Livet er for kort til å kjede seg

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Ok, mulig eg er heldig, men eg har alltid elsket å bruke hendene på diverse hobbyer. Eg har så lenge eg kan huske ALLTID laget noe. Tror ikkje eg var mer enn 8-9 år da eg satte i gang å produsere gipsfigurer inne på jenterommet!! Kan jo nevne at eg hadde vegg-til-vegg teppe på det rommet….Når eg var ferdig med min produksjon var teppet ganske så….stivt?!? Men! Det ble mye flott ut av det da! Eg laget alt mulig, brukte både flate former og gummiformer og ALLE fikk gipsfigurer til jul 🙂 Perler har eg også holdt på med i perioder, men aldri har det vært så kjekt som nå!! Før måtte eg jo alltid starte med å sortere farger, eller så satt eg å leita etter en og en perle. Nå blir eg jo bortskjemt med mange tusen perler i hver farge 🙂

 

 

 

 

NÅ er grønnsakkassen klar til å ta i mot frøposene 🙂 Satser på noen flere varmegrader for det er jo mye kjekkerer om eg ikkje fryser. Eg skal plante (fra venstre): Reddiker, Neper, Purre, Isberger Salat,
En rød/grønn salat, Gulrot og Rødbeter 🙂

Alle figurene er Anja Takacs sine og du finner hele gjengen +
enda noen flere på PerleApp`n hennes: “Det Perler” 🙂

 

 

 


Her har eg plantet Sukkererter og Tomater (Mini Sjokoladetomater)

 

 

 

Om eg kan si det sånn så har eg designet et gjerde! Dette er for å holde Bladpersille på plassen sin,
så ja det har absolutt en funksjon 🙂 Ble jo litt kult da 🙂

 

 

 

Kjøpte blomsterpinner i diverse lengder og har montert slik du ser på bildet. Har også limt på noen blomsterpinner loddrett for å stikke de langt ned i jorda. Perlestolpene stopper opp på jorda 🙂

Erfaring fra i fjor er at Bladpersillen blir stor og legger seg over alt, men ikkje i år 🙂

 

 

 

Har også perlet en gjeng med larver og de får nå kose seg i hver sin blomsterkrukke 🙂

Eg er heldig og er blitt sponset av Rito Garn og Hobby (Perler).
Alt hva du måtte trenge av perler og brett finner du HER INNE 🙂

 

 

 

Etter at eg hadde “montert” alt ute i grønnsakkassen fikk eg plutselig for meg at eg ville MALE! Ja hvorfor ikkje!? Eg fikk lyst, og der med hentet eg frem alt eg hadde av maling og satte i gang! Hentet inn noen av steinen som eg tok med meg hjem i fjor eller noe 🙂 Alle malingen eg har er også fra Rito (2 år siden). Eg bestilte alle Primærfargene, ergo kan eg blande akkurat den fargen eg trenger 🙂 Har også en eske med steinmaling
i pennformat, veldig smart til de minste detaljene eller om du skal male noe mønster o.l.

Acrylmalingen finner du HER og de Malingspennene finner du HER —> Disse var utrolig gode på steiner!
Eg testet på noe steiner i fjor og de har ligget ute siden – Akkurat like fine 🙂

 

 

 

Hadde eeegentlig tenkt å male noen marihøner, meeeen siden den Primærrøde ikkje er marihønerød malte eg steine gule i steden for! Tja, får jo se hva dette blir til slutt, men poenget er at eg koser meg –
DET er jo tross alt det viktigste 🙂

Hvilke hobbyer har du? Hvis du stort sett strikker slik som meg hva annet har du å avreagere på?

 

 

 

 

På vei hjem fra jobb i dag skulle Amira innom Sparkjøp, eg ba henne sjekke ut pysjhyllene. Men, de var jo akkurat like bedrøvelige som i fjor….AKKURAT de samme kjeeedelige flanellpysjene….MEN! Hvem sier nei til pysj til 50 kr?? haha Eg syns ikkje de er noe særlig å se på, men de er gode! Eg savner tiden da Sparkjøp kom med nye pysjer et par ganger i året. Eg har jo diverse med sauer, kuer, snop o.l,
men det er jaggu meg slutt på morro skjønner eg….

Anyway! Eg er klar for å innta spisebordet igjen så får me se hva som blir resultatet 🙂 Dette er gøy!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Kreativ og Fornøyd Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Har holdt på med litt forskjellig opp gjennom årene.Du nevner gips,jepp,har holdt på med det.Trolldeig,haha. Ble en del julegaver av det kan man si. Nå for tiden er det jo mye strikking,alt fra kunststrikkede duker til jakker,gensere,sokker,luer,you name it….Veldig koselig arbeid. Men innimellom blir det også tid til hekling av små duker og grytekluter.
      Når jeg ikke helt vet hva jeg skal strikke eller hekle så blir det gjerne tegning og evt fargelegging for voksne.
      Har nok å holde på med,å koser meg veldig.
      Ha en fin kveld.

    2. Gjennom eit langt yrkesliv som barnehagelærar trur eg perling er ute……steinmaling også…trolldeig osv..Nå går det i strikking. Men, har litt planer om acrylmaling – på sikt.
      Kos deg med perlinga, steinmaling osv!
      Her, i indre Telemark går det ikkje an og plante ennå, altfor kaldt. Vi ventar på varmare dagar!

    3. Hei.
      Har ikke så mange hobbyer utenom strikking. Men noe jeg kan holde på med er brodering hardangersøm og så har jeg japansk kunstbroderi om det kan kalles hobby og så leser jeg veldig mye og så har jeg kattene mine. Nå har vi huset fullt med noen små på fire poter. To skulle ha flyttet i slutten av mai til utlandet men om det blir noe av er ikke godt å si, men dem blir her til dem kan hente dem.
      Ellers så er ikke hendene mine noe særlig for tiden så jeg må ha tatt det litt mer med ro.
      Ha en god kveld

    4. Her i huset er det mest strikking, en del hekling, litt hakking, gimping og pjoning. Av og til litt broderi, bunadsøm, hardangersøm. Ellers lager jeg i perioder ting med betong, og liker å jobbe i hagen, ikke bare med planter, også lage/bygge ting. Perling og tegning/maling ligger ikke for meg.

Siste innlegg