LEKKERT, og da mener eg virkelig lekkert!

Designet av Melanie Berg

 

Jadda jadda, det er BARE 2.desember, dvs det er maaange dager igjen til gavene bør ligge under juletreet. Så ja, du rekker fint å strikke både lua og hanskene om du ønsker å gi de til noen denne jula. Skulle du der i mot ikkje bli ferdig kan du gjøre som eg har gjort opp til flere ganger: Pakk inn det uferdige strikketøyet sammen med et koselig kort: “Lever innholdet tilbake og du får ny lue/votter i januar” – Er som regel aldri et problem.

Eller du kan kose deg gjennom desember å strikke det til deg selv, da er plutselig ikkje deadline så farlig,
for kosen er jo tross alt det viktigste 🙂

 

 

 

Designet av Melanie Berg

 

I bunn og grunn ei ganske enkel lue med en god porsjon dropped stitches (<–dvs: “mista masker”) Vel og merke under kontroll! Både lua og hanskene er strikket i tynn cashmere, sånn typ 220 m pr 50 gr. Da kom eg på at Sky fra Dreamlineserien (DSA) kunne vært en god idé! Det er så tynt og neeesten akkurat like mykt som orginalgarnet 🙂

 

2020 HAT
Bildet over
3 størrelser
Engelsk og tysk oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Melanie Berg

 

Lekkert altså, virkelig lekkert ♥

 

 

2020 MITTS
3 Størrelser
Engelsk og Tysk oppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

I går kwell sa eg godt natt rundt midtnatt, meeeen eg gikk en omvei til senga! Et par timer tidligere klarte eg ikkje sitte i ro lenger, gikk på kjøkkenet og vasket/ryddet. Så da eg var ute på kjøkkenet rundt midtnatt for å klargjør kaffitrakteren med frokostkaffien endte eg opp med å koke opp en porsjon med FruktFlesk (kjøkkenet var så rent og pent så det fristet bare)! GUL sitron denne gangen, jammen godt at den sure sitronsmaken er en favoritt!

Enn så lenge er kjøkkenet fint og ryddig så i dag er planen å boltre seg litt der ute! MEN! Eg må ut en tur,
sitter i grunnen bare å venter på noen hentekoder på pakker som skal komme! De kom til Sandnes i går morges og vanligvis da er de på plass samme ettermiddag, men ikkje denne gangen. Pakkerushet har nok startet i Posten ja! Når det plinger i app`n fyker eg ut! Har en stor pakke som skal sendes og så skal eg hente 4, det blir spennende! 3 er julegaver og den 4. er en super super flott gave som eg skal gi bort her på bloggen en av søndagene nå i desember 🙂

Ellers skal eg bare innom på Kiwi eller noe, har en IDÉ som eg på teste, satser på at ingrediensene står
i butikkhylla og venter!! Så gjenstår det bare å se hva som blir bakt i dag 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT DAG!

 

Her blåååser det og er ganske så kaldt!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Her blei det krumkaker i går kveld 😎 det flesket skal eg jammen lage, det frista litt 😍 kos deg i blåste… Her regner det sideveis 🤣

Siste innlegg