Blir DU med å strikker Teppe i Jula?

Design av Marie Wallin

 

En fast greie hos meg er å planlegge et JuleProsjekt ♥ Egentlig samme hva det er, men det skal være et nytt strikkeprosjekt, eller hekleprosjekt, som skal startes på når julefreden har senket seg 🙂 Det har pleid å vært hos meg ENTEN på kwellen lille Julaften eller på morningen Julaften. Greia er at da er EG ferdig med det som eg skal gjøre til jul og Ali overtar kjøkken for hele julehelga 🙂 Skulle bare mangle for da har jo eg ryddet, vasket, pyntet og BAKT hele desember og det er virkelig på tide å kose seg med noe kjekt på pinnene 🙂

I år har eg tenkt å slå til med et ganske stort prosjekt, nemlig et teppe! Me TRENGER (selvfølgelig) et nytt teppe til sofaen i stua, har jo tross alt pusset opp det siste året og da er det kjekt med litt nye tekstiler 🙂 Har også opp gjennom årene strikket MANGE tepper, noen er i bruk, andre ligger på vaskerommet(!!!) noe ligger fortsatt uferdig mens andre igjen er gitt bort i gaver. Uansett, om eg må velge en favoritt når det kommer til hva eg elsker å strikke så må det bli tepper, selv med en dårlig statistikk over ferdigstilling så bli det tepper hver dag hele uka! Hva er det ALLER kjekkeste DU vet å strikke eller hekle? Hadde det ikkje vært herlig dale ned i go`stolen eller sofakroken
i jula og bare kose seg med det BESTE du vet? Ja, hmm, iiiikkjeee sant!?
Ok, men da er du med da altså? Oki, fiiine! Eg gleder meg! Ho Ho Ho

 

Bare for å få med Hjertet til Marie Wallin på bildet i starten her: Eg bare falt for det ser du og tok det med meg.
Vil du ha det klikker du deg inn HER! Passer fint på Juletreet 🙂

 

Alle teppene under her er mine, noen av de er det mange år siden eg strikket:


FISKETEPPET – Mulig du husker det? Hekkan me hadde det kjempegøy på den fisketuren sammen altså! Helt tilbake i 2007 er det me snakker om eg glemmer garantert aldri gleden av å strikke dette her ♥ Oppskriften er GRATIS og du plukker den med deg HER INNE! Mitt teppe er strikket i Østlandsgarn og Safir ♥
Du kan strikke teppet i akkurat det garnet du liker best.

 

MÅÅÅ bare vise dette eksemplaret her altså:

Foto: cubejelly

En mer fantastisk Fisketur enn dette er av de virkelig sjeldne!

 

 

 


Dette var også en glovarmt HIT 2006/07! Kjempegøy å strikke og eg husker eg lurte veldig på hvordan det ble fordi det ikkje var så lett å se underveis 🙂 Oppskriften Kan du kjøpe HER!

 

 


Dette er absolutt en av mine favoritter når det gjelder tepper! Vettu ka det beste med dette teppet er?? 0 montering what so ever!! Her strikkes alt ut fra den forrige lappen og muligheten for design på et slikt teppe er Uendelig! Kan virkelig anbefale deg å leke deg med et slik teppe. Du kan knabbe til deg en Gratis oppskrift HER, men du kan regulere det så stort/lite du ønsker, altså pr lapp 🙂 Superenkelt! Teppet mitt over her er strikket i Safir 🙂
Elsker den type garn til tepper, blir f.eks aldri utslitt!

 

 


Bølgeteppet mitt, hekkan eg husker det gikk veldig kjapt å strikke! Dette er strikket i Rubin og det var fordi det var et teppe som ble brukt mye til piknick 🙂 Enkelt å bare hive det i vaskemaskinen. Også denne opspkriften er gratis og du plukker den med deg HER!

 

 

 

 

Sist, men ikkje minst har med jo Curve Of Pursuit Teppe! Dette er magisk! Ååå bare se på alle de rillene!! Jepp, hele teppet er riller! Teppet er strikket i Rubin og det er så digg! Eneste minuset med dette er kun at det blir et stort strikketøy etter hvert, tungt å dra med seg ut og rundt kan du si. Anyway, oppskriften kan du kjøpe HER!
Det er forresten mange andre kjekke oppskrifter der inne 🙂

 

Hvilket teppe eg skal strikke i jula vet eg ikkje heeelt ennå! Teppene over er store favoritter alle sammen og eg har litt problemer med å velge! Hvilket ville du strikket om du måtte valgt et av de over? Uansett, om ikkje så lenge skal eg strikke litt prøvelapper før eg bestemmer meg og så skal eg tegne et mønster. Eg er og blir en kontrollfreak når det kommer til noe eg kan sette i system! Klarer sjelden og nesten aldri bare strikke helt random!! Det beste er jo at eg har fått i hus garnet eg skal bruke og fargene er ganske spreke! Du kan ta en titt på de HER!
Gjett om eg GLEDER meg!! Ho Ho Ho

 

Vel vel, Amira og eg har akkurat kvelt hver vår skål med skikkelig Hot og deilig Chilisuppe så me er ganske mette her me kveltrer oss *ler* Dib er på trening og eg er i grunnen ferdig med det eg orker å gjøre i dag 🙂
Nå er planen å bare strikke, er jo lov å håpe i det minste 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Mett Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Elsker å hekle/strikke lapper,
      så ett nytt teppe her, hadde blitt laget av fine lapper.
      Strikka remser i fjor… som ikke er montert enda.
      Jeg blir bestemor i mars, så han skal ikke fryse 💙
      Jeg har designet babyteppe i strukturstrikk.
      I den størrelsen kan jeg godt strikke det helt.

    2. Så mange fine tepper du har strikket – kjempe imponert 🙌🏼 Jeg måtte hatt noe enkelt noe hvis jeg skal ha noe håp om å få noe ferdig. Har dårlig erfaring med å strikke tepper 😅. Begynte med et sånt Arne og Carlos rilleteppe for mage år siden, og det ble ikke mange riller langt 😂. Har enda ikke gitt opp – det ligger nederst i en av strikkekurvene 😂😂😂

    3. Av de teppene du viser her ,ville jeg valgt å strikke bølgeteppet. Veldig vakkert. Ville strikket det i flere grånyanser,fra det lyseste grå til koksgrå.Kanskje lagt til et lite hint av en kontrastfarge bare på den ene siden av teppet.
      Åh,nå fikk jeg faktisk lyst å strikke et slikt teppe.Haha. Vel,det kommer vel en dag…….

    4. Mye fint i tepper. Men nei, noe teppestrikk/hekling blir det ikke her. Ønsker meg en enkel cardigan i finull, som er lett og varm, så det må eventuelt bli på pinnene i jula.

    5. Lekre tepper *S* Planen her er å fortsette på mitt dobbeltstrikkede teppe når ‘julestrikkinga’ er unnagjort *S* Ser med spenning fram til å få se ditt nye prosjekt *S* Du har jo vist fram Mange lappeprosjekter oppigjennom, og noen av dem har fristet ganske mye *S*

      Lykke til med Julestrikk *S*

Siste innlegg