Lekre Ribbesokker fra Joji Locatelli

Designet av Joji Locatelli

 

Litt sånn funfacts; Det aller første prosjektet som Joji Locatelli publiserte på Ravelry i 2008, var også det først prosjektet av henne eg strikket: DENNE har eg strikket flere av og er absolutt den beste omslags babyjakken eg har strikket 🙂 Siden den gang har det blitt flere av hennes design, eg liker det hun lager
og ikkje minst liker eg selve oppskriftene – De er GODE!

Nå har hun også flere sokker i samlingen sin, virkelig lekre sokker. Sokkene over her er siste tilskudd – Egentlig helt vanlige ribbestrikka sokker, kun med et par fletter i fronten som løfter hele sokken til noe annet enn “bare” et par ribbesokker. ME LIKE! Hvis ikkje dette kvalifiseres til en flott julegave, ja så vet ikkje eg 🙂

 

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Lekre, ikkje sant?

 

SIMPLE COSY SOCKS
Bildene over
3 størrelser

 

 

 

 

Designet av Joji Locatelli/ Foto: Jonna Hietala

 

Disse sokkene publiserte hun tidlig i fjor og de er allerede i min samling ♥ De er bare sååå lekre! Hvis du ikkje kjenner til Joji sine design bør du svippe innom HER å bare nyte alt det flotte! Hun har en del design sammen med Veera Välimäki – det er jo designeren av den etter hvert så verdenkjente Still Light Tunic!

 

CURIOSITY AND OPPORTUNITY
3 størrelser

 

 

* * * *

 

 

Tja, sitter i grunnen bare her å lader opp til dagens Rydde-ØKT! Hvis eg en dag får viljen min med å KASTE UT kleskapene me har her i heimen skal enten de nye skapene være så høye at de må monteres fast i taket, eller så skal eg gjøre som Amira gjorde: å sette opp lange Malmkommoder langs hele veggen! Grunn: Ved bruk av skap med type 1.80 m høyde brukes mellomrommet opp til taket til oppbevaring av…ROT!? Ved bruk av Malmkommoder ja da pynter du f.eks på det topplokket! (Du får plass til mer enn du tror i de kommodene!) Plassen opp på Dib sin skapet vil eg si faller inn under kategorien KOTT! Alt du pleier å kaste på kottet kaster me opp på skapene der inne…..Alt det skal ned og bort i dag! Me har et stort garderobeskap inne på hobbyrommet som har en hyllerad eg har tenkt å tømme og der kan f.eks dynene som ligger på Dib sitt skap få ligge. Hadde bare Ali innsett at han mest sannsynlig aldri kommer til å bruke alle klærene han har hadde alt vært så mye bedre…Hadde han vært like flink som meg å gi til Fretex ville me ikkje hatt et skapproblem!
Men nei….tviler på at det kommer til å skje!

Ellers i dag? Vel, eg har lyst å bake! Brød har eg lyst å bake, eller sånn type frokostbrød av et eller annet slag 🙂 Må ta å spinne litt rundt på nett etter ei oppskrift som både ser god ut og som eg har alt hjemme til 🙂 Eg liker å bake, før hadde eg som regel en bakedag i uka. Da ble det bakt både sunt og søtt. Formkaker var alltid noe me hadde i fryseren, men så hadde me mer besøk før enn nå. Ingen som stikker innom her på en kaffi lenger, men men. Best å bare ta sats å komme i gang med dagen 🙂 Må passe på at eg får tid å stryke gran også haha

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG
OG KOS DEG

 

Lyst å prøve et nytt og lekker garn?
Svipp innom Give Away eg har på bloggen HER!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg