La oss heller snakke om julen!

 

La me for et øyeblikk glemme at det er juli og sommer for absolutt ingenting minner om sommer akkurat nå! Det er en stund siden det var nødvendig å skru på lyset her på Hobbyrommet når eg står opp….Det var lyst nok til å våkne i + at vinduet vender mot soloppgangen….I dag måtte eg på med lyset for å kunne se bedre, det var mørkt…Ute er skyene mørkegrå og det plasker ned…Nevnte eg at det er kaldt?? Tjukke ullsokker er trukket godt opp over leggene….Kaldt! det er juli…Da er det bedre å bare hoppet fremover å tenke JUL, det er mye kjekkere, mye koseligere…Eg er f.eks ikkje klar for å kle meg i ull fra topp til tå om eg skal ut på tur, har tenkt å beholde shortsen på noen måneder til – Ut september i allefall! Ser mørkt ut…

Jul ja, det er koselig…Eg er veldig glad i rød fluesopp, egentlig hele året, men ekstra koselig i jula…så da har eg startet en liten “produksjon” da vettu…Hekkan det er en jobb altså, men ganske fornøyd med resultatet!! Skikkelig shainy, nesten som de er duppet i klar resin, men eg har bare lakket flere lag…Resin har eg ikkje prøvd ennå,
syns det virkelig skummelt!? 

 

 

 

 

Disse er støpt, malt og lakket på en måte som gjør at de skal kunne stå ute hele året faktisk. De har en fin størrelse til å kunne stå ute, men de tar seg selvfølgelig godt ut inne også 🙂 Har mange sopper på gang, i flere farger så her blir det både morsomme og delikate sopper opp mot jul 🙂 Eg har kjøpt formene fra Devon Dotting, ganske dyre formere, det må eg si…Men, formene er ikkje laget etter eksiterende figurer, hun lager de selv fra skisser via 3D printer. Eg kjøpte alle disse og det går nok en stund før eg har tjent inn den “investeringen” hehe Om du bestiller husk at du må betale toll på pakken(e). Eg har kjøpte temmelig mange former så det ble en del
i toll til slutt…Ho Ho Formene har en upåklagelig kvalitet, tung, tjukke og solide. Enkelte kan være veldig tunge
å vrenge så pass på neglebånda!

 

 

 

 

Gjett om eg er glad for at eg gikk en litt lang tur i går! Det betyr at eg kan med god samvittighet bare slaske rundt her hjemme i pysjen 🙂 Har vært flink siste uka! Har begynt å trene styrke med strikk hver dag! Treningen i skogen har jo sommerferie…! Som om det skulle være nødvendig da!? Men vettu? 15 min med strikk og du får faktisk dekket det mest nødvendige, for oss over 50 er kjernemuskulaturen noe som er greit å ha kontroll på 🙂 Bare nevner det, for tro meg; Det er viktig enten du liker å trene eller ei…Tenk på det! At eg nå, med en noe ødelagt kropp kan hoppe rundt på svaberget uten å miste balansen er et resultat av mange turer og trening siste året.
I starten gikk me ufattelig mye på rullestein utover jæren, det er noe som både gjør godt og som hjelper 🙂
I dag blir det noen styrkeøkter mellom lakkering, maling, strikking og serie – Trene med strikke
kan eg gjøre mens eg ser serie, ingen problem 🙂 

Tror bare eg skal sparke i gang dagen eg, spise litt frokost, laget chiagrøt i går så den er nok klar til spising nå JAMMY! Selv om det er meldt regn fra nå av og gjennom hele helgen ser eg at det er noen timer her og der med opphold – Da er det bare å snøre på seg skoene og komem seg ut! Har jo planer om å gå Ulrikken – Fløyen i år, men eg venter på DET sommerværet for det er en lang tur og eg akter ikkje gå over vidda i plaskregn,
det skjer ikkje!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTTERS DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. De soppene var bare bombom, de fikk jeg veeeldig lyst på 😊 Takk for påminnelse og inspirasjon om trening også av kjernemuskulaturen i ferietider og.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg