Koselig Pyntekjole – Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

Reklame | Du Store Alpakka - House Of Yarn

Designet av Hrönn Jónsdóttir/ Du Store Alpakka

 

Dette er garantert den mykeste og skjønneste kjolen som strikkes kan ♥ Blir det ikkje varmere enn dette i sommer så kan den brukes allerede nå, men det blir uansett en deilig kjole til å bruke ut over høsten. Likte den veldig godt i fargene på bilde, men hvis du allerede nå tenker på Jul!! (Ja eg VET det er sommer hehe) ser eg jo at denne kan bli veeeldig fin i rødmelert! ♥ En skikkelig koselig kjole å bruke i vintermånedene.

 

 

Designet av Hrönn Jónsdóttir/ Du Store Alpakka

 

I oppskriften er kjolen strikket i Alpakka Wool, Dreamline Soul og Dreamline Sky
Kjenner ei lita tulle eg som blir 3 i september….sukk…det er så mye fint og smått eg vil strikke

 

 

LINEA PYNTEKJOLE
Bildene Over
Str 1 til 6 år

 

 

* * * *

 

ALDRI har det skjedd at Dib har forsovet seg, ALDRI! I dag skjedde det….og det var visst min “Jobb” å vekke han *ler meg ihjel* Ali pleier jo alltid å stå tidlig opp uansett han, ja sånn i 6-7 tiden og dermed vekker jo han Dib når han hører han ikkje står opp på alarmen sin f.eks. Hjelper jo veldig lite når eg har alarmen på 8.45 og Dib skulle tatt bussen 08.55 haha Både Dib og Ali sov altså for aller første gang gjennom alarmene sine og Dib fløy ut dørene 2 min på 9! Det måtte jo skje en dag hehe Godt det ikkje var en viktig dag da, eller dvs, alle skoledager er jo viktige, men nå er jo skolen i FerieModus så litt svinn må regnes med. Uansett så klarte Dib å være på skolen litt over 10, hvordan det er mulig, ja det sitter eg her å undrer meg over haha
(Han skulle altså starte kl 10 så det var skikkelig bra jobba)

Ellers så ser det ut som et blomsterSLAKT på terrassen!! Oh My! Det har blåst noe inni hampen i natt og kronblader ligger strødd over alt, faktisk ser det veldig fint ut, men stakkars blomstene da! Det ser ut som noe er slaktet inne i leiligheten også…Rommet til Amira er mer enn mindre tømt og eg jobber med å puste med magen hehe MEN, det skal den jenta ha! Hun er utrolig ryddig av seg når hun roter hehe Allerede i dag skal hun komme hjem med tilhenger når hun er ferdig på jobb, da er det bare “Swisj-Swisj” som hun så fint beroliger meg med 🙂 Alt som skal kastes skal ut på gjennvinninga og resten av sekkene går til Fretex og på returen plukker hun med seg ny seng og hun bytter galant ut de HØYE OG MASSIVE skapene med nette og lekre kommoder 🙂 Tror virkelig rommet blir meget bra til slutt 🙂 Planen pr nå er at hun og Ali starter å male på torsdag 🙂 Kan jo like godt bare gjøre ferdig hennes rom nå når hun likevel har tømt det så håper eg bare at given fortsetter slik at stua blir ferdig mens eg sover eller no 🙂 Kjenner veldig godt på det at det hadde vært herlig å starte høsten i “Ny” leilighet hvor ALT er på plass og ikkje minst en Jul UTEN alternative plasser å sette Julepynten på 🙂

Eg har virkelig vært TÅLMODIG det siste året!! Eg har lukket øynene titt og ofte og bare akseptert at NÅ ser det sånn ut, at eg MÅ stige over 1 m med materialer for å komme inn på mitt deilige garnrom og JA at det er unødvendig mye møbler/ting stående i gangen og JA at alle taklistene til stua ligger I STUA! De har ligget så lenge nå at eg “ser” de ikkje lengre…Det er litt farlig det også for når eg ikkje ser det, ja da kan eg ikkje mase! hehe Men siden me nå også fikk klarsignal forrige uke om at vannlekkasjen oppe hos naboen har bestått og er “Godkjent” er det jo bare å sette i gang og eg tror Amira klarte å tenne en glød i Ali nå når hun tømte rommet 🙂 Det skal eg si, en VANNLEKKASJE kan virkelig ta piften fra den beste og nå håper eg vår uflaks er oppbrukt 🙂

Eg skal som vanlig bare ta den runder eg pleier, dvs å rydde litt RUNDT rotet som eg ikkje ser lengre og noe mer enn det blir nok ikkje gjort, burde vasket litt klær, men ENN så lenger gidder eg ikkje generere mer rot siden eg da må ha stativer stående i ganger.

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille som puster med magen 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg