Kvinneguiden – Et (u)nødvendig onde?

 

Kjenner litt på det akkurat nå, ja at eg muligens beveger meg ut i en “krig” som egentlig ingen kan vinne…heldigvis er eg ikkje ute etter å vinne noen ting…men nå har eg sittet på hendene i over en uke ca uten å ha sagt et eneste ord og det er vanskelig når det er sååå mye eg har lyst å mene litt høyt om! Ja og meninger har eg mange av når det gjelder litt av hvert, ja som f.eks Kvinneguiden. Den forhatte Kvinneguiden, nesten som et skjellsord, ja for der spiser de bloggere til frokost har eg hørt!? Å ja, de mener mangt og mye om det meste, til tider kan det være underholdene, kanskje noen føler seg uthengt og latterliggjort der inne, men veldig ofte vil eg heller si at det er ganske så opplysende å lese der inne, noe eg har gjort litt den siste uka- t.o

Den siste ukene har eg også observert forsiden på Blogg.no og det har vært skrevet utallige innlegg om en ganske ny ex-blogger, sympatiinnlegg fra de noe mindre bloggerne og de er neimen ikkje “billige” i sine uttalelser om hvilke type personer det er som leser Kvinneguiden eller som er ikkje liker denne nye ex-bloggeren. De hyler høyt om at andre hetser, hater og “angriper”, men hekkan!! Om man ikkje liker den aktuelle bloggeren så er man søren ikkje verdt dritten på gata tydeligvis, ja eg ble rent sjokket av hva hun ene skrev og vil helst ikkje gjenta det her og nå. Mistenker vel også at alle disse sympatiinnleggene blir skrevet i HÅP om å sanke lesere (klikk?) bare ved å bruke bloggerens navn i tittelen på innlegget.
Snakk om å “sko” seg på andre sin elendighet suksess (?)

 

Noe annet eg har lagt merke til er at ingen av de så kalt store bloggerne har tatt denne ex-bloggeren i forsvar?? I wonder why…Mulig det har gått meg hus forbi?

 

Disse bloggerne med alle sine “sympati innlegg” burde lest BÅDE Kvinneguiden og Blogg om Toppblogger for å bli litt informert om sine helter, eller sin helt! Er det noe eg har lært i alle de årene eg har blogget og ikkje minst lest blogger så er det å ikkje ta alt som blir skrevet for god fisk – rett og slett. Det gjelder jo for så vidt media generelt, “fordi om det sto i avisa betyr det ikkje at det er sant”, eller??

Eg mener at sannheten er den; me som “lever” her på nett og liker å være her burde TAKKE både Kvinneguiden , Blogg om Toppblogger og Asti for de er alle med på å holde oss litt i ørene, for jaggu er det mange fallgruver her i det store intet! Mulig eg vakler på en akkurat nå, men la gå – Noen sjanser må me jo ta i løpet av livet. På begge de nevnte stedene sitter det utrolig mangen kyndige og flotte damer som går skikkelig til verks for å motbevise mye av det som blir postet av diverse bloggere. De kan slå i bordet med mye dokumentasjon og bevis som gjerne bloggeren selv har slettet i redsel for å bli avslørt. De har i mange situasjoner fått meg til å innse at det er mye galt som blir gjort “der ute” i blogglandia, ja veldig mye som også i følge loven ikkje er tillatt! Du som velger å bare lukke øynene for alt dette og i steden for skriver lange heseblesende og utskjellende sympatiinnlegg til fordel for bloggeren er med på å videreføre disse lovbruddene hvor helt uskyldige mennesker blir rammet. (Mange ganger lurer eg på om dere er litt “hjernevasket”/ trollbundet av bloggeren?) Hva gir en blogger rett til å henge ut eller true en leser som ikkje gjør annet enn å stille spørsmål til handlinger som blir gjort? For så å slette innlegget eller kommentaren, slette bevis som omtrent i samme sekund det ble publisert også ble screenshot`et av et smart hodet
som visste med det samme at DETTE ER GALT!

Eg vil tro at det snart finnes et ganske solid arkiv med innlegg, bilder og info som flere enn èn blogger skulle ønske brant opp. Det er da eg lurer på hvorfor ikkje bare være hederlig og ærlig fra dag 1? Hva er greia med å tøye strikken så langt at du til slutt risikerer hele “imperiet” ditt går opp i røyk?? Ja levebrødet som det er for så mange. Mange av bloggerne er jo virkelig med på å ødelegge sin egen troverdighet må eg si,
hva er greia med det egentlig??

Så ja, eg skal komme med 3 gode tips hvis du har tenkt å skrive et sympatiinnlegg
eller på annen måte ta en blogger i forsvar en annen gang;
Nr 1: SJEKK FAKTA! Nr 2: SJEKK FAKTA! Nr 3: SJEKK FAKTA!

