KOSELIG FØRJULSSTRIKK – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Pia Kammeborn

Selv om me er fullstendig akterutseilt hva angår Jula så vet eg jo at mangen av dere har vært ferdig lenge nå og da er det vel på tide med noe kosestrikk? Eg syns det er koselig å strikke småting som kan tas i bruk med en gang de kommer av pinnene 🙂 Alle disse 3 oppskriftene her kan du enten henge på Juletreet eller du kan gjøre det enda litt extra utav Julegavene du pakker inn
og da får jo mottakeren dobbel gave, ikkje sant?

Finn frem passende restegarn og bare nyt roen som over å være i rute til Jul 🙂

 

Designet av Pia Kammeborn

KAMMEBORNIA MINI SOCKS
Bildet over
Gratis Svensk Strikkeoppskrift

 

Designet av Pia Kammeborn

Disse vottene har eg blogget om før, men de er jo så søte!

 

WISBY MINI MITTENS
Svensk Strikkeoppskrift

 

Designet av Mary Claire Goodwin

På dette prosjektet får du deg også en tur i skauen! Stikk ut å gå deg en tur, samle litt kongler, gå hjem, kok deg kakao og bare KOoOS deg 🙂

 

PINE CONE GNOME
Gratis Strikkeoppskrift

 

* * * *

Gjett om det var ett stykk HAPPY DibHassan da han kom hjem fra skole og jobb i går kwell?? Han var som en Durasell Kanin da han koblet opp alt pc utstyret! Så gøy! Bildet er tatt i går kwell, men alle veggene er kritthvite altså 🙂 Det mangler fortsatt noen hyller og litt diverse som skal opp på veggene,
men nå er han i allefall ute av stua!

Selv om det ble mye luftigere i stua så er det en god del å ta fatt på! Forskjellen nå er at det står KUN på oss og ingen andre 🙂 Satser på at eg får gjort mye i dag, Ali har installert seg på kjøkkenet og baker “middag”. 

Alt vil me nok ikkje få ut og bort fra stua, hele taket mangler jo lister og de ligger langs veggene her og me har ingen bedre plass her og nå. Uansett kan MYE bli bedre slik at det blir tålig bra 🙂

Men EN ting er me ikkje fornøyd med og heldigvis kunne tømmermannen SE hva me mente og tok bilde av det! Tilfeldighetene ville at en liten edderkopp parkerte akkurat i skille! Den står på den nymalte siden av skille som maleren nå har malt, ca 2 cm til venstre side for edderkoppen er det som Ali malte. JA, maleren har brukt vår maling fordi det skulle bli likt, noe det overhodet ikkje ble! Me prøvde å forklare maleren at han kan IKKJE stoppe der fordi det blir skille, “Nei nei det blir bra!” Vel, som sagt, maleren har malt på kritthvitt underlag av ny tapet og nytt sparkel. Da Ali malte  gjorde han det opp på flere lag med beige/kremfarget maling som under der igjen var grønn! Ergo, han og maleren hadde ikkje samme utgangspunkt. Grunnen er fordi Gjensidige ville IKKJE dekke maling av hele veggen…Anyway, nå skal tømmermannen ta dette opp med Prosjektlederen så får me se hva det blir det. Samme problemet er det jo på den andre veggen, men den skal Ali male mørk så det spiller ingen rolle. Kjenner bare at eg orker IKKJE mer nå før Jul, la det bli et nytt år først.

Etter at rommet til DibHassan var ryddet på plass stakk me på butikken i 19 tiden i går kwell, men måtte bare lufte oss + me var sultne haha Blir dårlig med middagsgryter når det koker som verst. Me fikk handlet litt Go`saker + et par Grandiosa! Da er det kris ass! haha

Fikk også kjøpt litt sånn JulekakeIngredienser som eg visst eg trengte om eg satte i sving å bake etter hvert 🙂 SÅ ja, da er me i grunnen i gang da!

Nå etter på, må bare ha litt mer kaffi først, så skal eg surre håret i en topp og bare gå ALL IN! Kjente det i ryggen og beina i dag da eg sto opp at eg var med å løftet og fikk på plass møbler i går, men enn så lenge har eg IKKJE tenkt å kjenne etter! Får ta meg av det når det ser bra ut her hjemme! Er fortsatt ganske mye i stua som er litt kaos og eg må få det satt litt i system om det er mulig! Hadde me bare hatt en plass til alle listene som ligger både i stua og langs veggen i gangen, men men man kan ikkje få alt. Må bare gjøre det beste ut av det!

Hvis eg virkelig vil bli irritert så kan eg jo tenke på at HVIS BARE Kommunen hadde gjort jobben sin i sommer så hadde ALT nå vært fint og ferdig! På veldig mangen måter føler me oss rundtlurt av Kommunen kan du si…Hva kan man egentlig gjøre?? Det er søren ikkje bare bare å ta den kampen der tror eg…

Vel vel, målet mitt er at på fredag når me tar kwell og skal kose oss, da SKAL man kunne se at det er Jul i stua! Krysser fingrene! Må også satse på at eg får Julegavene i havn ved hjelp av kveldsstrikking 🙂

Det er nydelig vær i dag! Strålende sol og -4 grader 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT STRIKKEDAG

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg