Lær deg Patentstrikk kjapt og gratis!

Designet av Ysolda Teague

 

Syns du Patentstrikk virkelig vanskelig? Eneste eg syns er vanskelig med den teknikken er at eg skjønner ikkje hvordan eg skal rekke opp om eg strikket feil…Men å strikke patent er slettes ikkje vanskelig og det kan du sjekke ut med denne enkle lua. Ribbeluer er uansett de beste luene (syns eg da) og strikker du i patent får du en god del tettere lue enn hvis du bare strikker vanlig ribb 🙂 Syns også det er noen hakk finere ♥ Du får god innføring
i oppskrifta både i form av bilder og video på hvordan du strikker patent!

 

 

Designet av Ysolda Teague

 

Strikkefastheten for å få oppgitt størrelse er 20 m/ 30 row på 10 cm og eg er 100% sikker på at du har mengder av passende garn? Når du har strikket den ferdig kan du lage enn dusk, eller la være? Har du for mange luer liggende i kurvene på gangen så pakker du den fint inn og gir den til noen, spiller ingen roller hvem for ALLE trenger ei god lue i kulden 🙂 Hvis du ikkje har noen å strikke til skal eg love deg at det likevel er mangen som trenger ull på ørene. Neste gang du f.eks tar deg en bytur? Ta lua med i veska og eg er ganske sikker på at du treffer på noen som vil være deg evig takknemlig om de fikk den ♥

 

DANIEL`s HAT
Bildene over
Fra str Baby til Voksen XL
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Vettu ka? Eg har KUN 5 runder igjen på mønsteret! JuHuuu der etter er det bare å sette ermene til sides og gasse på med ensfarget glattstrikk så langt som eg orker! Kanskje det bare blir en cropped en?? Nja, tror ikkje det, så eg blir fint nødt til å holde ut! Egentlig ikkje et problem med dette deilige garnet så eg er fortsatt veldig optimistisk!

Selv om eg la meg rett før kl 03:00 i natt skled eg ut av senga i halv 9 tiden. Ute er det +3 og lett regn – Dette kan jo faktisk skape sirkus på gatene så ut å kjøre har eg ikkje tenkt meg! Det sier eg vel vitende om at det ligger en skamdigg pakke å venter på Joker!! Mmm en pakke som eg skal bruke til å skape litt deilig Julekos på bloggen med i desember og FLERE pakker er på vei! DU kommer garantert til å spinne *ler* Eg har samlet sammen flere av mine favoritter som eg vet mangen av dere har lyst å prøve og eg gleder meg stort til å gi de bort ♥ Om det blir en eller flere gaver hver søndag må eg neste se – min tanke er heller flere mindre pakker enn en stor.
Da vil jo flere får en Juleglede 🙂 DET liker eg!

Planen min er å sende Hentekoden til Dib så kan han plukke med seg pakken når han kommer hjem 🙂
Så ja, da slipper eg å styre med det.

Men du? Eg så 2 filmer i går og det er filmer som en LETT ser flere ganger! Eg nevnet jo den ene i går rett etter at eg så den; “Holiday in the wild”, den finner du på Netflix. I går kwell så eg også “The Mule”—> Anbefales om du liker Clint Eastwood ♥ Eg har elsket den mannen siden han laget Cowboy filmer da eg var liten. De filmen altså Åååå! Sjekk opp filmer som han har regissert de siste årene om du ikkje er så fan av gamle filmer. Hvem liker vel ikkje “Broene i Madison County”? Eller “Million Dollar Baby”? Om du ikkje har sett den så finner du “The Mule” på Netflix 🙂 Tja, legger du til et strikketøy så har du en herlig lørdag foran deg 🙂

 

 

NYT DEN!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg