6 Gaver i box!

 

Selv med alt for lite søvn klarte eg å få i havn disse gavene, og det før helga! YES! Plutselig gjør det ikkje så mye at eg sov og rota bort gårsdagen 🙂 Når eg sto opp i dag var planen å legge meg igjen, i underkant av 4 t på øyet
i natt er alt for lite! Bare SÅNN, så fikk eg et litt våkent øyeblikk og satte i gang! Startet med Granola`n og fikk gang – Den skal jo steike i ca 1 t og bør snus på hvert 10 min ca og da gidder eg ikkje sette meg ned mellom hvert sjekk, så da….Ja da rydda eg rommet til Dib! Nei nei eg rydda ikkje, eg RIBBET rommet! Eg ser at han har det travelt hele uka så eg skjønner at han ikkje finner tid og det føltes godt for min hjerne å få litt orden, og ikkje minst fikk vasket der inne 🙂 Når det var i havn var også Granola`n ferdig!

Da var det bare å fylle opp glassene og pynte de litt 🙂

 

 

 


Har også skrevet alle ingrediensene på lapper som eg henger på. Veldig greit med tanke på hvor mye allergier som finnes. Satser på at alle får seg noen smakfulle opplevelser til frokost frem over.

Eg har kjøpt brune papirposer og planen er da å sette Granola`n
opp i der sammen med litt….

 

 

 

 

…spennende Honning som eg kjøpte fra Honning Gutta! Ååå der var det mye snadder! Virkelig vanskelig å velge for å si det sånn ♥ Videre har eg planer om både Brente Mandler og Salte Mandler, håper eg finner noe passende Kremmerhus, enten i papir eller cellofan som eg kan pakke de i. Blir nok til at eg supplerer med litt Peppernøtter og Pikekysse også 🙂 Nå man har alt man trenger og mer til er dette noe av det beste man kan få: Gaver som kan spises opp og ikkje tar opp plass i skuffer og skap 🙂 Det mer enn nok tid igjen om du ønsker å lage litt
“Spise-Opp”-Gaver 🙂 Glassene eg har brukt fant eg HER på Europris 🙂

 

Nå skal eg bare strekke meg litt her eg sitter og ta en vurdering på OM eg orker
å ta turen inn på kjøkkenet å trille ut alle Peppernøttene som venter….jaa
det bare måtte bli en runde 2!! HELP!

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Er imponert over alt du får til 😮 Skal kanskje ikke klage når alle gavene omsider er på vei ut av huset (alt skal sendes), men sliter enormt med energi til alt anna. Vurderer å droppe pynting og baking +++

    2. Hei. Denne granolaen som du lager,hvor lenge holder den seg tror du? Jeg tenker hvis man ville lage til folk som bor langt unna å må sende med posten..
      Dette er jo absolutt en flott gave å gi.

      1. I begynnelsen av november laget eg en porsjon til meg selv, eg fylte opp et stort glass. Det tok meg ca 5 uker å spise det opp og det var liker godt i siste skåla som den siste 🙂 Glassene eg gir bort inneholder ca halvparten, altså nok til 1 person i ca 2,5 uke. I følge den som har laget oppskrifter er holdbarheten 1 mnd 👍

        1. Tusen takk for svar. Det høres jo kjempeflott ut. Kos deg videre på kjøkkenet ditt med alt det gode du tryller frem.

Siste innlegg