Bare i tilfellet du skulle lure; Eg syns selvfølgelig ikkje at det er greit om en leser driver med personangrep i kommentarfeltet eller hets forøvrig, men da syns eg jo at bloggeren selv bør ta affære som f.eks å sikre skikkelige bevis ( ja som en kjapp screenshot). Du er ikkje mye troverdig om du påstår at ting har skjedd uten å kunne bevise det? Som blogger skal du tåler litt kritikk så lenge det er i forhold til sak, men å bli gjort oppmerksom på at det du faktisk skriver på bloggen ikkje er lovlig er IKKJE et personangrep og det er heller ikkje grunnlag for å anmelde leseren. Min mening er jo at om du anmelder noen så bør du
i det minste ha rent mel i egen pose…

 

 

 

Men, hva vet vel eg? – Eg strikker jo bare her 🙂

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

24 kommentarer
    1. Og jeg leser jo bare her og der ( og strikker innimellom), men ikke på kvinneforumet da. Men jeg har kikket der en gang for lenge siden, da det var et sabla sirkus på blogg.no, og det forumet også ble dratt inn. Himmel og hav, sier jeg bare. Ellers har du rett, for jeg har også lest en del fra de større bloggeres side. Engler? Niks. Jeg er ikke helt senil ennå, men jeg gidder ikke blande meg inn i spetakkelet ved å påpeke fakta. Tror det krever for mye energi, og jeg har annet å bruke livet på. Garn, f.eks.

      Det er fortsatt noe som heter “å feie for egen dør”, samt ” kvinne er kvinne verst”, og feilfrie er ingen av sidene.
      Helt greit å være blod-fan av de store bloggerne, men det betyr ikke at alt de foretar seg, er perfekt, og så skal man skjelle og smelle på kritikere? Mobbere kan man sikkert skjelle på, men man må kunne skille mellom de to.

      Sanger Astrid S fikk jo nesten hodet bitt av seg pga sin kommentar om plastbager til Ariana Grandes konserter. Nå tenkte hun muligens ikke langt nok, kun på miljø, – for det dreier seg om sikkerhet så ikke folk skal få med seg våpen inn, men Arianas fans glefser. Det gjelder å tenke minst to ganger før man poster noe, må ordlegge seg riktig. 🙄

      Nå blir sikkert du poppis på det kvinneforumet..hehe. Jeg skal ikke dit for å se. Skal strikke ferdig noe i dag.
      Ha en fin søndag!

      1. Gjett om eg har tenkt ikkje bare 2 ganger, men mangen ganger før eg postet dette innlegget. Skrev det før eg la meg i går, men måtte sove på det, derfor kom det i dag hehe Om eg blir poppis på KG har eg ikkje bry med for det blir skrevet mye bra der inne også. Har i grunnen bare lest der inne siste uka så hva som gjemmer seg bakom alle trådene aner eg ikkje, men eg leste det som var relatert til innlegget og eg mener at det sitter mangen kyndiger damer der inne. At en stor blogger skal få gjøre som hun/han vil er ikkje greit. At bloggeren velger å slette kritikk og negative kommentarer og KUN etterlate de rosa hjerte kommentarene er ikkje greit! Det fremstår jo som en diktatorisk sekt av et eller annet slag, alle som er uenige blir kastet på hue og ræva ut slik at “lederen” (altså bloggeren) kan sole seg i glansen fra alle tilbederne. Dette danner et helt skjevt bilde av både virkelighet og sannhet, noe som IGJEN gir evn sponsorer et helt feil inntrykk. For å sette det heeelt på spisses så blir jo sponsorer lurt til å tro at denne bloggeren er jo enestående.

        Meeen, akkurat som du “dilldall” så liker eg nå best å strikke, men av og til MÅ eg bare la fingrene fare over tastaturet og mene noe høyt. Nå skal strikketøyet frem. Ha en strålende søndag du også 🙂 Takk skal du ha 🙂

    2. Jeg er så enig med deg! På tide at noen bloggere tar til orde i denne saken. Jeg begynte å lese på KG for ca 1 år siden, gikk inn med skepsis og var ganske negativ. Leste mye over alt, men ble litt fast i Rampelysforumet. Og ja, det er noen få der som er ganske ufine, men flesteparten er veldig oppegående. I all hovedsak er det gode diskusjoner om høyst relevante ting (innenfor Rampelyssegmentet), og det er mange viktige ting som tas opp.

