Litt usikker her gitt….Gratis Strikkeoppskrift

Designet av  Espace Tricot

 

Eg er glad i farger, masse farger, ja og mønster. Det kan godt vært helt vilt og crazy, men likevel er det fortsatt struktur som ribb og riller eg dåner av…Merkelig egentlig. Har sett på dette skjørtet i flere dager nå, klarer ikkje helt å bestemme meg? Liker eg det fordi det er fint, eller bare fordi det er noe spesielt
som eg ikkje helt har sett før? Hmm

 

 

 

Designet av  Espace Tricot

 

Vel, i natt måtte eg bare konkludere med at eg faktisk elsker det! Eg kunne fint strikket det i akkurat de fargene som vist over, samtidig ser eg at “mine” farger (Turkis, Petrol, Lime m/innslag av svart/hvitt) kunne også blitt stilig! Eneste eg ikkje ville hatt er fasongen…Ikkje sant! Me har alle vår egen smak hva gjelder “swongen” på et skjørt; Eg liker det smalere + eg vil helst at det stopper rett over kneet, hvis ikkje må det være full lengde…

Skulle eg brukt et tilsvarende skjørt ville eg dempet tilbehøret, ser for meg at det hadde vært fint med lyst (hvitt?) tilbehør og en kort lys jeansjakke, men det er da meg 😀 Hele skjørtet strikkes etter diagram så det er i seg selv plankekjøring om du liker å strikke mønster. Dette gjøre det også muligens verre å konventere inn på et smalere (rett ned) skjørt, men ideen er jo sådd da…Skal, skal ikkje 😀

 

FOLLY SKIRT
Bildene over
Livvidde fra 50 cm til 123 cm

 

 

 

Designet av Katarina Linnhagen

 

Dette skjørtet har eg for lengst lagt i lista mi, dette er det ultimalte! Ribb med små lekre deltajer, dette kunne også vært litt kortere eller i full lengde. Et fullmønstret skjørt i denne modellen hadde gjort seg i min garderobe 😀 Tror virkelig dette er noe eg må vurdere, har MANGE spreke Kauni Uni nøster i min samling, hadde blitt helt fantastisk!

 

RIBBA SKIRT
Hoftevidde 88 cm til 132 cm
Svensk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Det drypper litt ute og det er ganske vått…4 gr, hmm ikkje helt vår i dag kan du si. Dette betyr bare at eg kan TA hele søndagen med meg inn på Hobbyrommet og bruke hele dagen kun på meg selv. Bortsett fra å male videre på Russedressen i dag skal eg også støpe noen (en del?) påskeegg! Det er knallkjekt og kan potensielt bli både søl gris haha Opplevde flere ganger i fjor at Ballongene Sprakk! Da har man plutselig gips oppover både vegger og skap, men men, litt søl må man regne med 🙂 Håper og tror eg har bedre ballonger i år så dette går nok fint! Kommer nok noen egg rullende inn på Snapchat i løpet av dagen. Påskeliljer etc kjøper eg i løpet av uka og får de plantet i eggene til palmehelga. Da blir det nok fin påskepynt, og ikkje en haug med forvokste minililjer *ler*.

Fikk vekk litt sånn halvferdige perlerier i går så nå har eg mer plass på skrivebordet. Fikk montert opp alle disse
S M Å B I T E N E og kunstverket er klart for å bli satt ut! Blir nok en fin fargeklatt ut ved inngangen.

 

 

HA EN FIN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Nydelig skjørt, ser nesten ut som bunad på en måte. Eller folkedrakt-aktig. Elsket det. Med svart eller hvitt er det topp. Enig i lengden. Rett over kneet, eller helt langt. Kan godt ha tjukke svarte strømpebukser og army-boots til eller bare barbeint og sandaler. Veldig fint uansett <3

    2. et vakkert skjørt samtidig er jeg i tvil om det hadde blitt brukt ,som frodith skriver så var det noe bunadsaktig over det ,men strikkekjoler og skjørt får jeg ballongmage ha ha så det blir ikke i min garderobe

Siste innlegg