KRISE! Ja, akkurat sånn er det…!

Reklame | Knit At Home og Linde Garn/ House Of Yarn


Ja det ER krise i heimen! I allefall i StrikkeBobla mi er det seriøs krise og eg er der hvor strikketøyet fort kan bli danglet vegg i mellom, eller at eg kan bare ta en galant helomvending…! Vet ikkje om eg gidder en helomvending for nå var eg jo så fornøyd med planen eg hadde, men selvfølgelig…..Går man tomt for en farge så skjære jo alt seg! Eg var bombesikker på at eg hadde et utømmelig lager av både garn og farger i hyllene mine, men som alt annet så tar det slutt en dag og det ble I DAG!! Har kun 2-3 m igjen av det grønne som eg holder på med akkurat nå og det passet meg midt i….kan du trygt si!

 

 


Eg startet jo på dette feltet her med 2 grønnfarger, eg bør ha det noe bredere for eg har planer om å brodere litt blomster i dette feltet. Genseren er strikket i en blanding av garn fra Knit At Home og fra Linde Garn, begge deler er samme garn, men Knit At Home har sluttet med noe så da må eg faktisk innom Nille en tur. Akkurat det orker eg ikkje i kwell…Hovedsaklig består genseren i Alpakka Ull fra LindeGarn i Brent Oransj og Rødlilla, men eg har også noen farger i Classic SW Wool fra Knit At Home (Dette er gått ut). På Nille har de jo Ren SW Ull så da må eg sjekke om de har sånn ca samme fargene…GUuuu for et styr!! Ja ja jo neida, så lenge eg får noen nøster av den Brente Oransje på Nille så får det bare stå til med det eg putter inn i mellom *ler*

 

 


I den oransje stripa over brystet har eg planer om noen blomster, noen litt halve som bare titter opp liksom, men får se hva eg får plass til. Eg prøvde den på i går og den satt veldig fint over skuldre og bryst. Kunne ha tenkt meg den noe bredere over her, men ermhullene er ganske store så eg vil tro at når ermene kommer “på” så vil det bli noe mer plass, litt mer romslig liksom. Nå har eg strikket ca 10 cm fra ermdeling og eg fikk det for meg at eg skal øke ut litt, så da blir det noen økinger i hver side nedover ca hver 10. cm. Bare fordi eg ikkje vil ha den klistret rundt hoftene. Har også sjekket at hele genseren lar seg blokke litt i bredden så det skal eg benytte meg av 🙂 Hvor mange cm er det akseptabel å blokke i bredden? MoHaaa (Må absolutt ikkje legge på meg noe mer nå ass!!)

Blir jo spennende å se hvordan denne ender ut til slutt for akkurat nå har eg slettes ikkje peiling!

 

 


Eneste som er sikkert er at eg skal brodere en del slike “J
alla” blomster, både hele og halve der det måtte passe 🙂 Blomstene brodere du kjapt og du kan se hvordan du gjør det HER!

Så javel, da blir eg vel sittende her å surre samtidig som eg klør meg i hua over hva og hvor eg skal gjøre noe…? Kanskje eg bare må finne meg et annet strikketøy? Uansett får eg jo ikkje mer garn før tidligst i morgen hvis eg svipper innom Nille, men får ser hva eg blir enig med meg selv om. Det løser seg nok! GARANTERT!

Anyway! Hekkan det ble en digg middag i dag! Ali og eg fartet ut til Mega og hentet med oss 5 nygrilla og varme kyllinger Mmmm T.o.m Stefano tok til takke med et varm kyllingbryst i dag Eg tok meg en tur i “åkeren” på terrassen og i dag ble det en del av både Isberger og en rød som eg ikkje vet navnet på + 4 neper! Fant ut at eg måtte tynne litt ut i rekkene for å gi bedre vokseplass. Å ja, smaken sto til forventningene. Til dette blandet eg litt av den Mango Chutney i litt rømme, men det var visst nok kun eg som likte det….Da lurer eg på om det kanskje spøker for den Indiske middagen eg skal servere på lørdag…?? Jaja fadderullandei, eg SKAL lage det og de som ikkje liker det? Javel, så er det brød i skapet *ler*

Nå gjenstår det bare å lage meg en kopp kaffi og sette på Sopranos så er eg klar for kwellen! Har ikkje kwilt i dag så eg satser på en noenlunde tidlig kwell i seng slik at eg muligens får en bedre rytme
og at eg ikkje våkner halv 6 i morgen!

