Lag din egen Halloween Pynt!

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Da er eg i mål! I allefall nesten, mangler en del lys, men det kommer! Fy søren eg har hatt det skamgøy de siste ukene, mange herlige og kjekke timer ved perlebordet 🙂 Ikkje bare det, men akkurat når eg var ferdig med
å montere sveiper eg innom på facebook for en pause og hva ser eg!?!?! ENDA noen nye mønster fra
Anja Takacs!! Jaja så blir det noen edderkopper til kwells da…

 

 


Disse 2 her er jo bare magiske! hehe Creepy, men akk så stilige! Egentlig så lurer eg litt på hva naboene mine tenker når de går forbi inngangen vår…? De må jo tro eg er i midtlivskrisa! *ler* Men så lenge eg kan huske har alt av strikking og hobby vært en del av livet mitt, forskjellen nå er at eg lar det få mer og mer plass i hverdagen min, og eg ELSKER det!! ♥

Mønsteret på disse ligger helt gratis inne på Anja sin blogg

 

 

 

 

De 2 “søte” Zombie`ne er fra boka PERLETID, det samme er Laternen 🙂 Den laternen startet eg på i går kwell og perlet ferdig i formiddag. Den SPISTE perler! hehe Nesten 4000!! Det er ganske mye, men det gikk unna og var ikkje noe problem å perle. Mitt beste råd som også Anja nevner i boka er at du ikkje må stryke den for hardt!
For å si det sånn, når du har lyst å stryke litt til bare fordi? STOPP! Eg strøk litt på hver side akkurat nok til at eg så perlene hang sammen. Grunnen til dette er fordi den skal monteres uten lim.

Stryker du for mye vil hullene minske og “pinnene” bli for tjukke.

Når du skal montere den setter du opp veggene og så monterer du hele taket før du knipser det fast på resten.
Eg måtte snike i elektrikkerverkstøyet til Dib etter en sable skarp kniv! Måtte lirke bittelitt på et par av “Pinnene”, ellers passet alt! Det er digg da :)’

 

 

 

 

Hver og en av disse figurene perles på flere plater, prioritér gjerne derfor å samle litt brett 🙂
Kan overhodet ikkje har for mange av de. Til laternen trenger du også brett som er 6 kantet.

 

Eg får alt av perler og brett fra Rito Garn&Hobby – bare for å nevne noe viktig; De er superflinke på kjapp levering! Ingenting er verre enn å vente for lenge på hobbystæsj!

 

 

 

 

Skal ut å ta litt flere bilder senere når det begynner å bli mørkt. Må jo se hvordan laternen ser ut med mer lys i 🙂 Ser for meg denne laternen (er mønster på 2 størrelser og dette er den største) i andre farger også. I boka er den hvit, eg brukte Grå nr 71. Kanskje røde til jul? Kan jo brukes hele året (avhenger av fargen) og til alle høytider, Gul/Grønn til Påske f.eks

 

 

 

 

Har egentlig lyst å perle flere Zombie`r! Kan man virkelig ha for mange av den? Men men, nå er det jo Halloween om 2 uker så om det blir flere i år vet eg ikkje – nå må eg tenke jul 🙂

 

 

 

 

Satser på å få i hus noen ekte Gresskar i løpet av nest uke, kanskje eg må ta meg en tur på en GresskarGård over helga? Kunne trengen en liten gjeng slik som i fjor 🙂

 

Alle figurene er hengt opp med NanoTape

 

Du ser den betong“bjelken” opp i taket der til venstre? Ned fra den har eg planer om noen hengende lamper!!
I betong, de skal eg lage selv og Dib skal ta seg av det elektriske – Det blir bra!
Etter hvert har jo sikkert også eføyen klatret bort over der 🙂

Eg hadde tenkt å bruke kwellen på strikking nå etter middag, men nå er eg ganske usikker….
Det var de der edderkoppene som plutselig poppet opp! Hmmm Må tenke litt på det 🙂 Men du?

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg