Kort Prosess…Noen ganger er det ingen vei utenom…

 

Ooookeeei….Jammen begynte kverna å kverne i går kwell, har ikkje tall på hvor mange ganger eg prøvde den på eller la den på gulvet å bare sååå på den…Ja jo, den er fin på meg, NÅ liksom, men eg har virkelig hengt meg opp i en kommentar eg fikk: “…..De 10 kg kommer garantert til å forsvinne og genseren er for fin til at du ikke får brukt den selv! Den glattstrikken der går unna på en dag så fort som du strikker” – Takk Cecilie ♥  Eg trengte den! Planen er absolutt at de 10 kg skal bort, jo før jo heller, men eg “ser” ikkje akkurat det nå om dagen. Uansett, om genseren blir 20 cm mindre i omkrets vil den uansett passe meg nå, så da var det bare å få det gjort.

 

 

 

Først tenkte eg å gjøre noe som alle sier de gjør når de rekker opp: Setter inn en ny rundpinner på punktet hvor du vil rekke opp til, vel, eg fant en pinne str 3 og begynte å plukke opp et par omganger etter mønsteret. Når eg var neeesten helt rundt skulle eg bare trekke litt i pinnen og “KNEKK”!!! Jepp, den knapp! FESTLIG!! La det bare fra meg, men tok det opp igjen i dag. Leita meg halv ihjel etter en lang rundpinne nr 3 mm!! Fant hele 4 pinneposer hvor det bodde en 100 cm lang rundpinne nr 3 mm, men INGEN var hjemme! Hmm Leita gjennom de prosjektene som lå i diverse kurver, men NOP, ingen pinner der heller…MERKELIG! Jaja, kom på at eg hadde en pinne nr 3
i ei eske med nytt garn stående, problemet er at den kun er 80 cm. Blir noe tette akkurat nå når eg fortsatt har begge ermene sine masker også på pinnen. Jaja det er bare noen cm til så skal de maskene på hver sin tråd igjen. Gadd ikkje surre med å plukke opp i dag, eg bare trakk ut pinnene og rakk opp og satte maskene inn på pinnen til slutt 🙂 Gikk så fint atte. Nå må eg bare finne ut HVOR i mønsteret eg er!?!! Etter mønsterborden er det nemligen en del WT runder + noen økerunder..

 

 

 

Som vanlig er det jo aldri så galt at det ikkje er godt for noe hehe Nå får eg jo i allefall testet ut de nye pinnene mine 🙂 SmartStix 🙂 Det som har skjedd, fant det ut (eller kom på) da eg satt å rakk opp: Eg har startet på pinne nr 3 på genseren, når eg kom til mønsteret byttet eg til 3,5 pga mye mønster i flere farger, glemte altså da å gå tilbake til nr 3. SÅ ja, eg tror det er ganske lurt å bare rekke opp og strikke på nytt. Håper bare eg ikkje mister motet etter hvert…*Tenker positivt*

Det eneste eg trenger nå er en SERIE! haha Hvor mange ganger sier eg ikkje det? *ler* Har jo nettopp sett “Ragnarok” og da fikk eg jo strikket godt over 10 cm (litt av det eg nå rakk opp) men det var jo bare forgjeves! Dessuten var jo den serien foreløpig kun 1 sesong og 6 episoder. Trenger en serie med MINST 5 sesonger og 20 episoder i hver, DA begynner me å snakke skikkelig godt strikketid 🙂 Det er jo kommet ganske mye nytt på Netflix f.eks så eg må bare få sjekket skikkelig hva det forskjellige er.

Nå har eg også fått Dib på trening, siden det er “rett her nede” svippet eg bort på Nille en tur – TRENGTE kubbelys, så det så. Smatt innom Gullsmeden også for der har de Postkort med foto fra Tananger 🙂 Eg legger stort sett alltid et kort i gaver/premier som eg sender rundt og i morgen så skal det pakkes, måtte ha en rull med “grå”papir også ser du 🙂 Da er de nok på vingene før helga 🙂 Men du?? VETTU KA!?? Åååå det var noe vanvittig kjekt (og barnslig!) i postkassa da me gikk! Hadde ikkje trodde at den skulle komme så fort, men nå er den her og eg må legge en plan! Jepp, kommer til å angre hvis eg bare setter i gang uten mål og mening 🙂 Skal ta bilder i morgen (dårlig lys nå) så KANSKJE eg kan friste deg og med en gammel ny dille 🙂 Ja, garantert at du også har holdt på med dette før, me må bare hente litt av det som var kjekt med skolen tilbake MoHaaa

Straks klar for kwellen her, har kokt litt kaffi og t.o.m vaska håret! Ikkje verst!

 

 

 

HA EN VINDUNDERLIG KWELL

 

 

 

 

Bare et TIPS! Da eg gikk over til Blogg.no var det mange som mistet muligheten til å følge meg, nå er det endelig ordnet! Nederst i venstre hjørne ligger det en Bloglovin knapp. Klikk på den og du får beskjed hver gang eg oppdaterer. Eller? Øverst på siden her ligger det Instagram knapp, Facebook, Twitter og YouTube. Alle disse fungerer nå om du ønsker å følge meg andre steder.  Mailknappen der oppe virker også, det er kun Snapchat som ikkje er aktiv der (skjønte ikkje helt hvordan hehe, men har du Snapchat så finner du meg der)

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hej vibbedille

      Jeg kan anbefale serien med inspector Morse, den foregår i Oxford, dejlig at strikke til, der er vist 35 afsnit.

      Eller kommisær Barnaby, foregår i små landsbyer i England, men du har nok set dem.

      Hilsen

      Jannie schjørmann
      Danmark

    2. Så koselig at det jeg skrev kunne være til hjelp ❤️
      Tror du kommer til å bli veldig glad for at du rakk opp å begynte på igjen med riktig pinne! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
      Hvis du liker science fiction så burde du se «The Orville» som ligger på Viaplay. Den er utrolig morsom og man blir raskt engasjert i både karakterene og historiene i hver episode. Den har en morsom vri og peker litt nese til alle de science fiction seriene som tar seg selv litt høytidelig!
      Ellers anbefaler jeg «The Night Shift», «Code Black» og «Chicago Med» om du liker sykehusserier.
      «Enemy Within» er en ny serie som minner litt om «Homeland» som jeg også anbefaler om du ikke har sett den. FBI type serie.
      «S.W.A.T» og «Seal Team» om du liker litt mer action/politiserie.
      Hvis du vil ha noe litt rolig uten action, men med drama så anbefaler jeg «Brothers & Sisters». Alle er på Viaplay og de er ganske nye alle sammen.
      Håper du finner noe å se på!

Siste innlegg