Lekker og Enkel – Norsk oppskrift og store størrelser


Designet av My Favourite Things

 

Noen ganger bare faller eg pladask…og det gjorde eg av denne, så enkel og så lekker! Tror det var en blanding av fargene og bare hele genseren! Ser jo skikkelig herlig ut! Den er strikket 3 garntyper, merino + fluffy + tweed – MEN, forholder du deg til strikkefastheten på 19 m/28 Row kan du jo strikke deg i hva du vil, men eg trooor eg hadde lagt til en tynn Silke Mohair bare fordi det ser helt nyyydelig ut! Ahaaa

 

 

 

Designet av My Favourite Things

 

 

Designet av My Favourite Things

 

Den er strikket sømløst Top/Down med raglanøking – Plankekjøring med andre ord 🙂 Må nok få denne oppskriften i samlingen min…har jo en del nytt garn nå som egner seg veldig godt!

 

NORMA SWEATER
Bildene over
Str fra 107 cm til 152 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Kl er nå 06:40 og eg har vært oppe siden 04:50…JADDA! Ble vekket av znorking og da kjente eg det…kjenenr at nå er eg lei sånne ting…I går da me gikk tur måtte eg stoppe et øyeblikk sånn halvveis å ta av skoen…Følte sokken krøllet seg rundt småtærene og måtte dra/rette litt på sokken…Ga seg ikkje helt, men dog bedre…Da eg kom hjem var det en del blod i sokken..! Jadda…nabotåen hadde litt negle som hadde “snittet” hull på tåen…! Hæ!?! Ok, la på plaster og eg kjente ingenting….Men nå i natt da eg ble vekket kjente eg jo at dette dunket som besatt….Sto opp og inspiserte….Hmm…betennelse! WHAT!?! Har sittet med kaldt klut nå ei stund og tatt på litt salve, men du vet….den ene tåa der ligner mer på en sosiss! *ler* Alltid, ja nesten alltid må det være NOE – Så pga av dette må eg nok bare stå over tur i dag…Skal ikkje så mye til før det kan bli tortur å ha på sko…Ellers blåser det kuling og regner på tvers så sånn sett er det jo greit at det var i dag denne “skaden” oppsto!

Spørs om eg ikkje må ha en kwil i dag…! 3,5 t nattesøvn er jo bare en liten fis…Kan ikkje holde det gående en hel dag på det…Får også fargepigmenter i posten i dag og det må testes så eg kan jo ikkje sovne i prosessen heller! En kwil må nok til!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
I morgen er det 1.mars – 1.vårdag!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

3 kommentarer
    1. genseren ser deilig ut den :=)betent tå da må du ta et footbad og ha grønnsåpe i vannet,grønnsåpe trekker betendelsen ut ,og gode sokker som ikke sklir ned eller vrir seg er trysilsokker fra europris ,kjøp en 4 pakning dei er dei beste som finnes

    2. Uffda så uheldig. Også jeg anbefaler grønnsåpevann, rene tryllemiddelet. God bedring, kos deg inne, du 😊

Siste innlegg