LOMMEVENN – Askepott og vennene hennes

Designet av Esther Braithwaite

 

Selv om eg mener at man aldri kan ha for mange strikkesokker og andre syns det er greit med et par, så kan me være enige om at Lommevenner kan man aldri strikke for mye av ♥ Det er så mange fine lommevenner man kan strikke og siden man aldri vet hvem mottakeren er kan jo det være greit med variasjon. Er nok mange som blir glade for små eventyrfigurer de kjenner til. Esther Braithwaite har et eldorado av forskjellige figurer og det er bare å frotse i både oppskrifter og restegarn – Er jo ikkje mye som trengs til hver figur 🙂

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

Strikkefastheten er ikkje så viktig her, størrelsene er delt inn i 3 størrelser alt etter hvilken garntykkelse du velger: Fingering, Sport/DK og Worsted – Det tykkeste garnet gir en figur på ca 15 cm

 

CINDERELLA & FRIENDS
Bildene over
Str opp til 15 cm høye

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

Hva er vel mer koselig en gårdsdyr? Her er det mye å velge i så strikk i vei 🙂

 

FOWL FRIENDS
Str opp til 15 cm

Lyst på flere Gårdsvenner?
Da svipper du innom HER og plukker med deg alle sammen 🙂
De kan også kjøpes enkeltvis HER HER og HER.

 

 

 

* * * *

 

 

Ok, da var det hverdag igjen og eg kan stikke en tur på butikken 🙂 Det er dags for å koke ei gryte med Ingefær igjen, dessuten har det poppet opp en grunn til igjen å ta seg en tur på gartneriet!! YES!

 

 

Her er den “berømte” betongveggen eg har planer for. Prosessen starter sommeren 2018 da eg plantet Eføyavleggere i den store kassen til venstre. I går så eg ei som hadde plantet Clematis som ble himmels stor! Spurte i ei Hagegruppe om en Clematis kunne levd sammen med en Eføy og klatret sammen opp over betongsøylen her og fikk “JA”. Ok, da er det vel ut på jakt da, ja etter den rette Clematisen! Det er jo et eldorado av vakre Clematis, men det spørs jo hvor mange forskjellige de har her på gartneriet, men det skal eg finne ut av! Tips og gode råd ang Clematis mottas med stor takk da eg ikkje har peiling! Eller, gode råd kan eg jo også få på garnteriet, men vil tro at mange av dere har lang erfaring kanskje? Denne veggen min ligger fullstedig i le for nordavinden om det har noe å si.

Men nå? Ja nå skal eg lese og evn svare på noen mail 😉

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei like optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Kære gro

      Du kan købe en klematis, som er blå med lys blå i midten, den blomstre 2 gange, der skal bare klippes de gamle blomster af, så blomstre den igen.

      Du kan også plante 2 sammen, en der blomster om foråret, og en der blomster om efteråret.

    2. Ein aen nydelige klatreplante e Bougainvillea,den finnes i uttallige farger som og hadde vært fine sammen med eføy’en😊

Siste innlegg