Lyst å hekle et nytt teppe?

Designet av Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir

 

Når dette teppe atter en gang havner mitt i synet på feed`n min må eg bare refavorisere det slik at det kommer øverst på lista mi! Det er jo til å bli mo i knærene av….! Å ja, eg har hatt det her på bloggen før og det er den type teppe som ligger å gnager i tinningen fra tid til annen…Skikkelig flott og lekent teppe dette her!

 

 

 

Designet av Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir

 

Garnforslaget eg får opp fra mitt eget Ravelry Stash er Cascade220, det er et nydelig garn å både hekle og strikke i, men teppet kan jo fort bli ganske dyrt om du skal ha mange farger – Det koster rundt 100 kr for en hespe med 100 gr. Det som da er bra er at du like gjerne kan bruke f.eks Safir (og lignene garn) som du kan kjøpe på Sparkjøp. Cascade220 har en nye mykere “overflate”, men det blir akkurat like flott i da f.eks Safir. Hvis eg ikkje husker feil pleier vel også Sparkjøp av salg på garn i juni?

Ellers ligger det en del YouTube Tutorial i oppskriften, satt nettopp å så på en og de er bra altså! Får også se hvordan en og en lapp nøye blokkes 🙂 Jaggu ikkje rart at dette teppe bli flott!

 

FIESTA
Bildene over
4 str, eller så stort du ønsker
Engelsk hekleoppskrift – Er også oversatt til svensk

 

 

 

* * * *

 

 

Værmessig ser denne uka både våt og vekkblåst ut! Dagen i går var jo sååå fin!
Håper bare ikkje det blir en sånn blåsbortsommer…Har hatt nok av de!

Selv om det er mandag har eg tenkt meg ut å handle litt, eg bare mååå ut til Skjæveland Gårdsutsalt for eg må ha skikkelig rødbeter! De eg får tak i her på butikken avgir latterlig lite juice, inntørket klumper! De eg kjøper der ute er svære og virkelig saftige 🙂 Trenger også litt påfyll av fersk chili og paprika – Mat må man ha.
Ellers blir det vel å surre litt her på Hobbyrommet

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT
MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Lekkert, men nei takk. Orker ikke flere tepper nå.
      Tror å håper på at vi blir værvinnere denne uken. Og det trenger vi. Ikke ferdig utvendig på hytta ennå. Men i dag har jeg tatt en hviledag. Skulle jo egentlig ikke bidratt i det hele tatt da dette gir meg en kjempesmell. Saken er den at jeg hører så dårlig, nå når vettet sier nei, stopp opp, har jeg ikke fått det med meg. Og så er det noe som heter samvittighet også.
      Ønsker deg en flott uke.

      1. Hadde også håper på ei fin væruke…Ali kom nemligen hjem med 2 svære Hortensia i dag, så eg må ha en fin værdag for å kose meg litt ute med blomster 🙂 Meeen….her blåser det som ville helv…og det er meldt regn, regn og regn -Koser meg på Hobbyrommet så lenge 🙂

        Kos deg du også 🙂
        “Noen ganger er det en fin ting å høre dårlig” hihi

Siste innlegg