La det bli en rolig Nyttårsaften!

Foto: Anja Takacs

 

Jadda, så er det denne tiden på året igjen.…Det advares hvor enn man snur seg samtidig som utsalgssteder fylles opp av fargerike og flotte smell! Eg liker overhode ikkje raketter, har aldri gjort det – Var livredd som liten og sto alltid inne og så på gjennom vinduet. Skummelt, og man kunne jo aldri vite fra hvor det kom en “hyler”. Eg er glad for at ting blir ulovlige og at det skrenkes inn. I fjor var det en idiot som satte et sånn digert “batteri” mellom leilighetene og garasjene her, det er kun få meter fra vår terrasse – Det var hinsides helt grusomt, ja jo,
fint nok å se på, men lydene er forferdelige syns eg og Milo (<—Katta!) klarte ikkje komme seg
lenger under sofaen enn det han gjorde…

Takk og pris for at det finnes personer som Anja Takacs! Dette er raketter for meg Woop Woop! Så nå har eg kjøpt meg denne Nyttårs eBoka og så håper eg at ungene har lyst å perle raketter med meg på fredag 🙂 Da kan me meske oss med masse fargerike perler og ikkje minst glitter! Det kan bli flott det. Ungene har jo selv en hund hjemme så dette er jo absolutt helt perfekt!

 

 

 

Foto: Anja Takacs

 

Uante fargekombinasjoner kan tas i bruk her!

Eg syns, ja og eg mener det: Det er ufattelig egoistisk å skyte raketter på nyttår, en ting med oss mennesker som vet hva det er, selv om me ikkje liker det. Men hva med alle de som ikkje skjønner hva det er!? En ting at dyr i alle størrelser blir redde, men dette kan jo igjen også være en fare for oss som har dyr! Noen dyr blir spinnville, bare nevner det! En ting med en katt, ja ja, han kan både klore og bite i redsel – Tenk det da f.eks en
stall med hester eller et fjøs fullt av kuer….

 

 

 

 

Eg er jo egentlig i gang med å pløye gjennom den siste boka til Anja Takacs, men nå kjøpte eg akkurat Nyttårs e-Book og skal lage meg noen raketter før fredag når ungene kommer 🙂 Lage litt inspo til de vettu – Det blir gøy! Sååå kan de gå hjem å pynte til en dyrevennlig nyttårsaften ♥ Noe eg forøvrig syns at alle skal gjøre 😀

 

Tja, da vet du hva eg skal gjøre i dag – Skal være i bobla mi her på Hobbyrommet og bare slappe av, det tenker eg blir bra 🙂 Først nå blir det en kjapp dusj og rene koseklær, lage meg litt LETT frokost – Det må bli en smoothie eller noe cottage cheese, da blir nok magen glad.

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE DAG

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Ja, de rakettene er et mareritt for mange. Kjenner meg igjen i beskrivelsen fra barndommen. Og stakkars dyrene ja. Har to puser her, ene lånt, og vi gruer oss. Jeg ihvertfall… 🙄 Kose deg masse med de fine perleriene. 😃

    2. Ja disse rakettene er et mareritt. Årets siste dag er den eneste dagen i året jeg er glad jeg ikke har hund lenger. Vår søte Queen taklet raketter, sprengningsarbeid og lyn og torden helt flott i mange år. Inntil noen naboer fyrte av ent batteri på begge sider av huset. Med gjennomgående vinduer ble dette i overkant. Etter dett var det full panikk ved det minste lille smell. De siste årene ble hun dopet ned med noe vi sprøytet inn i munnen i forkant og gjentok like før tolvslaget. Gikk nesten greit. Og den siste nyttårsaftenen hun levde var det null reaksjoner på henne. Da fikk jeg bekreftelsen på det jeg mistenkte. Nesten blind og døv. Fikk slippe uken etter da det hun var for syk til å ha et verdig liv.
      Må jo si at dine raketter har jeg sansen for. Lekre og lydløse.
      Ønsker deg en fortsatt fin romjul
      Klem fra Liv

Siste innlegg