Fortell meg hva gøy du strikker på? Hvilket garn koser du deg med?

 

 

KOS DEG OG HA
EN TRIVELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra mett og fornøyd Vibbedille 🙂

11 kommentarer
    1. Hallo. Jeg har ikke dette garnet jeg heller så jeg kan ikke hjelpe deg. Jeg holder på med det siste på rosa babyteppe. Jeg skal strikke inn navnet på den lille frøkena. Jeg koser meg med Viking Baby Ull er blitt helt på styr av det garnet. Skal strikke ei ny jakke til min mor men det blir ikke ennå. Etter babyteppe blir det en kjole til ei lita frøken og den skal strikkes i en garn jeg aldri har brukt. Må ha med meg noe arbeid når jeg reiser nedover til Oslo med siste kattungen vår. Hun skal på langtur først Nice og etterpå Monacco. Håpet jeg skulle få meg en tur dit men den gang ei. Men det er helt ok med en tur til Oslo.
      Så må du ha en fin kveld.

    2. Nå strikker jeg “marys svøp” veldig koselig strikketøy, men har null peiling på om jeg får det til 😅😅 broderer julestrømpe også, så veksler litt..

    3. Gode kvelden 😃. Igår ble eg ferdig med en topp til meg selv!!!! Eg strikke jo nesten aldri til meg selv, det tar sånn tid 😂😂. Har 4 par sokker som eg har strikket vrborden på, så nå er det hælene , og resten igjen. Ett par i Perfect garn, ett par i Sisu, og 2 par i Regia, favorittgarnet til sokker. Imorgen finner eg garn og oppskrift til babyjakke til 4 mnd. Barnebarnet trenger 😊

    4. Jeg er på slanking, garnslanking altså 😄 Fullstendig selvpålagt, og vet du, jeg har ikke kjøpt et eneste nøste i år. Har et drøss av halve nøster, enslige nøster, nøster i omtrent samme farge, men forskjellig fargenr. Har allerede planlagt noen stripete gensere til barnebarna. Har garn til større prosjekter også, men prøver å få unna noe av «småtteriet». Akkurat nå holder jeg på med sokker i Sportsragg, svarte sokker med neonrosa striper.

    5. Hei på deg,
      I dag tester jeg ut Viking Bamboo sammen med Drops Kid-Silk. Jeg stikker Ankers sommerbluse og er veldig gledelig overrasket så langt. Bamboo er ikke noe god å strikke med til vanlig for tråden dele seg hele tiden
      Men IKKE nå. Bsre fryd og gammen og kos å strikke.
      Blir spennende å se til slutt.
      Han en fin kveld

    6. Nærmer meg ferdig med Klompelompe Annie-hals i sandnes Kos, holder på å strikke gevinster til Sanitetsforeningens lotteri i August 🙂 Når jeg endelig blir ferdig med det er det monteringer i lange baner, ikke minst på Svigerfars Fanakofte som jeg vurderer glidelås på 🙂 Noen gode tips til festing av glidelås?

      Ha en finfin strikkekveld 🙂

      1. Veeel, eg holder også på å sy en glidelås i ei Fanajakken. Mange sa eg skulle bruke symaskin, men det kan eg ikkje så eg syr den i for hånd. Det går tregt, men eg satser på at den fungerer godt når den er ferdig 🙂

    7. Holder på å strikke grønnsaknett etter din oppskrift.Er nå igang med nett nummer to og er så fornøyd.Eldstejenta har også lagt inn bestilling så må bare strikke i vei!Ønsker deg en strålende fin kveld/natt 🙂

Siste innlegg