Koselige Julegaver – Norske Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Sys Fredens

 

Bare sånn for å nevne det (mulig du setter kaffien i halsen) men i dag er det akkurat 3 mnd til julaften! Eg kan
i tillegg love deg at fra nå til da kommer det til å gå fort, veldig fort – ALT for fort! Når det kommer til å lage julegaver elsker eg kombinasjonsgaver, og for meg vil det si: Strikke eller hekle noe, kjøpe noe og sååå til slutt pakke det inn på en måte slik at også innpakkinga føles som en gave, skjønner? Det er de beste gavene, er du så heldig å få denne type gave så håper eg du føler at eg virkelig la sjela mi i det hele.. Plutselig blir “bare” noen hjemmestrikka kluter helt konge! Må bare skynte meg å si: Man skal IKKJE kinse av hjemmestrikka kluter,
det er faktisk de beste!

Det gøyeste er jo ikkje å strikke klutene, neida! Det gøyeste er å finne tilbehøret som skal pakkes inn med klutene! Ååå eg elsker det ♥ Noe av det viktigste er å jo kanskje å velge “riktig” farge på klutene slik at de matchet mottakers kjøkken. Der etter svinser du en tur til byen og svirrer rundt inne på “Søstrene Grene” (og evn TGR).
De oppvaskbørstene som er på bildene fikk eg tak i på “Søstrene Grene” og eg har faktisk ei røys av de inne på Garnrommet. Noe eg ofte bruker som “innpakking” til hjemmelaga elelr strikka gaver er kofferter! Jepp, rett og slett en koffert, de finner du også i søkk og gav på “Søstrene Grene” – De er såååå fine! HER kan du se en gave eg putta i en slik koffert, eg oppbevarer også alle mine hjemmestrikka kluter i en slik koffert, en skikkelig limefarget en!

 

KNIT DISHCLOTH
Bildet over
Gartsi Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Sys Fredens

 

Eg vet det er mange som ikkje er like flinke som andre å strikke, men de vil så veldig gjerne strikke og lager til gaver likevel. Selvfølgelig så kan du det! Disse klutene er så enkle at de kan egne seg til en helt nybegynner
i strikkefaget. Min Klutekoffert inneholder for det meste Bitta sine, men selv en klut kan for noen bli for kompliserte og da er disse på bildene her helt suverene. I tillegg er oppskriftene gratis så det er bare å plukke de med seg 🙂

 

KNIT DISHCLOTH
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Min dag i går! O M G!!
Eg reiste meg fra Go`stolen i 11 tiden og satte i gang, rydding av skapet var på programmet! Du vet når du starter på noe som du har planlagt, du ser for deg at du “skal bare”, og så ferdig? Vel, rot og rydding har en helt egen evne til å forplante seg og gjerne ramle helt ut av proporsjoner og rett og slett bare TA AV! Det skjedde i går…
DET GIKK I ETT, men HEKKAN eg fikk gjort mye! Nå ligger det bare en passe stor haug med klær som eg skal brette og legge inn i mine hyller i skapet inne hos Dib (ja han har 2 doble så den ene hyllerekka er min).

Resultatet etter ryddinga ble en smekkfull sekk (av de største!!) + 4 noe mindre sekker! Eg renset jo også ute
i garderobeskapet som står på den ene veggen på Hobbyrommet. Alt av vesker, sko, jakker og klær som ikkje har vært i bruk de siste par 3 åra – UT! Når så Dib kom fra jobb putta me alt i bilen og så kjørte han og eg tur, ned til Fretex Containerene 🙂 Så DIGG! Nå er f.eks alle extradynene og soveposer (og telt!) lagt i hver sin hylle ute
i garderoben + at det er en stor hylle ledig ennå! Dene ene overhylla inne hos Dib er også ledig + at kopimaskinen og en del annet fikk plass inni skapet! Det er digg det! Isteden for at de Vakumpakka plastsekkene med MYE av Ali sine klær lå å tok opp hylleplass har de nå fått plass opp på skapene!

 

 

 


Amira fikk også hengte opp favorittbildet mitt! Digger det bildet der! Har ikkje heeelt bestemt meg for hva eg har lyst å ha på veggen til høyre for bilde, får sjå…Har noen ideér da 🙂

 

Beina mine gikk i ett, var innom en svippas på Rema å handlet litt på vei hjem fra turen, trengte diverse MELtyper! Jadda, for vel hjemme igjen svingte Amira verktøyet og fikk skrudd fast hyllene i skapet mitt mens svingte eg en deig på kjøkkenet! For første gang og med en god porsjon skeptis laget en frokostbrød! Overraskelsen var gigantisk for de smakte jo som frokostbrød!! Ja de var så gode at eg bare måtte få pakket de fortere enn fy og putta de i fryseren! Oppskriften eg brukte og som eg varmt kan anbefale var DENNE! Disse er supre som lunsj på jobb og er der med forbehold ungene *fniser*. I dag er planen å sette noen deiger med de andre meltypene eg kjøpte, må bare får ryddet bort noe klær først 🙂 Eg har ALLTID så lenge eg kan huske elsket å bake, men med en kokk i hus overtok han mer og mer av det – Nå vil eg også! hehe Kjekt å bake til fryseren syns eg. Jaja, nå er det best å komme i gang med dagen for eg har litt på tapetet kan du si….spenningsmomentet blir om eg får strøket den der GRANA i dag da!! Har så lyst å montere “TINGEN”! 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Har faktisk tenkt å øage julegaver i dag. Heklede sminke-pads. Fylle en krukke med slike i sarte pastellfarger. Må bare reise meg fra sofaen først.

    2. Her går det unna i svingende. Lurer på hva du går på??? Skulle gjerne hatt litt av den energien din. De frokost brødene såg digg ut. Tenker jeg må prøve meg på disse.
      Ønsker deg en fin dag. Du må passe på og puste ut litt innimellom.
      Klem fra meg.

      1. Eg tror bare eg går på ren skjære vilje og litt faenskap 😂 Eg har så vondt i beina eg vet IKKJE hvordan eg skal stå. Men nå har eg ventet så lenge på å komme helt i orden og da har eg funnet ut at skal d bli gjort så må eg gjøre det selv. Nå vet eg hvor alt ligger og eg vet det IKKJE er noe grums i hjørnene. Nå skal eg surre på kjøkkenet å bake litt 👍😂

Siste innlegg