Lekker…SÅÅ Lekker! – Gratis Strikkeoppskrift

Desigent av Jane Vanselous/xpression Fiber Arts

 

Noe av det fineste eg har sett av en “vanlig genser” på en stund! Den er strikket i en blanding av merino og silke, derfor er den litt blank. Eg tenkte jo med en gang: Holst Supersoft, men det gjør eg stort sett alltid hehe Eg lastet ned oppskriften i går, ja den er gratis 😀 Genseren strikke nedenefra og opp, eg fant jo fort ut at OM eg skulle ha strikket denne så hadde eg snudd den! Raglan føler eg meg mer vel i og denne er en genser du lett kan gjøre det med 🙂 Alt av mønster kommerjo under ermene så det er forplankekjøring å regne.
*Fristelsen er ganske stor her eg sitter*

 

 

 

Desigent av Jane Vanselous/xpression Fiber Arts

 

Likte veldig godt den åpne halsen, ingenting som ligger inn til halsen. Tror nok denne bør havne øverst på lista over gensere eg bør strikke…Sukk…Når? Vel, akkurat det er jo usikker…

 

SOLACE
Bildene over
Str fra 94 cm til 178 cm i overvidde
GRATIS strikkeoppskrift
(Gratis over en begrenset periode)

 

 

* * * *

 

 

 

STORM, det er beskrivende på denne lørdagen. Akkurat nå er nivået oransj, meeen….det skal opp i full storm
i løpet av dagen og flomvarselet stiger! Kan jo bli et “spennende” døgn nede i havna!! Eg skulle egentlig ned på apoteket, klarte jo å glemme det i går, men eg tror det skal gå bra frem til mandag. Hadde også tenkt å sende noen pakken, har allerede betalt de på nett, men eg mener eg har 1 uke på å få de levert før ny frakt må betales (Må sjekke det). Solgte litt garn i går, det er gøy og da er eg den som liker å få pakkene fort ut av dørene. Det er et par garnpakker igjen HER INNE om du er på jakt etter noen go`biter. Fikk faktisk også en bestilling på 2 armbånd
i går, det var ekstra gøy det! Litt rart å perle igjen, men jammen meg var det kjekt! Ble litt lei i høst for da var det hver dag, men nå var det kjekt igjen! Må nok vente til mandag med å sende de også for eg trooor eg bare holder meg inne i dag 🙂 Det er fortsatt armbånd igjen fra alt eg laget i høst og de ligger fortsatt til salgs HER INNE – Snart sommer igjen vettu!

Tja, hva skal eg surre med i dag da tro??
Må snart finne perlebrettene frem for den store murveggen ut skriker etter litt sommer og sol 🙂 Hva har du tenkt
å bruke lørdagen på?
Eg vil tro at været ikkje er stort bedre hos deg heller!

 

 

HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Vel, jeg har endelig fått kastet ut juletreet…..
      Vet du forresten hvor mye barnåler det er på et vellvoksent juletre? Rundt 10 liter…. (Eller det henger fremdeles igjen en del ute på treet som jeg ikke har telt med….)

    2. Kan love deg at mitt tre var mere enn 10 L barnåler fordelt på gulvet, det var ikje ei nål igjen på treet 🤣

      Den genseren var nydelig, lasta ned tvert.
      Likte også halsen veldig godt. Men ser på strikkefastheten, 27m på 10 cm, jaja, bare å lete.

      Ang vær og vind, selv her på Østlandet får vi kraftige vindkast. Får jo hjæmlængsel til Bodø nu.

    3. Bestilte Holst Supersoft i dag. Må jo se om det er så fantastisk som du sier! 😀 Skal strikke et sjal av Isabell Kraemer (Cowboys and Angels med dobbel tråd). Fargen er en nylansert en i grønt med lilla “tweed-spetter”.

Siste innlegg