Lei av Granny Lapper? – Fant noen andre….STILIG!

Designet av Janneke Assink

 

Mulig noen begynner å bli lei alle Granny Lappene eg har lagt ut i det siste, men eg elsker jo slike lapper. Heldigvis dukket det opp en ny fasong og denne gikk jo rett hjem her hos meg! Så stilig!! Disse er jo akkurat like enkle som en vanlig Granny, eller kanskje enda enklere? Dette teppet minnet meg på FISKETEPPET som er en annen variant, men med det samme prinsippet på en måte 🙂 Muligheten er endeløse ved slike tepper, designet på lappen er gitt, men det er jo opp til oss å lage det mest unike teppet ever – Slike muligheter elsker eg mest av alt! Spill på farger, og ikkje minst antall farger!

 

Se bare hvor forskjellige disse 2 teppene her er, det over i kun 2 farger,
eller et teppe som…

Designet av Janneke Assink

 

…Dette i flere. Det første syns eg var skikkelig stilig, mens det andre var mer lekkert 🙂 Her har du virkelig mange muligheter! Du kan også lage mønster ved å bruke kun farger på noen lapper som igjen vil gi et helt nytt uttrykk. Vanligvis når eg skal til med et teppe som dette så er det først frem med ruteark og farger/blyant. Sitter å skribler og prøver å lage til min egen greie. Det mest normale for meg er at det alltid dukker opp et eller annet system, noen ganger er det helt greit, mens det andre ganger kan bli litt stress (Sjeldent eg stresser…liker ikkje det..) Dominoteppet mitt som eg begynte på i 18pil og bue endte egentlig med stress…Eg hadde jo laget et system som var basert på fargebruken, det var gitt (av meg selv) hvilken farge den neste lappen skulle ha for at systemet skulle stemme. Alt vel og greit til 3 av fargene forsvant fra fargekartet og eg ikkje fikk tak i mer garn!!! Ikkje sant!?!? Det er straffa for å la noe bli liggende…for lenge! Så ja, eg har nok det mest unike Dominoteppe med den rareste fasongen skal vites! *Trist* haha

 

KITE BLANKET
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

 

Torsdag og straks helg gitt! Om eg tar helg i dag eller i morgen er eg fortsatt ikkje helt sikker på. Mor mi trenger som alltid handling, men det kunne evn vente til i morgen så hva eg gjør skal eg bestemme meg for etter en kopp kaffi til. Sola skinner så kanskje eg bare skal benytte meg av det fine (men kalde) været? Ingenting er så mye verre enn å handle når det hagler og snør slik som i går! Man blir, enten man vil eller ei, klissvåt av å springe over parkeringsplassen med handlekurven!

Må også i dag prøve å komme meg i havn med den der russebuksa! Det tar tid liksom, man maler et strøk og så må det tørke før man maler videre. På rødt typ jeansstoff må man male 2-3 ganger opp på for at fargen som skal vises synes *Tålmodighet kalles det*. Ser også at det er litt støv i stua så vaskefilla skal ut å fly i allefall en gang i løpet av dagen. Husker før, ja for en del år siden hadde eg fast rutine på det: Hver torsdag var det rundvask, utstyrte også ungene som regel med hver sin fille og sprayflaske og Jalla! Da ble det vasket gitt! Nå? Vel, det er stort sett bare eg som gjør det og da er det (for meg) ikkje mulig å komme over alt på en dag. Ergo er det aldri ryddet og vasket over alt samtidig lengre fordi startpunktet er “skittent og rotet” før eg blir ferdig med runde…Frustrerende…Hvis eg skulle bli millionær en dag er husvask noe eg skulle ha unnet meg hver uke!! Eg har aldri spilt Lotto e.l, men mor mi spiller hver uke så det er jo et håp *ler*

Jaja eg få samle legemet og sparke dagen i gang, satser på at dagen blir god 🙂

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Du er bare så herlig. Så er du snill og omtenksom, og bidrar til de du bryr deg om. En dame med godhet og stil🌹
      Bloggen din har substans, den er variert, verdig og inspirerende på mange måter.
      – Forstemmende å se den angivelige nesttoppbloggeren profilerer seg i ordtak med banning og sexistiske sitat. Jaja.
      Ha en fin dag🌸

    2. Hei Vibbedille!
      Jeg kommenterer aldri på blogger, men nå har jeg lagt igjen en lang kommentar på kokkens siste innlegg.
      Når jeg så innlegget med overskriften Norges største strikkeblogg, skjønte jeg med en gang at dette var måten han skullle «ta» deg på. Forundrer meg ikke om det er hans ide at hun skulle starte denne bloggen nettopp pga dette. Hun er flink med håndarbeid og kan sikkert bygge seg opp en fin og koselig blogg, men dette tar jo tid. Det eg ikke bare å få en haug med klikk, så er man Norges største etter 3,4 innlegg. Ga ham et råd om å holde seg vekk fra bloggen hennes, ellers vil han ødelegge helt for henne. Å ødelegge klarer han fint å gjøre med sin egen blogg hvor han de siste månedene har vært mest opptatt av å ta alt og alle som ikke tilber ham.Du er desidert den største og beste strikkebloggen i Norge, ingen over ingen ved siden. Gleder meg hver dag til å lese dine innlegg, både det som gjelder håndarbeid osv, men også dine små drypp fra hverdagen. Er selv kronisk syk og suger til meg dine tips om å lage seg fine dager.
      Stå på Vibbedille, digger deg!😊👍👍

      1. Ble akkurat tipset om at han skrev at det er meg (en svartsjuk strikkeblogger) som har anmeldt han så eg fikk med meg kommentaren din <3 Takk skal du ha, det var fint skrevet av deg. Eg har tenkt å bruke dette litt til min fordel, bare fordi eg kan hehe Eg dessuten lenge håpet at det snart kom flere strikke eller hobbyblogger og hadde ingeting i mot henne som blogger, noe han har vanskelig for å skjønne, men måte den hele er gjort på blir feil. Han er tydeligvis ute etter "krig" som han liker å kalle det for, men som du selv sier så skal det litt til før eg vippes av pinnen – Eg har tross alt vært i skikkelig krig 🙂 Lag deg en herlige kwell 🙂

    3. Kjære deg, jeg reagerte spontant over det han skrev om deg på sin blogg. Han tilla altså deg sjalusi, helt utrolig nedrig av han. Han ser ikke ut til å ha grenser. Det bør merkes at kona bare ser ut til å la det skje? Å godta å bli omtalt som landets største strikkeblogg er mer enn i overkant når han reklamerer som han gjør. Er de uten skam? Merkelig å følge med på.
      Det var synd at kjerringtanker lot seg styre. Samtidig skjønner jeg hvor lei hun ble. Det er for galt.

      Vibbedille, lille fine, tøffe damen❤️All mulig kraft og styrke i støtte!😡

Siste innlegg