Lag din egen deilige Granola – Oppskrift

 

Med tanke på dagens elendige form er eg glad for at eg orket å lage Granola i går kwell! Det er så godt + at det er en energibombe å starte med på morrakwisten 🙂 Den slår kjøpevariantene kraftig ned i støvlene – Dessuten er det faktisk ikkje så dyrt å lage selv. Nå har jo eg et nøttelager etter jul og det skal en del frø opp i. Alle frøposene koster ca 20 kr på Rema, eg laget dobbel porsjon og da trengte eg 100 gr av hver frøsort. I alle frøposene er det 300 gr, dvs du kan lage deg doble porsjoner 3 ganger 🙂 Garantert at du allerede har noe av
det som trengs i kjøkkenskapene allerede.

Legg til eller trekk fra som du vil.

 

 

 

 

Når eg spiser dette så har eg først litt Cottage Cheese i skåla, strør et par skjeer med Granola over,
der etter har eg Mager Vanilje Kesam over og fyller på med blåbær på toppen.
Med en slik skål i magen kan du farte rundt ganske bra 🙂

OPPSKRIFT PÅ VERDENS BESTE GRANOLA

 

 

 

 

Dette er den samme Granola`n som eg ga til nesten hele familien i Julegave for et par år siden – Stor suksess! Lager du mat/drikke er det ganske viktig om du legger ved en lapp for innhold –
Aldri godt å vite hva andre ikkje tåler.

Hvilke tørka frukter du ønsker å putte opp i er opp til deg selv og hva du liker. Denne gang har eg Tranebær (Min absolutte favoritt), Aprikoser og Kokosflak. Hadde en hel pose tranbære, den innholder 80 gr, det samme med Kokosflak – Hele posen. Tok vel ca 15 aprikoser, skar alt i små biter. Det viktigste er at selve Granolaen er HELT kald før du blander inn frukten og har den på glass.

Det er fryktelig mange år siden eg har vært en frokostperson, men nå er eg nødt på dagene me går tur.
Uansvarlig å gå lange turer på tom mage!

Ellers har lørdagen vært kjip…har rett og slett sovet den bort på sofaen i 2 vendinger…Våknet nå klokken 20 for 2.gang….I ettermiddag hadde eg over 38 i feber så ikkje vet eg….Det sitter i høyre siden av magen så hvis det ikkje gir seg må eg nok sjekke dette da det er der eg ellers har alle disse idiotiske problemene.
Vel vel, akkurat nå føler eg meg litt bedre og håper eg kan sitte opp ei stund 🙂

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg