Lekre Ribbesokker – Strikkeoppskrift

Designet av Anya Zhiltsova

 

Ikkje alltid så mye “extra” man kan gjøre med en ribbesokk, som er absolutt noe av det beste (Min mening da) Men altså disse, DISSE har det lille extra som gjør de extra fine – Mye extra her, men eg falt litt i staver som den ribbesokk elskeren eg er…sukk…Ååå den hælen der altså, ja den kan eg drømme om ♥
Oppskriften må eg bare klikke inn på “paddå” mi, Pronto!

 

 

 

Designet av Anya Zhiltsova

Designet av Anya Zhiltsova

 

Sokkene er også strikket i min favorittykkelse: 400 m/100 gr of course! Garnet Nord fra Drops er oppført som et godt garn å bruke, kan jo nevne at eg har en del av det i hyllene mine (så herlig garn!) Har noen flotte oransje nøster…sukk*teller på knappene* Arkiverer de under “Må Ha Sokker” inntil eg får
det pågående prosjektet av pinnene!

 

PUFF SOCKS
Bildene over
2 str (Voksen) S og L

 

 

 

* * * *

 

 

 

Sitter her å dingler en tidlig morgen….Venter på legen og eg håper eg slipper å vente hele dagen *ler* Da eg fikk testsvarene på melding på onsdag så eg bare at Crp`n var høy….I dag leste eg meldingen skikkelig fordi eg Googlet hva som var normale ref.verdier for lever…Nå skjønner eg litt mer hvorfor legen var såpass alvorlig som han virket på onsdag….Alle leververdiene mine er ganske så høye! Når er søker opp f.eks Gamma-GT verdier så står det at hvis disse verdiene er rundt 10 ganger høyere enn øvre ref.grense er de skyhøye….Mine er vel ca 9 ganger høyere…Alat og Alp er også godt over øvre ref.grense…Mine leverprøver har siden siste operasjon ligget litt høyt noe som visst nok er “normalt” i en slik situasjon, slettes ikkje optimalt, men dog…Kjenner absolutt at alt ikkje er slik det bør, så eg er spent på resultatene fra onsdag…*Venter tålmodig*

Fredag ja, får hjem møbler til terrassen i dag. Storsøs og svoger skal hente de som står hjemme hos mor mi, men eg sitter faktisk å lurer på Ooom de kommer inn dørene her….Det har jo ingen av oss tenkte på…Kom på det i går, for hos mor mi ble de bare bært gjennom hagen og opp på terrassen…Her funker ikkje det, da må man ha krane…Ikkje sant! Dette kan bli spennende! LITT usikker på om me kommer til å beholde de, får se hvordan de kan plasseres på terrassen og om me får de ut dit. Det er en SVÆR putekasse også med alle putene opp i. Klarer ikkje se for meg at de kommer inn dørene her…Spennende! Fortsettelse følger på det området 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
FIN FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Nydelige sokker. Har sett de før, og prøvde å kjøpe mønsteret gjennom Ravelry, noe som ikke var så enkelt. Så, enn så lenge får jeg bare ha de i bakhodet.

    2. Lekre sokker. Får ikke kjøpt mønster nå som en viss herre herjer vilt. Er i tenkefasen og tror jeg skal klare å knekke koden, for denne helen bare MÅ jeg teste ut.
      Store hagemøbler, terrassehus? Alier deg med naboen under og så blir det fra terrasse til terrasse oppover. Lov å prøve seg. Ha Ha
      Ønsker deg en flott helg.
      Klem fra Liv

      1. Overraskende nok fikk mannfolka her de inn alle dørene 🙂 Hadde ikkje nyttet fra terrassen under, man klarer ikkje å komme inn på terrassene uten å gå gjennom leiligheten om man da ikkje bor i 1.etg 🙂

    3. Kjenner følelsen av høye leververdier. Mine ble til Primær Bilær Chirrose (PBC) Nå er jeg « frisk» med medisin. 💚
      Men den hælen kunne jeg tenkt meg å strikke ja. Akkurat nå har jeg masse vottestrikking, så den kan jo vente …..

Siste innlegg