er det bare å ponge ut *Stønn* Så ja, merker at utgiftene har økt ganske så bra etter at me ble huseiere i fjor sommer. På mangen måter var det så enkelt og greit å bare leie hehe Ikkje misforstå for eg vil helst ikkje tilbake dit for det er en helt annen følelse å eie og me var heldige 🙂 Takknemlig for det gitt!

 

Men du? Nå skal eg bare “bevise” hvor galen den der gullfiskhukommelsen min er! I går kwell ble eg tipset om at det er strikkekafè hver torsdag på Gjestal Spinneri i Oltedal, det første eg tenkte var at det er litt langt å kjøre kun for en time eller 2. Litt senere fikk eg vite at det er fra kl 16 til 20 og da er det noe annet føler eg så eg bestemte meg for at det vil eg sjekke ut. Bestemte meg vel for at eg skulle sjekke i dag om det var noen som ville bli med meg, men så, som lyn fra klar himmel klasket det i hodet på meg: Ali har jo bursdag på torsdag, ikkje bare har han bursdag, men han har jo STORT Jubileum!! Han blir 50! Åsså sitter eg her å planlegger å gå på strikkekafe haha Troooor han hadde blitt skuffet da ja! Jo da, selvfølgelig visste eg det, men eg bare glemmer ut ting! Er det mulig?? Ganske frustrerende av og til! Var jo godt at eg ikkje hadde gjort noen avtaler om å gå sammen med noen hehe Jaja eg får jo satse på neste torsdag!

 

Noen fra distriktet her inne som pleier å gå på den Strikkekafeèn? Noen som ikkje har vært der og har lyst å gå? Kjøre sammen kanskje? Eg har nå notert ned i Almanakken min at eg satser på Strikkekafè neste torsdag, altså 28.mars 🙂 Da håper eg på strålende sol og minst +10 ute for da er det ikkje sjans for glatte veier som det var bare for noen dager siden! Det er jo tross alt på vei opp til fjellet.

 

Ellers, i forbindelse med 50 års dagen blir det ikkje noe stor feiring slik me egentlig burde ha gjort, eller eg burde laget til. Blir nok stille og rolig slik det alltid pleier. Begge ungene er uten planer og skal være hjemme hele helgen så ei kake og noen boller blir det nok, men verken hæler i taket eller tenner i tapetet er aktuelt. Siste bursdagen me egentlig feiret var min 30 års dagen hvis me ser bort fra 15 års dagen til DibHassan i 2017 og mye har egentlig skjedd siden eg ble 30 år på sååå mangen måter. Men men, ingen sure miner av den grunn ♥

 

Jaja, off nei, det var de der regningene som eg skal betale….er vel bare å få det gjort og etterpå må eg få avgårde noen papirer til Nav! “Hater” egentlig å ringe dit! Snakk om å ha et systematisk KØ system uten noe ende!! Fikk beskjed om at eg kunne sende de på nett, men ikkje søren om eg finner noen “knapper” som tillater meg å sende et eneste dokument! Ååå eg kjenner eg blir full av irritasjon bare eg TENKER på at eg må styre med det,
men det skal bli skjønt å få det gjort!

Men du? Lag deg en herlige dag, det har du fortjent!♥

 

 

 

EN KLEM GJØR EN GLAD DAG
GLADERE OG EN UMULIG DAG MULIG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hei Vibeke! Takk for all inspirasjon og flotte strikke ideer😊 Du har klart å lokke meg inn i engelske oppskrifter, har strikket noen enkle, men nå har jeg gitt meg i kast med Myrtha jakka av Katrin Schneider. 😬Det var en lang oppskrift, men jeg begynner på starten og tar det derfra, så går det nok bra🤞Takk igjen Vibeke, stå på😊 klem fra Marit i skogen

      1. SÅ GØY!*klapper* Det er det eg har sagt hele tiden, det er ikkje så vanskelig når man bare kaster seg ut i 🙂 Skikkelig kjekt å høre! Kjempeflink er det du er 🙂 Snart merker du ikkje forskjellen på om du strikker etter norsk elelr engelsk oppskrift 🙂 Kos deg masse 🙂

Siste innlegg