      Det er ganske skremmende å se, feks Annebrith, hvordan hun forlanger å få holde på uten å få kritikk og alltid er offeret. Når hun føler seg kritisert er helvete løs, og hun slår langt verre tilbake enn hun i utgangspunktet fikk og ender i offerrolle. Det er også viktige ting som eksponering av barn, orivat/personlig, forhold til reklame, etikk og moral, forbrukermakt og annet som blir diskutert. Som forbrukere av blogger synes jeg vi har en rett til å kommentere disse tingene. De fleste blogger i dag er bedrifter, det er AS og et apparat rundt som gjør det enda tydeligere at det er på sin plass med både KG, bloggomtoppbloggere og Asti sin blogg, der alt er arkivert og dokumentert. https://influencere.wordpress.com

      Synes det er flott at du engasjerer deg! <3

      1. Tusen Takk skal du ha <3 Helt ærlig så har eg reagert på at ingen av de andre store bloggerne har sagt noe? Eller, skrevet noe? De er vanligvis kjapt ute å forsvare hverandre. Tviler på at alle er enige i det som skjer, men man vet jo aldri, kanskje de er kneblet på en eller annen måte? Kanskje de er redde for å være den første som sier noe? Eg vet ikkje, men eg har lenge hatt lyst å sagt noe og nå klarte eg ikkje holde meg. Har hatt sååå lyst å kommentert på alle de sympatiinleggene som er skrevet den siste tiden, men heldigvis holdt eg meg for god til det. Det hadde nok blitt som å snakke til en vegg hehe

    3. Ja, det er som å se en sektleder med hjernevaskede fans rundt om i SoMe.
      Merkelig og skremmende…

      Bra du postet dette! Det er jo knapt noen i de vanlige media som tør…

    4. Veldig bra skrevet!!

      Kvinneguiden setter fingeren på en del utfordringer med bloggverden og andre influencerarenaer.

      Det er nok ikke alle som skriver helt greie kommentarer, men fordelen med KG er jo at det er moderatorer som modererer etter et regelverk, ikke en enkeltperson som velger å beholde all ros, men blokkerer alt som er i nærheten av kritikk og kaller det hets…

      Synes du får sagt ting utrolig bra i dette innlegget!

    5. Jeg synes Kvinneguiden er morsom med alle de diskusjonene der:) Og det at man blir nevnt der betyr at man er kjendis. Så gled deg til denne dagen;)

    6. Godt skrevet. Fakta ja. Helt enig. Når man kommer med påstand på påstand og ikke kan bevise en eneste av dem, da er det svidde muffins ute og går. Både på KG, BOTB og Asti har hele tiden vist til harde kalde fakta og har motbevist Annebrith så mange ganger at folk må snart få øynene opp. Det er smertelig å se sektmedlemmene hardnakket benekte ethvert bevis og fakta, det går ikke an å diskutere med dem engang for de har jo ikke et bevis på det de påstår er sant. De bare mener og tror og synes. Tragisk.
      Jeg var ekstremt negativ til KG da jeg kun hadde hørt negativt om dem fra AB. Det er ikke før nylig jeg av ren nysgjerrighet gikk inn å leste. De har screenshots av den slettede bloggen og fra andre steder, jeg har sett bevis på bevis på at AB farer med ekstremt mye løgn. Alt hatet hun sier hun har fått, 99% av det hun slettet av kommentarer var ikke hat. Det var spørsmål. Hun sitter på God morgen Norge og lyver, hun lyver i media. Hun hauser opp alt til å se mye verre ut enn det er og fremstiller seg selv som offer hele tiden og sektmedlemmene tilber henne.

      1. Ja det ER skremmende! Men det som skremmer mest er jo at både TV2 og NrK gir henne “spalteplass” i beste sendetid og de stiller INGEN what so ever kritiske eller skikkelig spørsmål! De bare “laller” med hennes og eg får MAKK! Noen bør får slått i bordet med fakta og bevis et sted og det finnes jo flere som sitter på det. EG har et saftig blogginnlegg i hodet, men om eg poster det så blir eg nok anmeldt selv, men kjenner at det gjør meg sint at noen skal få ture frem med så mangen løgner og galskap.

    7. Hater mobbeforumet Rampelyset på kvnneguiden, og vi ar mange godt voksne bloggere som har anmeldt Rampelyset for grov mobbing og hets mot flere bloggere 🙂 Politiet sa de tok anmeldelsene seriøst, så vi ligger bra an til å få Rampelyset stengt for godt 🙂 Gjett om vi skal kose oss glugg 🙂

      1. Dvs du syns det er helt innafor å misbruke politiets ressurser? Ja du oppfordrer til det ganske klart å tydelige i bloggen din også. Tror du bør lese hva som skjer på nett uten å la deg påvirke av alle andre, muligens ta på “andre briller” for å se ting fra et annet perspektiv? Det er veldig ofte en smart ting å gjøre ser du og ikkje bare ta alt hva EN person sier eller skriver for god fisk. Tenk deg om før du dømmer selv og slenger ut av deg ting som for ALLTID vil stå på nett. KARMA er det noe som heter og det kan svi…

Siste innlegg